Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det synd på dem?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-11, 17:24   #21
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det synd på dem?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mye friske meninger her.

Enkelte spørsmål melder seg dog:

- Er alle brukerne gift?
- Er alle brukerne menn?
- Er alle brukerne horekunder?

... og er det bare menn som ødelegger ekteskap?

Gode spørsmål.

For meg er det helt utenkelig å dømme noen på bakgrunn av en opplysning som dette. "han er registrert på hemmelig.com = han er horekunde og har ødelagt ekteskapet sitt". Ærlig talt, er ikke det ganske ukritisk?

Gammel 23-12-11, 17:27   #22
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Det var visst et klokt hode som en gang snakket om å kaste den første sten.

I kjølvannet av denne saken vil det nok komme en enorm mengde tragedier. Mitt svar er ja. Jeg synes synd i dem.

Jeg tror det er mange som ikke har skjønt alvoret i dette. (De fleste av oss er vel ganske naive når det gjelder nettbruk og sikkerhet). Og jeg tror ikke alle registererte brukere der har kjøpt sex eller begått utroskap. Kanskje er det bare nysgjerrighet som har drevet dem. Er det ok at de "henges ut offentlig?".

Jeg synes også synd i guttene som står bak hackingen av nettstedet, og som nå utsettes for trusler fra et meget farlig miljø. De burde kanskje visst bedre, de også.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...v-hallikmiljoe

Her er mange sjebner. Hva vet vi om grunnene til at folk gjør som de gjør? Det er så enkelt å sitte i et vellykket ekteskap og dømme alle som trår feil. Jeg blir like overrasket hver gang utroskap diskuteres, hvor høyt enkelte roper om "steining". Jeg forsvarer ikke utroskap eller sexkjøp. Jeg ville ikke levd videre i et forhold der jeg opplevde noe slikt. Men jeg vet også at det er mange grunner til at slikt skjer. Og at i alle ekteskap er der to parter.

Tallulah spør også:

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så hvis mannen din sto der, så syns du det er helt fair at barna deres får lide for sladderen også?

Jeg synes det er et meget viktig poeng.

Og jeg er ydmyk nok til å vite at ingen av oss har noen garanti for hva vi selv vil oppleve. Hva vet vi hva som skjer i våre forhold om et år, eller 5 eller 10? Vi er ikke garantert lykke eller evig troskap, hverken den ene eller den andre veg.

Sist redigert av tante Veronica : 23-12-11 kl 17:35.
tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:01   #23
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Signerer tante Veronica fullt og helt.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:29   #24
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes synd på familiene deres.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:33   #25
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Cuyahoga og tanteV sier fornuftige ting ,men sånn på sikt synes jeg det er litt bra at det blir "farlig" å bruke denne typen nettsteder. (jeg skjønner ikke hvorfor skrifta blir feit,fetB er ikke markert)

Gammel 23-12-11, 20:22   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Men internett ER jo et fristed for kåte duster. Og er det nå egentlig så dust og skammelig at man er kåt? Er det virkelig fortsatt helt fy-fy at man beveger seg rundt på nettet for å stille kåtskapen sin? Er det fortsatt sånn at slikt bare kan foregå under dyna på soverommet, for ellers er det fryktelig skittent?

Nå var det EN som sa at det var synd kona fikk vite det. Jeg vil tro det er mange ugifte menn der inne også. Og damer. Mennesker som i all naivhet har registrert seg med telefonnummeret sitt, og som nå er litt redde for at foreldrene, arbeidsgiveren, bestekompisen, barna ... skal finne ut at de har vært registrert på den sida. For tusenvis av brukere har ikke gjort noe annet enn det: registrere seg. Vært nysgjerrig. Vært kåt.

Oi da, det var voldsomt til generalisering.
Jeg har aldri ment at kåtskap skal foregå under dyna og ser ingen skam i være registrert på et sånt sted. De som nå tydligvis skjelver i buksene og er redd for at arbeidsgiver, læreren til ungene eller kona skal finne ut dette, er vel de som ser på dette som en skam?

