Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsmeny 2011

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 22:34   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2011

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Fjorårets meny ble en stor suksess (og jeg har planer om å gjenta den): andebryst med søtpotetmos, teryakisaus og asparges.

Mmmm! Jeg lager en steingod søtpotetmos, om jeg skal si det selv. Og veldig enkel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:38   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis har vi type 'tapas' , i år skal vi være på hytta, og vi planlegger en diger gryte med biff, poteter, gulrøtter, løk, fløte og rødvin med mer. Ser litt ut som lapskaus, men smaken er vanvittig nydelig.

Dessert tror jeg blir en kake.

Gammel 20-11-11, 23:39   #3
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Blir nok kalkun i år også. Tilbehøret ikke helt bestemt ennå.

Til Hyacinth

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mmmm! Jeg lager en steingod søtpotetmos, om jeg skal si det selv. Og veldig enkel.

Den må du gjerne legge ut oppskrift på

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:45   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Blir nok kalkun i år også. Tilbehøret ikke helt bestemt ennå.

Til Hyacinth

Den må du gjerne legge ut oppskrift på

50/50 med potet/ søtpotet, kok mørt, mos med god olivenolje. Salt og pepper. Sånn gjør nigella og det blir utrolig godt. Jeg har gjerne i en drøy smørklatt også.

Bakte søtpoteter i båter i ovnen med olje, salt og pepper er også helt hinsides godt! Beste grønnsaken ever å ha i ovn!

Gammel 20-11-11, 23:46   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Du, sånn potetmos er jo helt nydelig sammen med kalkun!

Gammel 20-11-11, 23:47   #6
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

50/50 med potet/ søtpotet, kok mørt, mos med god olivenolje. Salt og pepper. Sånn gjør nigella og det blir utrolig godt. Jeg har gjerne i en drøy smørklatt også.

Bakte søtpoteter i båter i ovnen med olje, salt og pepper er også helt hinsides godt! Beste grønnsaken ever å ha i ovn!

Takker Må definitivt prøves

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.