Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å ha barn med mange forskjellige

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 10:20   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om å ha barn med mange forskjellige

Hva mener dere om det?

Jeg har en venninne som har to barn med to fedre. Nå har hun truffet en ny og det kommer sikkert et barn til. Hun opplever at mange himler med øynene når hun forteller det.

Hvor mange er det ok å ha barn med egentlig?

Sist redigert av Pastill : 20-03-07 kl 10:29.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:24   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å ha barn med mange forskjellige

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hvor mange er det ok å ha barn med egentlig?

For et merkelig spørsmål. Det går da vel ikke an å tallfeste noe slikt?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:28   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bør vel i alle fall ikke ha mer enn en biologisk far per barn. Det virker en smule upraktisk, liksom. :flåser:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:28   #4
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

For et merkelig spørsmål. Det går da vel ikke an å tallfeste noe slikt?

Er det et merkelig spørsmål?
Min venninne opplever mye rart pga dette, så er derfor jeg spør. Er ikke rart i det heletatt. Kanskje du ikke syntes det er vitner om ren idioti å få et barn med "den rette" for tredje gang, men mange syntes det.

Gammel 20-03-07, 10:33   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det helt ideelle må etter mitt syn være å få alle barna sine med samme mann. Absolutt mest praktisk for de involverte syns jeg.

Men nå er det ikke så lett å leve livet etter idealer, så da mener jeg at det ikke finnes noe bestemt antall menn det er OK å ha barn med. Livet blir til mens man lever det for alle sammen, og personlige valg som antall barn og antall menn får være opp til hver enkelt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:34   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det helt ideelle må etter mitt syn være å få alle barna sine med samme mann. Absolutt mest praktisk for de involverte syns jeg.

Men nå er det ikke så lett å leve livet etter idealer, så da mener jeg at det ikke finnes noe bestemt antall menn det er OK å ha barn med. Livet blir til mens man lever det for alle sammen, og personlige valg som antall barn og antall menn får være opp til hver enkelt.

Helt enig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:35   #7
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke man kan sette et tall på det. Livet er uforutsigbart og man vet ikke hva som venter rundt neste sving. Det blir ikke alltid som planlagt. Det viktigste er vel at man får de barna man ønsker enn at det er med samme mann.

Gammel 20-03-07, 10:37   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vel, jeg tror det er mindre akseptert å ha barn med flere menn enn barn med flere kvinner.

Jeg vil ikke tallfeste det, men jeg innrømmer at jeg også tenker at det å få barn med flere menn (mer enn 2), unektelig er komplisert, uten at jeg skal si noe om årsakene til at man velger det.

Gammel 20-03-07, 10:41   #9
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

J Livet er uforutsigbart og man vet ikke hva som venter rundt neste sving.

Det er nettopp det.
Venninnen min fikk barn tidlig og er av typen som er veldig glad i barn. Men mennene hun har valgt har vist seg å være noen drittsekker rett og slett, og hvordan skal man kunne forutse dette? Nå har hun faktisk truffet en skikkelig bra en, og skal man ikke ta sjangsen da?
Jeg får virkelig vondt i meg av å se hvordan folk snakker om henne.
Mange ser på henne som en med dårlig bedømmingskraft.

Gammel 20-03-07, 10:43   #10
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vel, jeg tror det er mindre akseptert å ha barn med flere menn enn barn med flere kvinner.

Jeg vil ikke tallfeste det, men jeg innrømmer at jeg også tenker at det å få barn med flere menn (mer enn 2), unektelig er komplisert, uten at jeg skal si noe om årsakene til at man velger det.

Jeg er enig. JEG tror ikke jeg ville det. Det er ikke noe man ønsker seg.
Men man vet jo aldri... Hva om man har to, er alene med de... så dukker HAN opp og er barnløs.... Man kan ikke bare bli hos mann nummer to fordi man føler man må, eller bestemme seg for å IKKE like fler menn.

Gammel 20-03-07, 10:45   #11
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har 2 barn, med to forskjellige. Pappa'n til eldstemann bor og jobber i USA, så han er sjelden hjemme. Ste-pappa fungerer på alle måter som pappa, og nesten alle tror han er det også. Hadde nok kviet meg med å få enda et barn hvis det hadde blitt slutt mellom meg og mannen. Det må da være frykteligt tungvint med "6 foreldre eller fler" som skal bli enige om ting og tang. Vi må jo samarbeide med moren og stefaren til min manns barn, og flette det til med ferier ol. Sønnen min og datteren til min mann er jo like gamle også, så det kræsjer stadig vekk med skoleturer/ avslutninger/ foreldremøter / 17-mai osv. (De går på hver sin skole). Vet ikke hvordan vi skal gjøre det når de skal konfirmeres. Håper ikke det blir samme dagen. Da får vi jo bare ha det samlet da! Med sikkert over 100 gjester.. hihi

Gammel 20-03-07, 10:45   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig. JEG tror ikke jeg ville det. Det er ikke noe man ønsker seg.
Men man vet jo aldri... Hva om man har to, er alene med de... så dukker HAN opp og er barnløs.... Man kan ikke bare bli hos mann nummer to fordi man føler man må, eller bestemme seg for å IKKE like fler menn.

