Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gode feriesteder i Thailand?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 17:30   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode feriesteder i Thailand?

Jeg har vært flere steder i Thailand, men ikke med barn. Jeg har ingen forestilling om hvor det kan være fint å ta med barn. Vi tenker litt by og en god del sol og bading kombinert med opplevelser.

Jeg har virkelig ikke peiling. Hua Hin? Krabi? Koh Lanta? Pattaya? Phuket? Koh Samui (der likte jeg meg ikke), andre steder?

Tips?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:13   #2
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode feriesteder i Thailand?

Vi har vært to ganger i Thailand, en gang i Khao Lak (fløy til Phuket), og en gang var vi litt utenfor Hua Hin (da fløy vi til Bangkok, men det var enda 3,5 timer med drosje derfra). Når vi nå skal til Thailand i februar, reiser vi lykkelige tilbake til Khao Lak! Et nydelig sted, fantastisk strand, mulighet for utflukter, og Phuket er bare en drøy time unna. (Vi var ikke der annet enn på flyplassen, så hvordan det er der kan jeg ikke uttale meg om.)

Fordeler med Khao Lak var direkteflyvning, (relativt) kort vei fra flyplassen, litt "uberørt" (dvs ingen neonlys, turisme man helst ikke ønsker å se osv...). Vi spiste som regel på restauranter som lå på stranden. Bordene rett i sanden, flokker av barn lekte nede i vannkanten så vi kunne bruke lang tid med maten. Herlig! God mat, og når vi var lei av nydelig thaimat (for det blir man jo på 14 dager, innimellom) lå det en pizzeria med stenovn som serverte utsøkt pizza rett borte i byen.

Gleder meg til februar!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:18   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge bør man være borte når man skal til steder det er såpass lang flytur til?

Gammel 28-10-11, 18:24   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor lenge bør man være borte når man skal til steder det er såpass lang flytur til?

14 dager er fint. Jeg ville ikke reist så langt for bare en uke.

Gammel 28-10-11, 18:26   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minst 14 dager, synes jeg. Vi har vært på Koh Lanta med pøbelprinsessen flere ganger, der er det supert for barn, og mange flotte utfluktsmuligheter, slik som elefantridning i regnskogen og snorkling sammen med hele rollebestningen fra Nemo og sånn. Forøvrig passer Xians beskrivelse av Khao Lak veldig godt på Koh Lanta. Fakler, barbent sandstrender, ro, idyll, blått hav, fine hoteller, god mat og en og annen pizzaovn innimellom alle thaispesialitetene. Og veldig veldig hyggelige og høflige folk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:05   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har vært i Thailand, men kun uten barn. Hua Hin likte ikke vi, for mye storbypreg på en måte og skittent. Men, dette er mange år siden, så ting kan ha endret seg.

Koh Lanta og Koh Samui likte vi godt. Koh Lanta er jo en relativt liten øy.

Gammel 29-10-11, 19:46   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Vi
Fordeler med Khao Lak var direkteflyvning, (relativt) kort vei fra flyplassen, litt "uberørt" (dvs ingen neonlys, turisme man helst ikke ønsker å se osv...). Vi spiste som regel på restauranter som lå på stranden. Bordene rett i sanden, flokker av barn lekte nede i vannkanten så vi kunne bruke lang tid med maten. Herlig! God mat, og når vi var lei av nydelig thaimat (for det blir man jo på 14 dager, innimellom) lå det en pizzeria med stenovn som serverte utsøkt pizza rett borte i byen.

Takk for tips!

Jeg synes det er litt ekkelt å tenke på tsunamien. Ikke at jeg er redd det skal skje igjen, men det er ekkelt å tenke på det fæle som har skjedd der. Ja, jeg tenker ikke bare på Khao Lak, altså, men generelt.

Jeg får gode minner når jeg leser beskrivelsene dine!

Gammel 29-10-11, 19:47   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og takk for tips til dere andre også!

Jeg likte egentlig best Malaysia, men det blir nok Thailand denne gang.

Koh Samui frister ikke til gjentakelse.

Gammel 29-10-11, 21:47   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for tips!

