|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn
POP har.
|
|
|
#62 |
|
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnFrøkna på 6.5 år er nok over 130 cm lang nå. Hun bruker 128 i bukser og 134/140 i overdeler, lang i ryggen. Men kommer til å kjøpe 134 i bukser fremover.
|
|
|
#63 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnJeg kjöper bukser som passer i lengden og, selv om det varierer litt fra merke til merke, er de som oftest en mindre lengde enn det han egentlig er. Jeg kjöper ikke bukser han kan "vokse i" fordi bukser som oftest er utslitt paa knaer etc. för de passer paa lengden. Naa er han litt under 135 cm og tynn og kan fortsatt bruke Zara og H&M bukser til 128. Naar det gjelder gensere, T-skjorter og jakker, er dette ting som slites mindre, ergo kjöper jeg gjerne noen som kanskje brettest opp paa ermene, altsaa en störrelse for stor, slik at han kan ha dem lengre. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnSyvåringen er ca 128 cm nå. Han er veldig tynn og bruker stort sett 128, noe i 134. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnKnotten ligger en alders-størrelse under den alderen han har, i grunne.
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Til gutt eller jente? Jeg syns nesten alle guttebukser, kanskje bortsett fra jeans, har regulering i livet, selv opp til 140 som er det vi bruker nå. Vi er nødt til å ha det, ellers ramler buksene av. Både Name it, HM og Polarn o. Pyret har det.
|
|
|
#67 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnDet kommer jo litt ann på kroppsform og beinlengden?
|
|
|
#68 |
|
Ute på tur
|
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnVi bruker størrelsen over, stort sett. Begge er lange i overkroppen og størrelsen som tilsvarer lengden blir for kort i armene. For eldste sin del, så ser det ut som om klærne er for store, for han er så smal. Spesielt når det er dobbelt størrelser, han er akkurat kommet opp til 134/140 i overdeler, men bruker fortsatt 128 i bukser, for neste størrelse svømmer han i.
|
|
|
#69 |
|
Personlig pessimist
|
Litt morsomt at du kjøper 104 til en 2008-modell, for min 2005-modell har mye i 104 enda.
|
|
|
|
#70 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg bruker også 104 til min 2008-modell, 05-modellen bruker 128 og 134. Snakk om forskjell på unger
|
|
|
|
#71 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn2007-jenta mi bruker klær i 110 og 116, men har også noe i 104 som passer fortsatt, hun er 110 cm høy. Har vel noe i 122 fra Nøstebarn også.
|
|
|
#72 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnSnuppa på 6 bruker alltid 1-2 str over "alderen", men hun har lange lemmer. Altså lange føtter og lange armer.
|
|
|
#73 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Takk, det skal sjekkes. Jeg har noen POP bukser tom str 104, men den siste cord buksa var av dårligere kvalitet, falmet mer enn de første. Uflaks? Har HM også, i cord med regulering oppe og strikk nede, de har holdt seg kjempegodt, men det er litt vanskelig å finne riktig sorten. Er ikke ofte på HM.
|
|
|
|
#74 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn06 modellen er ca 120 cm høy og tynn. Han bruker str 122 og 128, han er langlemmet.
|
|
|
#75 |
|
superbruker
|
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnDet varierer sterkt hvilken klesstr de trenger. Mellomstepropellen som 150 cm lang har klær i str 146 og til damestr S og alle størrelser i mellom som passer. Så kan kjøpe en genser i feks 164 som er alt for stor. Neste gang kjøper jeg da 158, som er alt for liten og hun må ha 170.
|
|
|
#76 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnJentene er 108 og 111cm lange, bruker str 110/116.
|
|
|
#77 |
|
Jeg kjøpte bomullsbukser der til eldste, jente, i vår og sommer i str 128, brunbeige, grønn og rosa. Kommmer til å fortsette med å kjøpe der til henne siden jeg endelig fant noe som passet. Litt dyre, men de har vært gode, vasket mye og holder fint.
|
|
|
#78 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnMin jente er 142cm og bruker nå str 146 og oppover i bukser mens 128 fortsatt holder på overkroppen.
|
|
|
#79 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barnSist jeg målte han var i august. Da var han 117 cm. Gensere må han opp i 128. Minst. Har noen i 134 også. Bukser har han 122/128 i. Sist redigert av Husfruen : 06-11-11 kl 12:23. |
|
|
|
![]() |
|
|