|
|
#21 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkeringsbot på sykehusetPå sykehuset vårt var det kjekt tidligere at en bare kunne trekke kortet å få billett når en kom også dro en kortet når en skulle dra igjen og bare betalte for tiden en sto. Dette ble det slutt på, sikkert enten pga. mange klager hvis mange glemte å dra kortet når de dro eller andre ting. Nå må en trykke på betaling og betale for tiden en tror en står, men drar en kort så kan en bare legge på litt godt og dra kortet når en drar igjen så betaler en bare for tiden en står allikevel. Hadde ei på jobben som akkurat hadde sønnen sin innlagt på sykehuset og de ble et par dager. Når hun da spurte i resepsjonen hvor hun kunne flytte bilen for å slippe å betale i parkeringshuset så fikk hun tilbud om å kjøpe et parkeringskort til kr 50,- og da kunne hun stå der så lenge hun trengte uten å betale noe ekstra. Det var jo et bra tilbud da. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg syns egentlig det er greit med betalingsparkering på sykehus, men det bør være mulig med betaling etterpå. De kunne hatt en bom f.eks, sånn som de har på endel kjøpesentere, så betaler man på veien ut. Det er jo ikke alltid man vet hvor lenge man skal være der. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Parkeringsbot på sykehuset
Om det var gratis å parkere utenfor akutten, så ville man nok opplevd at det nærmest aldri var ledig der, og at en stor andel av de som sto der slettes ikke var inne på akutten...
|
|
|
#24 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Parkeringsbot på sykehusetHelt greit med Riksen. Jeg fødte der 7 min etter feilparkering ved hovedinngang Kvinner og Barn, vi fikk boten kansellert.
|
|
|
|
#25 |
|
Søt og rar
|
Sv: Parkeringsbot på sykehusetParkeringsplassene på Haukeland ville garantert blitt fylt opp av ansatte dersom det var gratis eller veldig billig (som Hattifnatten sier).
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
De er faktisk instruert i å ikke diskutere ved bilen. De SKAL skrive ut boten, og så skal klagen håndteres i etterkant. Hvis ikke hadde hverdagen deres blitt helt uutholdelig.
|
|
|
#27 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg vet det, og var bare flåsete. Jeg har i grunn ikke mye å sutre over når det gjelder parkeringsvakter/-selskaper, og har blant annet erfart at de lytter og etterfølger klager dersom man beviselig har blitt behandlet urimelig. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Parkeringsbot på sykehusetDet er ikke helt enkelt å parkere på SiV. Vi har aldri fått noen VIP-parkering hverken på barneavdelingen eller på Akutten.
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg husker en rettssak for snart 20 år siden i Trondheim, der en mann fikk bot da han bar sin spyende rett-etter-narkose-nyopererte-datter ut av sykehuset og inn i bilen som han hadde parkert på taxiplass. Det ble munnhuggeri, parkeringsvakten delte ut ikke-positive karakteristikker som antydet at mannen hadde kjøpt lappen på postordre, og til slutt dyttet pappaen til parkeringsvakten. Helt forkastelig selvsagt. Man skal faktisk ikke være voldelig mot folk, og særlig ikke folk som prøver å gjøre jobben sin. Men maken til sympati.
|
|
|
#30 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Parkeringsbot på sykehuset...en annen utidig ting er at man, i allefall i Oslo, gjerne må gjennom en bomring for å komme til sykehuset man sokner til. Skal man kjøre og besøke nær familie hver dag, gjerne flere ganger daglig, blir det en ytterligere idiotisk utgift jeg ikke synes hører hjemme en plass!!
|
|
|
#31 |
|
Pauset
|
Jeg har 10 mil å kjøre til Radiumhospitalet eller Ullevål der jeg behandles. Pga min sykdom så har ikke jeg helse til å ta offentlige kommunikasjonsmidler. Derfor søker jeg om å få dekket bil og parkering til HELFO. Jeg får det dekket. Bompenger og piggdekkavgift får jeg også dekket. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg syns det er en uting at sykehusparkering driftes av private selskap som vil tjene penger. Parkering ved sykehus burde være en nullprofitt-sak. Og mulighet til gratis parkering for de som skulle på legevakt/akutten burde være en selvfølge. Syns jeg. Her parkeres det mye i gatene rundt sykehuset for å slippe å betale avgiften, og jeg kan i grunnen tenke meg at de som bor rundt sykehuset ikke er kjempeglad for dette.
|
|
|
#33 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Parkeringsbot på sykehusetHer er det dyrt å parkere utenfor sykehuset. Og det er ikke plasser heller. Man kjører rundt i en time og er man heldig så får man plass da. Ikke sjelden folk må kjøre ned til sentrum og parkere for så å ta bussen opp til sykehuset |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Protonterapeut
|
Enig med du.
|
|
|
#35 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Parkeringsbot på sykehusetHer jeg bor er det ikke noe betaling på legevakt, så det går greit.
|
|
|
#36 |
|
Skal rømme
|
Min mann var derimot ute på parkeringen og la på mer penger, og det selv på en kort 3timersfødsel...
|
|
|
#37 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Parkeringsbot på sykehusetKjenner noen som var på et stort sykehus for å få en svært viktig beskjed. Personalet var forsinket, sa de ville få evt bot ettergitt. Viste seg etter en undersøkelse at beskjeden var svært svært trist. De fikk bot, boten ble ikke ettergitt. Utrolig dårlig av p-firmaet, synes jeg.
|
|
|
#38 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg har opplevd å betale parkeringspenger i dyre dommer da lillebror var innom for en operasjon og vi måtte bli endel lenger enn planlagt. Han var for liten til å være alene og for syk til å kunne være med ut i parkeringshuset for å betale for en lengre periode. Jeg var alene med han på sykehuset. Mener å huske at døgn prisen var ca 700 kr, pluss tre bøter a 700 kr hver, man får nemlig mer enn en bot i døgnet. Etter tre dager fikk vi heldigvis anledning til å kjøpe parkeringskort til 50 kr som varte resten av oppholdet, og da fikk jeg hjelp av en av de andre mødrene på barneavdelingen, slik at jeg fikk kortet på plass i bilen.
|
|
|
|
#39 |
|
Ringskrømt
|
Så rare instrukser, da? Til og med politiet utviser skjønn i sitt yrke og gir advarsler i stedet for bøter i enkelte tilfeller, så jeg skjønner ikke at parkeringsvakter ikke skal være i stand til det samme? At deres yrke er helt, helt spesielt, og at de ikke skal evne å være medmenneskelige? Jeg synes det er helt greit å la vær å skrive ut bøter til de som oppholder seg ved bilene sine, og heller be dem flytte bilen. Hvis parkeringsvakter faktisk kan diskutere med bileier betyr jo det at bileier er like ved, og da ser jeg ikke poenget med at de skal skrive ut bøter, for så å få en klage som de bare avviser i ettertid? Det er nok av biler med utilgjengelige førere å ta av.
|
![]() |
|
|