Nei, men man kan kanskje vente litt før man kaster seg ut i det å få barn (igjen)?

Gammel 20-03-07, 10:46   #13
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Nei, men man kan kanskje vente litt før man kaster seg ut i det å få barn (igjen)?

Ja det bør man jo.

Gammel 20-03-07, 10:47   #14
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg har barn med to fedre. Vet godt at ting kan skje, så jeg blunker ikke uansett hvor mange fedre man har til barna sine, men det er nå meg. Etter tiende barn med forskjellige bør man kanksje tenke etter om man går for fort frem, men synes ikke man skal høre på "alle andre".

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg har 2 barn, med to forskjellige. Pappa'n til eldstemann bor og jobber i USA, så han er sjelden hjemme. Ste-pappa fungerer på alle måter som pappa, og nesten alle tror han er det også. Hadde nok kviet meg med å få enda et barn hvis det hadde blitt slutt mellom meg og mannen. Det må da være frykteligt tungvint med "6 foreldre eller fler" som skal bli enige om ting og tang. Vi må jo samarbeide med moren og stefaren til min manns barn, og flette det til med ferier ol. Sønnen min og datteren til min mann er jo like gamle også, så det kræsjer stadig vekk med skoleturer/ avslutninger/ foreldremøter / 17-mai osv. (De går på hver sin skole). Vet ikke hvordan vi skal gjøre det når de skal konfirmeres. Håper ikke det blir samme dagen. Da får vi jo bare ha det samlet da! Med sikkert over 100 gjester.. hihi

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Det skal samarbeides. Vanskelig nok med en far utenom, ja.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:52   #15
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:04   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mennene hun har valgt har vist seg å være noen drittsekker rett og slett, og hvordan skal man kunne forutse dette?

Hvis man ikke hopper på og får barn med en gang er sjansen større for at man finner ut at mennene man har valgt er drittsekker. Jeg tror jeg ville reagert litt på barn med mer enn tre forskjellige menn. Eller damer for den saks skyld. Jeg ville nok tenkt at det var dårlig planlegging, naivitet og liten impulskontroll. Jeg ville selvsagt ikke baksnakket vedkommende eller vært frekk, men første tanke ville nok vært litt negativ i retning det jeg har nevnt over. I prinsippet er jeg enig med Kasia.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:08   #17
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan vel bare føye meg inn i rekken av de som signerer innlegget til Kasia

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:09   #18
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Mange ser på henne som en med dårlig bedømmingskraft.

Det kan nok hende at jeg ville tenkt slik...

Ikke fordi jeg har noe med hvor mange barn man får og hvor mange menn som er inni bildet, men livet har forløpig vært enkelt for meg og dermed er det lett å overføre sine valg som automatisk gode for alle andre. Ble det forståelig? Jeg ville nemlig ikke klart å fri meg fra tanken om at hun kanskje har hatt det litt travelt...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:12   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, jeg heter Sitron og jeg har barn med tre ulike menn. Jeg valgte å sette barna til verden, fremfor å drepe dem, som ville vært den "lette" utveien. De to siste er prevensjonsbarn, et fra p-pillen og et fra kondom/angrepille.Etter den siste har jeg heller ikke hatt sex, fordi jeg er livredd for å bli gravid igjen. For jeg tar ikke abort, det kunne ikke falle meg inn å drepe mine barn fordi jeg ikke tar forhåndsregler. Og siden den eneste forhåndsregelen som ser ut til å hjelpe er å ikke ha sex, så er det den forhåndsregelen jeg tar.

Og klart jeg dømmes for disse valgene, langt mer enn jeg ville blitt dømt om jeg hadde tatt to aborter. Logikken der klarer jeg ikke helt å se.

Sist redigert av Sitron : 20-03-07 kl 21:01.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:13   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt som å spørre hva man synes om at folk har vært gift mange ganger, synes jeg. Selvsagt er det enklest og best og greiest om man har alle barna sine med samme mann, og det er best og finest om det første ekteskapet er lykkelig og vellykket og man aldri blir skilt. Har man barn med flere menn, så betyr jo det enten at man har gått gjennom flere samlivsbrudd etter at forholdet var blitt etablert nok til at man fikk barn, eller at man fikk barn veldig tidlig i forholdet, eller at man fikk barn uten at det egentlig var noe forhold. Og det er jo synd når såpass viktige ting ikke går slik man hadde håpet og ønsket. Og hvis dette skjer gang på gang, ville jeg nok tenke at man kanskje ikke var så flink til å planlegge og/eller vurdere, og så ville jeg tenke at noen er mer uheldig enn andre, og at det virker både slitsomt og tungvint på meg å f.eks. ha barn med tre eksmenn.

Men jeg ville jo ikke se ned på noen for å oppleve disse tingene, langt mindre baksnakke eller kritisere dem. Umulig for utenforstående å vite hva som egentlig skjedde og lå bak, og uansett er det ikke noe jeg har noe med.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.