Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må/bør man gå på julebord?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 20:16   #41
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må/bør man gå på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tenkte meg at akkurat du ville reagere sånn. Vi var der i fjor også, og jeg tror de senker standarden noe når de skal servere 60-80 stykker på en gang.

Du hadde vel ikke en tilsvarende tråd i fjor også, vel? Du eller en annen? Jeg synes det var noe så veldig kjent med denne - og svarene.

Og så er det klart at det stiller sg litt annerledes hvis man stadig vekk bruker flere kvelder i uka sammen med kollegaer - da skjønner jeg godt at noe må velges bort (skjønt jeg ville om mulig ha prioritert vekk noe annet).

Gammel 17-11-11, 20:23   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor var jeg overhodet ikke i tvil om at jeg skulle dra. Jeg ofret faktisk et FP-julebord for det. Da ville jeg gå, og det var færre andre arrangementer.

I år er det så mange ting med jobben som har oppmøteplikt. Julebordet er det det er enklest å velge bort. Kanskje også litt fordi det skjer på en lørdag og dermed spiser nesten hele helgen.

Gammel 17-11-11, 20:26   #43
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Takke nei til gratis middag på Grefsenkollen?!

Å nå fikk jeg hjemlengsel....

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:29   #44
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvfølgelig må man ikke.

Gammel 17-11-11, 20:38   #45
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to jobber og blir invitert på julebord hos begge. Det ene er så morsomt at det vil jeg selvfølgelig på det. Det andre er så inni mørkeste granskauen kjedelig at jeg vil heller trekke ut mine egne tånegler enn å bruke en fredagskveld av livet mitt på det. Følgelig drar jeg ikke dit.

(Og de som vet hvor jeg jobber kan jo gjette hvilket julebord det er. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:05   #46
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har to jobber og blir invitert på julebord hos begge. Det ene er så morsomt at det vil jeg selvfølgelig på det. Det andre er så inni mørkeste granskauen kjedelig at jeg vil heller trekke ut mine egne tånegler enn å bruke en fredagskveld av livet mitt på det. Følgelig drar jeg ikke dit.

(Og de som vet hvor jeg jobber kan jo gjette hvilket julebord det er. )

Nå ble jeg nysgjerrig, altså!

Gammel 17-11-11, 21:32   #47
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Du slettens ingenting. Du bestemmer da selv over din egen fritid.

Jeg kan ikke fordra det når kolleger maser om at man gå på ditt og datt, det blir sååå koselig. Maser sånn at man rett og slett får dårlig samvittighet hvis man prioriterer familien eller noe annet.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:47   #48
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss er det sånn at noen har veldig mange sosiale arrangementer i desember og syns julebordet er mer mas enn hyggelig. På den andre siden har vi de i stab som har julebordet som et av få sosiale arrangement i løpet av året. Jeg syns derfor at vi som har et rikt liv utenfor huset, med kunder og hverandre, har et ansvar for et godt arbeidsmiljø og dermed bør stille opp på fellesarrangementene.

Gammel 17-11-11, 21:59   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er jo forskjell på julebord, som det helt klart fremkommer her. Hos oss er det ialle fall helt legitimt å ikke gå, det er vel flere hundre som inviteres, på vår avdeling er det en håndfull som går, men minst like mange, somregel et flertall, som ikke gjør det, så man er ikke en særing om man ikke går. Andre steder kan det være meget annerledes. Og i HI's tilfelle synes jeg det høres legitimt ut å droppe om man ikke orker.

Gammel 18-11-11, 14:07   #50
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Siden jeg arrangerer julebordet på jobb, så bør jeg gå. Men jeg har lyst. Vi er mange her, og alle kommer ikke, så de som kommer er de som liker en fest med kollegaer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 16:17   #51
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Hos oss er det sånn at noen har veldig mange sosiale arrangementer i desember og syns julebordet er mer mas enn hyggelig. På den andre siden har vi de i stab som har julebordet som et av få sosiale arrangement i løpet av året. Jeg syns derfor at vi som har et rikt liv utenfor huset, med kunder og hverandre, har et ansvar for et godt arbeidsmiljø og dermed bør stille opp på fellesarrangementene.

Man må ikke noe som helst, men signerer Sol her, vi er ganske like i praksis der ser jeg.
Vi har også kollegaer som bor andre steder i landet, som vi ser skjelden ila året, så
julebordet er en sosial event hvor det også er hyggelig å treffe gode kollegaer.

Gammel 18-11-11, 23:18   #52
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns ikke nødvendigvis julebord bidrar positivt til arbeidsmiljøet. Tvert i mot, noen ganger. Det forstyrrer mitt arbeidsmiljø å vite litt for mye om enkelte av mine kolleger, særlig knyttet til bruk av rusmidler og mer eller mindre seksuelle tilnærmelser. Jeg klarer ikke legge det til side i hverdagen hvis jeg vet at Åja. Det var deg og... Og jeg klarer ikke å opprettholde respekten. Sorry.

Vi betaler endel for det, det er min fritid, og da velger jeg selv. Noen ganger har jeg gått, som regel ikke ( opplegget har variert ut fra komiteen som var ansvarlig). Da sier at jeg ikke skal. Det har jeg ikke noe behov for å forklare eller unnskylde. Hvis noen skulle insistere kan man bare si at det passer ikke for meg.

I settinger med kun min egen enhet går jeg gjerne, da er vi rundt 20 stk, det er mer lowkey, og mer fokus på at vi har det hyggelig og blir bedre kjent og ikke hæla i taket- tjohei. Hælaitaket-tjohei foretrekker jeg å gjøre med mine venner, og ikke kolleger som da skal ha Charlietjohei på netthinnen neste gang jeg sier noe i avdelingsmøtet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:32   #53
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jobber i stort konsern, absolutt ingen tvang. Tror bare noen få fra avd skal i år. Jeg har ikke vært på flere år.

Gammel 19-11-11, 22:35   #54
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tenkte meg at akkurat du ville reagere sånn. Vi var der i fjor også, og jeg tror de senker standarden noe når de skal servere 60-80 stykker på en gang.

Dette er slett ikke første og siste arrangementet i år. Men jeg synes disse store julebordene (alle ansatte er invitert og vi kan bli opptil 100) ikke er like ålreite. Jeg prioriterer heller den sammenkomsten som alle damene i selskapet arrangerer på helt eget initiativ og for egen regning. Vi er 15 stykker, og det synes jeg er en mer oversiktlig og intimt. Jeg egner meg rett og slett best i litt mindre og roligere situasjoner.

Jeg tror det er stor forskjell på offentlig og privat virksomhet. Jeg er ute å spise med jobben min ca 10 ganger i året. Og ofte er det kunder involvert, og da har man ikke noe annet valg enn å stille opp. Det er jobb selv om det går av egen fritid.

Jeg er litt som deg kjenner jeg. Mye hyggeligere med litt færre synes jeg. På våre julebord er det 300-400 stk, for mye synes jeg. Jeg deltar alltid når avdelingen min finner på noe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.