Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-11, 21:43   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Vi har til nå nesten bare bukser med regulering oppe og strikke nede, men det begynner å bli mindre utvalg i de fra str 116. Bukser uten strikk slenger bare og siger ned. Nå synes eldste at bukser med strikker er veldig kjipe, eller alle bukser er kjipe, men de smale buksene er kulere.

POP har.

Gammel 04-11-11, 21:48   #62
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna på 6.5 år er nok over 130 cm lang nå. Hun bruker 128 i bukser og 134/140 i overdeler, lang i ryggen. Men kommer til å kjøpe 134 i bukser fremover.

Yngste på 3 er rundt 95 cm lang. Han har korte bein. Han bruker bukser i både 92 og 98, 92 er litt korte og 98 litt lange. I overdeler bruker han 98 og 104 kan også gå med en liten oppbrett. Han er lang i ryggen.

Gammel 04-11-11, 21:52   #63
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjöper bukser som passer i lengden og, selv om det varierer litt fra merke til merke, er de som oftest en mindre lengde enn det han egentlig er. Jeg kjöper ikke bukser han kan "vokse i" fordi bukser som oftest er utslitt paa knaer etc. för de passer paa lengden. Naa er han litt under 135 cm og tynn og kan fortsatt bruke Zara og H&M bukser til 128. Naar det gjelder gensere, T-skjorter og jakker, er dette ting som slites mindre, ergo kjöper jeg gjerne noen som kanskje brettest opp paa ermene, altsaa en störrelse for stor, slik at han kan ha dem lengre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 10:47   #64
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Syvåringen er ca 128 cm nå. Han er veldig tynn og bruker stort sett 128, noe i 134.
Femåringen er ca 116, og hun har litt 116 enda men det meste i den str er for kort på armer og bein. Kjøper mest i 122 til henne, og det passer fint. Hun er også slank, men er mer langlemmet.

Jeg får neller av snuppete klær, så jeg går heller opp en str ofte.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 10:48   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten ligger en alders-størrelse under den alderen han har, i grunne.
Nå er han 7, men bruker 5-6 år. Og sånn har det vært siden han bruke str. 62.
Han er for øvrig 122 cm og veier 22 kg. Jeg måtte måle, pga. den forbaskade MoBa-undersøkelsen.

Gammel 05-11-11, 10:49   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har til nå nesten bare bukser med regulering oppe og strikke nede, men det begynner å bli mindre utvalg i de fra str 116. Bukser uten strikk slenger bare og siger ned. Nå synes eldste at bukser med strikker er veldig kjipe, eller alle bukser er kjipe, men de smale buksene er kulere.

Til gutt eller jente? Jeg syns nesten alle guttebukser, kanskje bortsett fra jeans, har regulering i livet, selv opp til 140 som er det vi bruker nå. Vi er nødt til å ha det, ellers ramler buksene av. Både Name it, HM og Polarn o. Pyret har det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 11:07   #67
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Det kommer jo litt ann på kroppsform og beinlengden?
Mitt gutt har ganske lang overkropp men kortere i beina...
han er ca 97-98cm lang nå men har fortsatt nok med 92-98 i bukser. i gensre må han ha 104, minst..
Jeg syns generelt ikke det er sånn veldig forskjell på str 104 og 110 jeg.. litt lenger armer bare. Kjøper jeg noe som jeg ønsker han skal ha en stund så kjøper jeg heller en str større og bretter opp litt. (uten at han svømmer i det selvsagt). De buksene som har strikk ved ankelen og knyting i livet, kjøper jeg glatt i 104 for at han kan ha dem lenge. Men har endel andre bukser i str 104 som ligger og venter i skapet....

Med storesøster er det annerledes.. hun har alltid vært lang. spesielt i bein og armer, så klær har aldri passet henne godt. hehe. enten er de for kort i beina, eller for vide, eller så for trange.. eller så passer de rundt rumpa men blir kjeeempe lange... gensrene blir enten passe i armene og kjempe store rundt livet/for lange, eller omvendt. Føler hun alltid ligger mellom størrelser.. Hun er nå ca(?) 145 cm og kan ikke ha mindre enn 152 i bukser. De blir ofte veldig lange i beina, men passer oppå¨... bukser til jenter i den alderen er fryktelig smale..

Hun går mye i tights og tunika.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 11:28   #68
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker størrelsen over, stort sett. Begge er lange i overkroppen og størrelsen som tilsvarer lengden blir for kort i armene. For eldste sin del, så ser det ut som om klærne er for store, for han er så smal. Spesielt når det er dobbelt størrelser, han er akkurat kommet opp til 134/140 i overdeler, men bruker fortsatt 128 i bukser, for neste størrelse svømmer han i.

Minsten er litt kraftigere, i hvertfall enda, og han bruker 104 nå. Og er ca 100 cm lang.

Gammel 05-11-11, 17:35   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det kommer jo litt ann på kroppsform og beinlengden?
Mitt gutt har ganske lang overkropp men kortere i beina...
han er ca 97-98cm lang nå men har fortsatt nok med 92-98 i bukser. i gensre må han ha 104, minst..
Jeg syns generelt ikke det er sånn veldig forskjell på str 104 og 110 jeg.. litt lenger armer bare. Kjøper jeg noe som jeg ønsker han skal ha en stund så kjøper jeg heller en str større og bretter opp litt. (uten at han svømmer i det selvsagt). De buksene som har strikk ved ankelen og knyting i livet, kjøper jeg glatt i 104 for at han kan ha dem lenge. Men har endel andre bukser i str 104 som ligger og venter i skapet....

