Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolejulegudstjeneste?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket juleavslutningsopplegg velger du/dere?
Kirken - alternativt opplegg finnes ikke 9 4,71%
Kirken - er kristen 27 14,14%
Kirken - er delvis troende 50 26,18%
Kirken - er ikke troende 63 32,98%
Alternativt opplegg - er delvis troende 0 0%
Alternativt opplegg - er ikke troende 29 15,18%
Noe helt annet - spesifiser gjerne 13 6,81%
Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 08:03   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolejulegudstjeneste?

Jeg mente "vi", som "vi, i vår familie". Så du kan helt sikkert roe deg ned flere hakk. Mine foreldre er forresten ateister.

Gammel 13-12-11, 11:10   #2
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg mente "vi", som "vi, i vår familie". Så du kan helt sikkert roe deg ned flere hakk. Mine foreldre er forresten ateister.

Et spørsmål, Niobe: Hvis dine foreldre er ateister, hvor fikk du din tro fra?
Jeg bare lurer.

Gammel 13-12-11, 11:21   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Et spørsmål, Niobe: Hvis dine foreldre er ateister, hvor fikk du din tro fra?
Jeg bare lurer.

Synes du det er rart?

Mulig jeg tillegger deg meninger du ikke har nå, altså, men du får ha meg unnskyldt. For det er nå ikke engang slik at de som har en tro nødvendigvis er hjernevasket fra barndommen av. Du hadde vel ikke reagert om foreldrene hadde vært kristne, mens Niobe var ateist? Det er liksom "lov", for da har man gjennomskuet religionen og vært i stand til å tenke sjæl, på en måte. Men når det er motsatt, så føler jeg at mange tenker "jøss, også med en så oppegående bakgrunn, og så ble hun kristen?"

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 11:43   #4
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Synes du det er rart?

Mulig jeg tillegger deg meninger du ikke har nå, altså, men du får ha meg unnskyldt. For det er nå ikke engang slik at de som har en tro nødvendigvis er hjernevasket fra barndommen av. Du hadde vel ikke reagert om foreldrene hadde vært kristne, mens Niobe var ateist? Det er liksom "lov", for da har man gjennomskuet religionen og vært i stand til å tenke sjæl, på en måte. Men når det er motsatt, så føler jeg at mange tenker "jøss, også med en så oppegående bakgrunn, og så ble hun kristen?"

Jeg var igrunn bare nysgjerrig på hvor impulsene kom fra, jeg.

Gammel 14-12-11, 15:29   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Synes du det er rart?

Jeg synes ikke det er rart at ikketroende kan reagere både med nysgjerrighet og overraskelse over dette. Barn forholder seg jo ofte til det foreldre sier som en sannhet. Både julenissen, tannfeén og påskeharen er jo elementer man tror på i perioder. For noen er jo religion også delvis eventyraktig, og tolket som menneskers forsøk på å forstå og tolke verden i tidsepoker før de visste om noe annet. Finne mening med ting. "Før i tida trodde de at..." et.c. Så at noen får presentert vitenskapelige fakta først, og så velger å utvide forståelsen med "noe mer", tja... det er litt rart. Men jeg hører de forklarer det og at de trenger det. At det er noe som mangler. Men siden man selv har kommet til motsatt konklusjon, - at verden er den den er ut fra naturlige årsaker, så kan det være vanskelig å forstå. Fordi man nettopp sammenstiller dette med tanker fra fordums tider, og at man vet mer i dag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.