Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rekker man inn til New York fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 16:49   #21
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er Newark en grei flyplass? Eg hadde sikkert for store forventningar men det var jo virkelig ingenting der utenom en kiosk og en bar.

Det er forskjell på om man mellomlander på Newark, eller reiser hjem derfra. På mellomlandingen/innenlands så får man tilgang til en del av flyplassen som har flere spisesteder og butikker. Når man skal hjem fra NY er man imidlertid i den begredelige delen, og der er det den teite kiosken og en bar.

Jeg tror de timene i New York blir mer pes enn noe annet. Det er ganske sent om kvelden for Hiawatha, og man er litt sliten og groggy etter flyreisen. Og så har du gjerne stått i halvannen time i immigration, og klokken er allerede over 15.00. Du skal også sjekke inn bagasjen videre. Hvis dere er keene på en tur til byen er det sikkert vel så greit å reise et døgn før.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 18:35   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeez, jeg glemte at 21 om kvelden kommer til å være 03 om natten. :doh:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:02   #23
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:20   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiawata hadde sikkert vært så overtrøtt og hyper så han hadde nok holdt seg våken, men til en ganske høy tålmodighetspris vil jeg tro. Jeg tror vi går for en overnatting eller sløving på flyplass med DS og Ipod.

Gammel 18-11-11, 19:25   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeez, jeg glemte at 21 om kvelden kommer til å være 03 om natten. :doh:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 19:27   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du forresten helst sikker på det? USA ligger etter Norge, så hvis det er 21 norsk tid, vil klokka være 15 i New York, hvis jeg ikke minnes helt feil.

Gammel 18-11-11, 19:30   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er du forresten helst sikker på det? USA ligger etter Norge, så hvis det er 21 norsk tid, vil klokka være 15 i New York, hvis jeg ikke minnes helt feil.

Ja, det er det jeg mener. At når klokka er 21 der og vi skal videre med fly, så er den 03 om natta her hjemme og jeg har drasset barnet mitt rundt på sightseeing fra leggetid og halve natta.

Gammel 18-11-11, 19:32   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ja, det er det jeg mener. At når klokka er 21 der og vi skal videre med fly, så er den 03 om natta her hjemme og jeg har drasset barnet mitt rundt på sightseeing fra leggetid og halve natta.

Ah. Så klart.

Gammel 19-11-11, 14:51   #29
thehundremeterskogen
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
thehundremeterskogen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei! Jeg og en venninne skal også mellomlande på Newark! Vi lander i terminal b, og skal reise videre fra terminal a. Hvor lang tid tar det å komme seg fra B til A? ( Hahah, den var ny?) Og hvordan gjør vi det med bagasje? Er flyplassen oversiktelig? ellers noe vi bør få viite?

På forhånd takk!

thehundremeterskogen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 23:07   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært mye på Newark, føltes omtrent som jeg bodde der. Det er en OK flyplass.

Selve Newark, byen, er ikke helt å anbefale. Det er strøk der man som hvit helst ikke bør være for å si det slik. Men det går jo evt an å kjøre til andre steder utenfor.

Jeg hadde ikke dratt inn til NYC, hadde ikke tatt sjansen rett og slett. Jeg har ofte tilbragt mange timer på Newark i immigrasjonskø, vente på bagasje osv.osv. Tiden går relativt fort med venting. Jeg hadde ofte mange timers venting på flyet til Orlando da jeg studerte og bodde der, men det var ikke noe problem. Ta med litt lesestoff.

Gammel 21-11-11, 00:49   #31
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Newark er en grusomt kjedelig flyplass. det er ingenting der. 7-8 timer her må være et mareritt.

Ville ikke dratt inn til NY, vi brukte 4 timer fra vi landet til vi var på manhatten. Det var mye kø overalt.

Hva med å fly direkte og ta en natt i NY mens dere bytter flyplass på hjemveien?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 00:53   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Hva med å fly direkte og ta en natt i NY mens dere bytter flyplass på hjemveien?

Hva mener du med å fly direkte? Det går jo ikke an, da hadde jeg jo selvsagt gjort det.

Alle flyalternativene jeg har funnet til nå innebærer enten bytte av flyplass, to døgn overnatting i Lisboa eller ekstremt dyrt. Jeg skal se om jeg greier å sette sammen en flyrute selv, med litt klipp og linm fra ulike selskaper som egentlig ikke samarbeider.