Med storesøster er det annerledes.. hun har alltid vært lang. spesielt i bein og armer, så klær har aldri passet henne godt. hehe. enten er de for kort i beina, eller for vide, eller så for trange.. eller så passer de rundt rumpa men blir kjeeempe lange... gensrene blir enten passe i armene og kjempe store rundt livet/for lange, eller omvendt. Føler hun alltid ligger mellom størrelser.. Hun er nå ca(?) 145 cm og kan ikke ha mindre enn 152 i bukser. De blir ofte veldig lange i beina, men passer oppå¨... bukser til jenter i den alderen er fryktelig smale..

Hun går mye i tights og tunika.

Litt morsomt at du kjøper 104 til en 2008-modell, for min 2005-modell har mye i 104 enda. Han har t-skjorter og undertrøyer fra H&M som er 98/104, men H&M er jo stort.

Gammel 05-11-11, 17:58   #70
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Litt morsomt at du kjøper 104 til en 2008-modell, for min 2005-modell har mye i 104 enda. Han har t-skjorter og undertrøyer fra H&M som er 98/104, men H&M er jo stort.

Jeg bruker også 104 til min 2008-modell, 05-modellen bruker 128 og 134. Snakk om forskjell på unger

Gammel 05-11-11, 18:01   #71
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

2007-jenta mi bruker klær i 110 og 116, men har også noe i 104 som passer fortsatt, hun er 110 cm høy. Har vel noe i 122 fra Nøstebarn også.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:50   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa på 6 bruker alltid 1-2 str over "alderen", men hun har lange lemmer. Altså lange føtter og lange armer.
Så hun er vel sånn ca 120 cm lang (har ikke målt), og bruker jevnt over 128 i klesstørrelse.
Pjokken på snart 4 bruker 104-110 cm i str, og er vel rundt 100 cm tror jeg? Men raus i størrelsen utenom lengden og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:40   #73
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

POP har.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Til gutt eller jente? Jeg syns nesten alle guttebukser, kanskje bortsett fra jeans, har regulering i livet, selv opp til 140 som er det vi bruker nå. Vi er nødt til å ha det, ellers ramler buksene av. Både Name it, HM og Polarn o. Pyret har det.

Takk, det skal sjekkes. Jeg har noen POP bukser tom str 104, men den siste cord buksa var av dårligere kvalitet, falmet mer enn de første. Uflaks? Har HM også, i cord med regulering oppe og strikk nede, de har holdt seg kjempegodt, men det er litt vanskelig å finne riktig sorten. Er ikke ofte på HM.

Gammel 05-11-11, 23:57   #74
juliette
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

06 modellen er ca 120 cm høy og tynn. Han bruker str 122 og 128, han er langlemmet.
08 modellen er ca 95 cm og normalt hold. Hun bruker str 92, 98 og 104 alt etter fasong på klærne. Overdeler kan ofte være litt større str enn bukser.

Gammel 06-11-11, 00:35   #75
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det varierer sterkt hvilken klesstr de trenger. Mellomstepropellen som 150 cm lang har klær i str 146 og til damestr S og alle størrelser i mellom som passer. Så kan kjøpe en genser i feks 164 som er alt for stor. Neste gang kjøper jeg da 158, som er alt for liten og hun må ha 170. Nå skal ungen være med når jeg kjøper klær til henne.

Gammel 06-11-11, 01:21   #76
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jentene er 108 og 111cm lange, bruker str 110/116.
Mellomsøster har en del gensre i str 98/104 som hun kan bruke enda, og vi har noen 104bukser som passer begge enda. 116 i bukser er for stort.

Lillebror er 68cm lang, og bruker str 68. Kan bruke enkelte bukser i str 62 enda, og vi har begynt å bruke str 74.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 09:54   #77
millact

Standard

Takk, det skal sjekkes. Jeg har noen POP bukser tom str 104, men den siste cord buksa var av dårligere kvalitet, falmet mer enn de første. Uflaks? Har HM også, i cord med regulering oppe og strikk nede, de har holdt seg kjempegodt, men det er litt vanskelig å finne riktig sorten. Er ikke ofte på HM.

Jeg kjøpte bomullsbukser der til eldste, jente, i vår og sommer i str 128, brunbeige, grønn og rosa. Kommmer til å fortsette med å kjøpe der til henne siden jeg endelig fant noe som passet. Litt dyre, men de har vært gode, vasket mye og holder fint.

Gammel 06-11-11, 11:45   #78
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Min jente er 142cm og bruker nå str 146 og oppover i bukser mens 128 fortsatt holder på overkroppen.

Gammel 06-11-11, 12:16   #79
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Sist jeg målte han var i august. Da var han 117 cm. Gensere må han opp i 128. Minst. Har noen i 134 også. Bukser har han 122/128 i.
Genserne i 128 rekker han ikke til håndleddene engang.. Ellers er de helt passelige både i lengden og vidden.

Han har tidligere brukt mye mindre klær enn vennene sine. Han er en tynn liten sak også. Men synes mange av klærne er så små på størrelsene nå. Bestilte en hettejakke fra hm i sommer. Var på tilbud så tenkte den skulle passe til våren igjen. Tok 134/140 og den var akkurat passelig, nesten liten Til sammenligning har han to andre hettejakker også fra hm, i str 122. De har han enda oppbrett på ermene på.. og de er enorme!

Sist redigert av Husfruen : 06-11-11 kl 12:23.
Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.