Hadde jeg vært registrert der hadde jeg trekt på skuldrene av at lista kom ut, for velger jeg å være med på noe, på nett, må jeg også akseptere at det ikke er hemmelig.
Jeg er helt på det rene med at om noen skulle finne det veldig spennende, vil det ikke ta dem lang til å finne ut at vår ip-adresse har vært innom Redtube.
Hadde det vært skambelagt hadde det ikke vært gjort. Internett ER ikke et anonymt fristed noe denne saken viser til det fulle!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 21:04   #27
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er absolutt ikke noe synd på de utro grisene, men jeg liker ikke at de skal henges ut offentlig likevel.

Du er med andre ord helt sikker på at alle sammen, alle som har opprettet en bruker der, er utro griser?
Ingen som bare var nysgjerrige, eller trengte litt spenning uten å gjøre noe annet enn å chatte?
Du synes det er helt greit at familier splittes pga. usikkerheten som kan skapes av denne offentliggjøringen?
Fint å være skråsikker og moraliserende.

Hva med de som er single, men som blir hengt ut av denne offentliggjøringen?

Gammel 23-12-11, 21:08   #28
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes for det meste synd på folk som utsettes for offentlig gapestokk uten å ha gjort noe straffbart. Ofte er det synd på dem som utsettes for det selv om de har gjort noe straffbart også, siden ting gjerne kommer så helt ut av proporsjon.

Gammel 23-12-11, 21:09   #29
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Du er med andre ord helt sikker på at alle sammen, alle som har opprettet en bruker der, er utro griser?
Ingen som bare var nysgjerrige, eller trengte litt spenning uten å gjøre noe annet enn å chatte?
Du synes det er helt greit at familier splittes pga. usikkerheten som kan skapes av denne offentliggjøringen?

Men er det vikelig så grusomt å ha vært registrert på et sånt sted?
Så tabubelagt og grisete at folk blir ikkemennesker om det skulle komme ut?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 21:12   #30
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men er det vikelig så grusomt å ha vært registrert på et sånt sted?
Så tabubelagt og grisete at folk blir ikkemennesker om det skulle komme ut?

Nei, men det er fortsatt nok av folk som synes det, til at det kan skape problemer for enkelte.
Jeg kan også tenke meg at barn av de som blir hengt ut kan få høre det, uansett.

Gammel 23-12-11, 21:20   #31
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det er kanskje ikke riktig av hackerne å publisere listene, nei. Men om det var min mann som kontaktet prostituerte ville jeg veldig gjerne vite det slik at eg kunne kvittet meg med idioten. Og om det er nysgjerrighet så vil vel det fremkomme av profilen til mannen, at det ikke er særlig kontakt og meldinger mellom han og prostituerte.

Det er vel ikke snakk om at alle der inne kontakter og har sex med prostituerte. Jeg vet ikke 100 % hva dette nettstedet dreier seg om, men ofte er det sånn at mange kan henge et sted uten at det nødvendigvis innebærer at man drar strikken maks. Dette må være utrolig kjipt for de som kun har registrert seg av nyskjerrighet.

Men in the end: Dumt å gjøre ting på nett du ikke kan stå innefor. Uansett hvor det er.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 21:21   #32
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hear!

Gammel 23-12-11, 21:25   #33
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men det er fortsatt nok av folk som synes det, til at det kan skape problemer for enkelte.
Jeg kan også tenke meg at barn av de som blir hengt ut kan få høre det, uansett.

Ja, og jeg kan tenke meg at enkelte får problemer i forhold til sitt profesjonelle liv. Uansett så er gapestokk helt feil metode å bruke, skyldig eller ei.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 21:29   #34
Joika
Pauset

Standard

Jeg er litt i stuss på at det kan virke som at det var ganske enkelt å hacke dette stedet. Litt skremmende om slike steder som lagrer menger av personlige data ikke har skikkelig inputvalidering.... feks.

Gammel 23-12-11, 21:40   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns ikke det er noe greit at det lekkes. Disse mennene har kanskje koner og barn som får det vanskelig, det er unødvendig.

Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 22:42   #36
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er helt på villspor, så bare rull inn. Hvor har du det fra at jeg mener at alle der inne er utro? Eller at jeg syns det er helt greit at familier splittes? Og alt det andre pisset du insinuerer at jeg mener? Jeg har overhodet ikke uttalt at alle som er registrert der er utro eller griser, men tok utgangspunkt den fyren som artikkelen handlet om. Du leste kanskje ikke artikkelen? Han er en utro gris. Han går bak ryggen på sin kone. Spørsmålet i HI handlet om denne fyren som var redd det kunne ødelegge ekteskapet hans.