Gammel 21-11-11, 10:38   #33
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Har du sjekket Icelandair med evt. overnatting på Island? Noen ganger kan det være vanskelig å få opp priser med stopp på søk, men på icelandairs egne nettsider er det greit å finne ut av.

Jeg ser stadig på flybilletter *drømmer* og ser at de ofte kommer bra ut.

Det kan jeg anbefale, i alle fall! Men da skulle vi jo ingen andre steder enn akkurat NY, da. Vi stoppet i Reykjavik på hjemturen. Da ankom vi kl 7-8 om morgenen, og reiste videre ganske nøyaktig 24 timer senere. Vi rakk innom den blå lagune, samt litt tusling i Reykjavik sentrum. Man rekker en sightseeing-tur til Geysir, Thingvellir og Gullfoss hvis man vil ha med seg naturopplevelsene.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:46   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kan fly med Iceland Air, men får ikke noe sightseeingtid i Reykjavik. I tillegg får vi et ekstra stopp. Det er veldig rart, for når jeg velger en av de flyplassene som Iceland Air nevner som sine reisemål, få rjeg ikke opp noe, men velger jeg den andre flyplassen, så får jeg opp et alternativ som er Oslo-Reykjavik-New York-Orlando.

Gammel 21-11-11, 10:58   #35
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan fly med Iceland Air, men får ikke noe sightseeingtid i Reykjavik. I tillegg får vi et ekstra stopp. Det er veldig rart, for når jeg velger en av de flyplassene som Iceland Air nevner som sine reisemål, få rjeg ikke opp noe, men velger jeg den andre flyplassen, så får jeg opp et alternativ som er Oslo-Reykjavik-New York-Orlando.

Jeg tror ikke det skal være noe problem å be om et døgns opphold, men mulig det ikke kommer opp automatisk. Jeg kan spørre Langøre hvordan han gjorde det, hvis du vil?

Gammel 21-11-11, 11:08   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Neida, jeg fant ut hvordan man skulle gjøre det, om man ville ha et døgns opphold (bortsett fra at da fikk jeg ikke bestille billett videre til Orlando ). Jeg vil jo helst ikke det, spesielt ikke når det blir enda et stopover.

Så nå er ondene jeg må velge mellom: bytte flyplass i London (som pappa mener er et helvete, han gjorde det sist i vinter), eller fly Oslo - Reykjavik - New York - Orlando. Og via Boston på turen tilbake. Evt. være et døgn i Lisboa.

Gammel 21-11-11, 11:25   #37
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenkte på tråden du hadde om flybytte i London eller New York

Sitat:

På to av flightene jeg sjekker ut inkluderer det flyplassbytte. Med BA må vi bytte fra Heathrow til Gatwick (og motsatt på tilbakeveien), med SAS må vi bytte fra JFK til Newark (kun på tilbakeveien).

I så fall tenkte jeg du kunne ta sightseeingen i New York med et døgn eller to der når dere uansett må bytte flyplass. Eller kanskje jeg misforstod helt?

Forresten, jeg har fått god hjelp av Kilroy når det gjelder å sette sammen flyruter

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:30   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg tenkte på tråden du hadde om flybytte i London eller New York

I så fall tenkte jeg du kunne ta sightseeingen i New York med et døgn eller to der når dere uansett må bytte flyplass. Eller kanskje jeg misforstod helt?

Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre, for jeg skjønner ikke helt hva du mener? Tenker du at jeg kan bytte flyplass på samme dag en av veiene, og bli igjen en ekstra dag den andre veien?

Jeg vil jo helst unngå flyplassbytte, men på to av de alternative reiserutene så er det påkrevd. Jeg vil også helst unngå å være over en ekstra natt, selv om jeg vurderte det.

Gammel 21-11-11, 11:30   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Det er i alle fall totalt smertefritt å bytte i Reykjavik (glem det med overnatting, det var bare hvis man ønsket litt ekstra ut av turen). Antakelig en trillion ganger bedre enn London.

Gammel 21-11-11, 11:37   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hadde jeg kunnet fly direkte fra Reykjavik til Orlando hadde jeg garantert valgt den turen. Men nå må jeg innom et stopp til, og et merkelig flyselskap jeg aldri har hørt om.

Jeg har veldig lyst til å stoppei Reykjavik en gang, men da kanskje i forbindelse med en litt kortere flytur.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.