Jeg synes det er litt ekkelt å tenke på tsunamien. Ikke at jeg er redd det skal skje igjen, men det er ekkelt å tenke på det fæle som har skjedd der. Ja, jeg tenker ikke bare på Khao Lak, altså, men generelt.

Jeg får gode minner når jeg leser beskrivelsene dine!

Det forstår jeg godt. Vi tenkte mye på det da vi var der. Spesielt rundt frokosttid, ved stranden. Men det var faktisk også litt bevisst at det var dit vi dro da vi skulle til Thailand for første gang (i 2008), fordi jeg hadde lest at de slet med at turister ikke ville reise dit fordi mange hadde dårlige vibber etter den fryktelige tsunamien.

Dette er hotellet vi bodde på, som var fantastisk, så vi har booket oss inn der igjen.

Gammel 29-10-11, 22:27   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tusen takk for konkret tips!

Gammel 29-10-11, 22:28   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Direktefly forresten? Fra Gardermoen? Nei? Rutefly?

Kan jeg spørre om pris også? Det er nemlig helt avgjørende for oss.

Gammel 29-10-11, 23:07   #12
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Direktefly forresten? Fra Gardermoen? Nei? Rutefly?

Kan jeg spørre om pris også? Det er nemlig helt avgjørende for oss.

Vi reiser med Star Tour. Som sist. (Men ingen chartervibber over ferien overhodet. De har bare noen få rom på hotellet, så ingen grisefest osv... Hvis det er viktig. Hvilket det er for oss.)

Vi betaler 38 000 for oss tre. (I fjor betalte vi faktisk under 30 000 for turen til Six Senses Evason utenfor Hua Hin, som er et femstjernes hotell. Litt senere i sesongen, da, og med mellomlanding (fløy da til Bangkok).) I år betaler vi litt ekstra for å reise tidligere i sesongen, og fly direkte. Men det kan absolutt være lurt å sjekke Orkidé , og bestille hotell selv.

Gammel 30-10-11, 09:47   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi reiser med Star Tour. Som sist. (Men ingen chartervibber over ferien overhodet. De har bare noen få rom på hotellet, så ingen grisefest osv... Hvis det er viktig. Hvilket det er for oss.)

Vi betaler 38 000 for oss tre. (I fjor betalte vi faktisk under 30 000 for turen til Six Senses Evason utenfor Hua Hin, som er et femstjernes hotell. Litt senere i sesongen, da, og med mellomlanding (fløy da til Bangkok).) I år betaler vi litt ekstra for å reise tidligere i sesongen, og fly direkte. Men det kan absolutt være lurt å sjekke Orkidé , og bestille hotell selv.

Når er det sesong? Når betalte dere 38 tusen? Sjekket turer rundt juletider, og det var jo rådyrt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:26   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hvis det er viktig. Hvilket det er for oss.)

Ja, det er det for oss også. Vi trodde imidlertid charter var billigst, men fikk tips fra andre her inne om å ordne turen selv heller.

Fant noe greier på Reisefeber i går. Det var ikke altfor dyrt.

Vi må dra i juli.

Gammel 30-10-11, 11:55   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Når er det sesong? Når betalte dere 38 tusen? Sjekket turer rundt juletider, og det var jo rådyrt.

I julen er det veldig dyrt, og i januar også. Mot slutten av februar går prisene ned. Dette er en veldig fin tid å reise på. Jeg ville ikke reist noe senere enn mars, for da kan været bli ustabilt. Regntiden starter vel ikke før i juni. (Nå kan man jo fint reise i regntiden også, da. Det bøtter jo ikke ned kontinuerlig, liksom.)

Gammel 31-10-11, 09:04   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Pga jobbsitusjon har vi ingen mulighet for å reise annet enn i juli. (Sånn er det med lærere, hehe.) Men jeg har vært i Thailand i juli før. Det gikk helt fint. Det regnet ikke noe særlig.

Gammel 01-11-11, 22:21   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi reiste med SAS én vei og Thai Airways tilbake, vanlig rutefly. Bestilte noen netter i Bangkok hjemmefra, resten ble tatt på sparket. Vi reiste helt i slutten av september og var borte i tre uker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.