Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klage på parkeringsbot

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du klaget på parkeringsbot?
Har klaget, men fikk avslag. 19 20,88%
Har klaget, og fikk medhold. 44 48,35%
Har aldri klaget, men burde gjort det en/flere ganger. 3 3,30%
Har aldri klaget, boten/bøtene har vært berettiget. 20 21,98%
Pustedoll 5 5,49%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 23:19   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klage på parkeringsbot

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg klagde til butikken jeg sto utenfor. Butikken betalte boten for meg og sa opp avtalen med parkeringsselskapet.

Samme skjedde med meg.

Jeg har også klagd på bompasseringer på Fjell-linjen i Oslo og ett par andre steder, har også fått medhold der.

Gammel 15-11-11, 23:21   #22
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har klaget to ganger. Den første gangen fikk jeg avslag, den andre gangen fikk jeg medhold.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 06:26   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har klagd og fått mehold. Europark.

Det var dårlig skilitng. Hadde med min mor med rullator og HC kort. Hadde ikke tenkt på å parkere på HC plass før moderen sa men jeg har jo kort.

Nå er ikke jeg vant til å stå på HC plasser men hadde blitt informert at en står gratis på kommunale plasser. Og gikk derfor ikke i motsatt retning for å lese på automatens lille skrift. Det kom senere opp skilt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 06:31   #24
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

....

Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 22:06.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 06:37   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er alternativet: Har aldri fått parkeringsbot? :glorie:

Og når jeg nå først skryter av det, så tar det vel omtrentlig 4 dager før den første bota er på plass.

Gammel 16-11-11, 07:24   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er i klageprossesen nå.
Fikk bot for feilparkering på en tom parkeringsplass, mens barna satt fastspent i bilen og mannen bar bagasje. Nevnte jeg at han hadde fotografert hele bilen med ungene i og skremt dem ganske grundig?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 07:43   #27
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri fått parkeringsbot. :bankibordet:

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 07:51   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Argh.jeg krysset feil. Kan noen flytte en stemme fra har aldri klaget til har klaget og fått medhold?

Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 07:53   #29
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror x klaget en gang og fikk medhold, privat.
Derimot tror jeg ikke det er noen vits at jeg klager på den jeg fikk på fredag

Gammel 16-11-11, 08:31   #30
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har klaget, og fått medhold en gang. Da sto jeg på handikapparkering, og kortet hadde sklidd ned på rattstammen. Det var bare såvidt synlig. Men det var synlig.

Da fikk jeg medhold, men i brevet sto det også at om det skjedde flere ganger så ville jeg ikke få medhold.

Dette var parkering på sykehuset.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:51   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har klaget på en bot, og fikk medhold. Det var hos et privat, overivrig parkeringsselskap.
Jeg tok bilde av bil, parkering og skilting da jeg så boten, og det var jammen bra, for da jeg klagde sendte de meg et bilde av stedet jeg hadde parkert på, og i mellomtiden hadde de satt opp ny skilting.

Jeg svarte med å sende mitt bilde, og fikk medhold med en gang. Selvsagt. :idioter: Jeg har ikke mye til overs for private parkeringsselskaper etter å ha jobbet i forliksrådet en periode.
Det var mange parkeringssaker, og de fleste gikk i parkeringsselskapets favør, men trist mange saker beviste at private parkeringsselskaper ofte gir lønnsbetingelser som gjør at betjentene blir i overkant ivrige med å skrive ut bøter.

Gammel 16-11-11, 09:48   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har klaget to ganger, og fått mehold.

Den første var kommunal, jeg mente jeg hadde parkert lovlig og sendte med billedbevis. Jeg fikk slettet gebyret, men på "saksbehandlingsfeil", de innrømte ikke at boten var ilagt på feil grunnlag. 1 uke etterpå var skiltingen endret.

Den andre ganger var privat, og ble grundig frustet på FP. Lappen snudde seg da jeg smelte igjen døren. Boten var skrevet ut 1 min etter tidspunktet på lappen, og jeg argumenterte at parkeringsvakten hadde sett meg trekke lapp og legge den der. Jeg fikk medhold av "hjertets godhet, men du må aldri gjøre det igjen, og ikke regn med å få medhold neste gang".

Ja, også har jeg snakket meg ut av et utstedt gebyr. Jeg trodde jeg hadde parkert greit, og hadde betalt avgift, men gebyret lå på ruten, så jeg spurte den hyggelige mannen pent om han kunne forklare hvorfor jeg sto ulovlig. Han pekte og forklarte, og så sa han at han kunne slette boten. Jeg var litt - jeg trodde ikke det gikk an en gang. Antagelig ble han helt befippet av at noen behandlet ham hyggelig og vennlig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:52   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var det ikke dét det handlet om, men jeg har sluppet unna fartsforelegg også. Jeg forklarte den kjekke, unge politimannen som stoppet meg at jeg råkjørte fordi mannen min var hjemme med hylende baby og ringte meg hvert sekund for å klage. Han hadde små barn selv, og syntes synd på mannen min, og ba meg komme meg hjem fortere enn svint.

- No. 4 -
Gammel 16-11-11, 10:04   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå var det ikke dét det handlet om, men jeg har sluppet unna fartsforelegg også. Jeg forklarte den kjekke, unge politimannen som stoppet meg at jeg råkjørte fordi mannen min var hjemme med hylende baby og ringte meg hvert sekund for å klage. Han hadde små barn selv, og syntes synd på mannen min, og ba meg komme meg hjem fortere enn svint.

Gammel 16-11-11, 11:24   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, jeg ble nesten litt sur og lurte på om jeg skulle forlange å få boten. Men bare nesten. :scrooge:

- No. 4 -
Gammel 16-11-11, 12:44   #36
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri fått parkeringsbot. Siden det ikke var et alternativ stemte jeg Pustepoll ( ).

Gammel 16-11-11, 12:52   #37
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Parkerte langs veien i Vika midtvinters og kjørte bilen så langt bak mot en svær snø/ishaug som mulig. Fikk bot for at vi hadde parkert på streken. Som ikke var synlig under isen, verken foran eller bak. Klagde saken inn med bilder og det hele, men fikk avslag. Tenkte dessverre ikke på å klage saken videre.

Gammel 16-11-11, 14:43   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde vært flervalgspoll.

Jeg har klaget og fått medhold, og ikke fått medhold.

Gammel 16-11-11, 14:46   #39
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Har du klaget på en parkeringsbot noen gang? Hva ble i så fall utfallet?
Si gjerne noe om det var til kommunen eller privat selskap.

Poll kommer.

Jeg klaget til privat selskap, fikk avslag og tok det videre til parkeringsklagenemda der jeg fikk medhold. Tror ikke jeg betalte ett øre for den var så opplagt gitt på feil grunnlag. Man kan ikke gjette seg til at de hadde planer om at det skulle være gangvei når det hverken var skiltet eller malt opp så det kom frem. Lenge leve mobilkamera

Gammel 16-11-11, 15:12   #40
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har klaget og fått medhold. Det var utenfor Rema 1000. Parkeringsskiltet sa at det var lov å stå der i 45 minutter. Jeg handlet både på Rema og på en annen butikk i løpet av 45 minutter og fikk bot fordi vakten hadde sett meg forlate parkeringsplassen. Jeg klaget og viste til at jeg hadde holdt meg til tiden og at jeg hadde handlet på Rema.

Jeg betalte i utgangspunktet boten, men fikk pengene igjen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.