Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 21:23   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skjønner dere ikke det at det er fordi media hauser det opp at det nettopp derfor det blir tomt fordi folk blir helt tullete? Synes de som hamstrer er idiotiske. Herlighet, vi bor i et velferdsamfunn, også går folk berserk pga. smør? Skulle tro vi levde på 50-tallet eller i krigstider. Hadde folk holdt seg til helt normale mengder som en pleier så tror jeg neppe det hadde gått tomt.

Får på en runde og sjekke om det er mulig å få tak i den ene pakka jeg trenger før jul jeg da, så få jeg heller spare litt ekstra på den så jeg har til sausen på julaften også. Rimelig irritert på alle tullingene som hamstrer. Butikkene må jo få inn noe mer? Det er vel ikke tomt på alle lager eller?

Når folk er så dumme at de kun tenker på seg selv så vær det da, men håper dere har inderlig dårlig samvittighet når dere vil se hvordan det går nå. Jeg skal alltids klarer jeg uten det smøret jeg, men når folk bli så tullete over en sånn filleting, så er det ikke rart i det blir krig i verden sier jeg bare. Jeg dauer ikke uten smør jeg, så greit nok det.

Skal jeg liksom få skylda for at ikke du fikk smør på popcornet ditt?! Come on! Det kunne like gjerne vært meg som satt uten.

Jeg tviler på at folk hamstret så mye smør før de fikk høre på nyhetene at det kom til å gå tomt altså. Så det du sier er bare tull. Grunnen til at det går tomt er fordi det har vært et dårlig år for bøndene ellerno og at etterspørselen har økt pga. alle lavkarbofolka.

Det var etter dette at folk begynte å hamstre og godt er det. For nå er det tomt. Tenk dere da. Pepperkaker, kokosmakroner og brunepinner uten smør? Det går da ikke an.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.