Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolejulegudstjeneste?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket juleavslutningsopplegg velger du/dere?
Kirken - alternativt opplegg finnes ikke 9 4,71%
Kirken - er kristen 27 14,14%
Kirken - er delvis troende 50 26,18%
Kirken - er ikke troende 63 32,98%
Alternativt opplegg - er delvis troende 0 0%
Alternativt opplegg - er ikke troende 29 15,18%
Noe helt annet - spesifiser gjerne 13 6,81%
Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-11, 15:31   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolejulegudstjeneste?

Siden det fremdeles er vanskelig å forstå det som mange før meg har sagt. Hvor stor teskje må dere ha?

Jeg tror ikke at motstand mot julegudstjenester går på noen form for redsel for at barn skal bli kristne. Mine barn deltar på flere aktiviteter i menighetens regi og er mer i kirken på fritiden enn med skolen. Om de velger kristendommen synes jeg at det er helt fint, virkelig og ærlig. Jeg har ingen behov for at de har samme livssyn som meg, men at de har et avklart forhold til sitt livssyn og helst at de velger et som er noenlunde menneskevennlig og moderne kristendom er stort sett det.

Motstanden mot julegudstjenester går på i hvor stor grad religionsutøvelse og forkynning hører hjemme i skolehverdagen og det mener altså jeg, og flere andre at det ikke gjør.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.