|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bountykuler (Det søte liv)
Hehe. Klart jeg kan, men det er ikke så veldig annerledes enn originalen altså.
|
|
|
#83 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Iset, når du har kokt opp, setter du ned på veldig lav varme med en gang da? Siden det var viktig med ikke for høy varme.
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Nå har jeg testet ut denne oppskriften. Farlig gode. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, når det har kokt opp skruer jeg ned noen hakk, men det bobler godt. Rører hele tiden da.
|
|
|
#86 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Hmf. Jeg har sirup som gikk ut i mars i år. Ser fin ut, lukter fint, har stått i lukket boks. Bruke eller kaste?
|
|
|
#90 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Farlige gode, jeg skulle aldri ha laget dem. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Jeg måtte koke lenge, sikkert 15-20 minutter på svak varme. Lot så gryta stå ute i mange minusgrader et par dager (siden jeg glemte den bort litt og ikke hadde tid når jeg husket på den). Brukte 600 g kokesjokolade og fikk 48 deilige kuler!
|
|
|
#92 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Kan melde at mine blei veldig gode også. Eg fulgte oppskrifta, og kokte i 10 minutt. Eg syns massen var veldig brun, men det blei jo langt kvitare når kokos kom i |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Laget første omgang på fredag - spiste opp første omgang innen søndag - ny ladning er ferdig idag. Stygg sak, stygg sak. men du, så godt! (Og det synes hele familien glum)
|
|
|
#94 |
|
Einsam
|
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Her ble massen litt for gulaktig med en gang syntes jeg, og det tok lang tid på svak varme før den begynte å ligne seig.. men, jeg blandet det, stappet i fryseren, og fikk laget kuler. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Rockesøster
|
Lagvis, med matpapir mellom og relativt kjølig. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Jeg fikk også gulaktig masse. Og måtte koke lenge. Men det gjør ikke noe, det blir jo så godt. Er på dobbelbatch 2 siden november. Det må presiseres at jeg gir vekk mye til familien.
|
|
|
#97 |
|
Einsam
|
Holder de seg penest i kjøleskap? Det kjøligste jeg kommer ellers, er soverommet mitt
Jeg gir også bort altså. Lagde disse, samt mozartkuler og kuler med aprikosmarsipan i går |
|
|
|
|
|
#98 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Jeg oppbevarer ferdigformet masse i frysern, og tar ut for å dyppe i sjokolade, og etter at de har fått sjokoladetrekk blir de stående i kjøleskapet her. Glimrende, og en god plan for dagen kjenner jeg. For de er snabla gode!
|
|
|
#99 |
|
Rockesøster
|
Hvis det er veldig kaldt i kjøleskapet kan de svette litt, så om du har et sted som hlder 8-10 grader ville jeg heller anbefalt det. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bountykuler (Det søte liv)Skal forsøke meg på dette i morgen. Er det nokså greit å få til, eller?
|
![]() |
|
|