|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om å ha barn med mange forskjelligeHva mener dere om det? Sist redigert av Pastill : 20-03-07 kl 10:29. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjellige
For et merkelig spørsmål. Det går da vel ikke an å tallfeste noe slikt?
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Er det et merkelig spørsmål? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeDet helt ideelle må etter mitt syn være å få alle barna sine med samme mann. Absolutt mest praktisk for de involverte syns jeg.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Like blid!
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeJeg synes ikke man kan sette et tall på det. Livet er uforutsigbart og man vet ikke hva som venter rundt neste sving. Det blir ikke alltid som planlagt. Det viktigste er vel at man får de barna man ønsker enn at det er med samme mann.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeVel, jeg tror det er mindre akseptert å ha barn med flere menn enn barn med flere kvinner.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Det er nettopp det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Jeg er enig. JEG tror ikke jeg ville det. Det er ikke noe man ønsker seg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
re:designer
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeJeg har 2 barn, med to forskjellige. Pappa'n til eldstemann bor og jobber i USA, så han er sjelden hjemme. Ste-pappa fungerer på alle måter som pappa, og nesten alle tror han er det også. Hadde nok kviet meg med å få enda et barn hvis det hadde blitt slutt mellom meg og mannen. Det må da være frykteligt tungvint med "6 foreldre eller fler" som skal bli enige om ting og tang. Vi må jo samarbeide med moren og stefaren til min manns barn, og flette det til med ferier ol. Sønnen min og datteren til min mann er jo like gamle også, så det kræsjer stadig vekk med skoleturer/ avslutninger/ foreldremøter / 17-mai osv. (De går på hver sin skole). Vet ikke hvordan vi skal gjøre det når de skal konfirmeres. Håper ikke det blir samme dagen. Da får vi jo bare ha det samlet da! Med sikkert over 100 gjester.. hihi
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, men man kan kanskje vente litt før man kaster seg ut i det å få barn (igjen)?
|
|
|
#14 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har barn med to fedre. Vet godt at ting kan skje, så jeg blunker ikke uansett hvor mange fedre man har til barna sine, men det er nå meg. Etter tiende barn med forskjellige bør man kanksje tenke etter om man går for fort frem, men synes ikke man skal høre på "alle andre".
Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Det skal samarbeides. Vanskelig nok med en far utenom, ja.
|
|
|
#15 |
|
Sær og kresen
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Hvis man ikke hopper på og får barn med en gang er sjansen større for at man finner ut at mennene man har valgt er drittsekker. Jeg tror jeg ville reagert litt på barn med mer enn tre forskjellige menn. Eller damer for den saks skyld. Jeg ville nok tenkt at det var dårlig planlegging, naivitet og liten impulskontroll. Jeg ville selvsagt ikke baksnakket vedkommende eller vært frekk, men første tanke ville nok vært litt negativ i retning det jeg har nevnt over. I prinsippet er jeg enig med Kasia.
|
|
|
#17 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeJeg kan vel bare føye meg inn i rekken av de som signerer innlegget til Kasia |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeHei, jeg heter Sitron og jeg har barn med tre ulike menn. Jeg valgte å sette barna til verden, fremfor å drepe dem, som ville vært den "lette" utveien. De to siste er prevensjonsbarn, et fra p-pillen og et fra kondom/angrepille.Etter den siste har jeg heller ikke hatt sex, fordi jeg er livredd for å bli gravid igjen. For jeg tar ikke abort, det kunne ikke falle meg inn å drepe mine barn fordi jeg ikke tar forhåndsregler. Og siden den eneste forhåndsregelen som ser ut til å hjelpe er å ikke ha sex, så er det den forhåndsregelen jeg tar.
Tøs Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre. Sist redigert av Sitron : 20-03-07 kl 21:01. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeDet er litt som å spørre hva man synes om at folk har vært gift mange ganger, synes jeg. Selvsagt er det enklest og best og greiest om man har alle barna sine med samme mann, og det er best og finest om det første ekteskapet er lykkelig og vellykket og man aldri blir skilt. Har man barn med flere menn, så betyr jo det enten at man har gått gjennom flere samlivsbrudd etter at forholdet var blitt etablert nok til at man fikk barn, eller at man fikk barn veldig tidlig i forholdet, eller at man fikk barn uten at det egentlig var noe forhold. Og det er jo synd når såpass viktige ting ikke går slik man hadde håpet og ønsket. Og hvis dette skjer gang på gang, ville jeg nok tenke at man kanskje ikke var så flink til å planlegge og/eller vurdere, og så ville jeg tenke at noen er mer uheldig enn andre, og at det virker både slitsomt og tungvint på meg å f.eks. ha barn med tre eksmenn.
|
![]() |
|
|