Du fikk kanskje ikke med deg at jeg ikke syns noe om offentliggjøring heller? Djiiz. Nei, finn frem akevitten og ta deg en støyt. Det virker som du trenger det.

Gammel 23-12-11, 23:14   #37
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Du er helt på villspor, så bare rull inn. Hvor har du det fra at jeg mener at alle der inne er utro? Eller at jeg syns det er helt greit at familier splittes? Og alt det andre pisset du insinuerer at jeg mener? Jeg har overhodet ikke uttalt at alle som er registrert der er utro eller griser, men tok utgangspunkt den fyren som artikkelen handlet om. Du leste kanskje ikke artikkelen? Han er en utro gris. Han går bak ryggen på sin kone. Spørsmålet i HI handlet om denne fyren som var redd det kunne ødelegge ekteskapet hans.

Du fikk kanskje ikke med deg at jeg ikke syns noe om offentliggjøring heller? Djiiz. Nei, finn frem akevitten og ta deg en støyt. Det virker som du trenger det.

Så når du sier at det ikke er noe synd på de utro grisene (merk flertall), så burde jeg skjønt at det kun var den ene fyren du snakket om?
Ok.
Joda, jeg leste artikkelen, og utifra den kan jeg ikke se at han er en utro gris, og jeg vil påstå at det er synd på ham om han blir outet.
Konsekvensene han skisserer er hinsides hva som er "rettferdig" for å chatte på nett og <B> nesten </B> gjennomføre.
Jeg legger ikke ord i munnen din, som du påstår i prikken jeg fikk, jeg påpeker hva konsekvensen er, satt opp i mot at du ikke syntes det var synd på dem.
Når det gjelder mannen artikkelen spesifikt omhandler, vil jeg si det er drøyt å kategorisk påstå at det ikke er synd på ham, uten å vite hvilken situasjon han/de har hatt på privaten, uten kunnskap om hva den andre parten i forholdet har gjort etc.
Selv om du <B> egentlig </b> er mot offentliggjøring.

Det er veldig lett å være fordømmende og moralistisk, å kategorisere mennesker, men uten detaljkunnskap om hverken handlingen eller situasjonen til den "beskyldte" synes jeg det er greit å være litt mer nyansert.

Gammel 23-12-11, 23:35   #38
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så når du sier at det ikke er noe synd på de utro grisene (merk flertall), så burde jeg skjønt at det kun var den ene fyren du snakket om?
Ok.
Joda, jeg leste artikkelen, og utifra den kan jeg ikke se at han er en utro gris, og jeg vil påstå at det er synd på ham om han blir outet.
Konsekvensene han skisserer er hinsides hva som er "rettferdig" for å chatte på nett og <B> nesten </B> gjennomføre.
Jeg legger ikke ord i munnen din, som du påstår i prikken jeg fikk, jeg påpeker hva konsekvensen er, satt opp i mot at du ikke syntes det var synd på dem.
Når det gjelder mannen artikkelen spesifikt omhandler, vil jeg si det er drøyt å kategorisk påstå at det ikke er synd på ham, uten å vite hvilken situasjon han/de har hatt på privaten, uten kunnskap om hva den andre parten i forholdet har gjort etc.
Selv om du <B> egentlig </b> er mot offentliggjøring.

Det er veldig lett å være fordømmende og moralistisk, å kategorisere mennesker, men uten detaljkunnskap om hverken handlingen eller situasjonen til den "beskyldte" synes jeg det er greit å være litt mer nyansert.

Du legger så absolutt ord i munnen på meg. Dette er det du sa:

Sitat:

Og utroskap er ikke kun fysisk å ha sex med noen, så i mine øyne er han så absolutt en utro gris.

Merkelig så opptatt du er av å få meg til å se ut som jeg mener noe jeg ikke gjør, da? Har du også svin på skogen, kanskje?

Det kunne dessuten vært en del mer hensiktsmessig å stille meg spørsmål om hva jeg mente, i stedet for å blindt anklage.

Gammel 23-12-11, 23:50   #39
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Du legger så absolutt ord i munnen på meg. Dette er det du sa:
Og utroskap er ikke kun fysisk å ha sex med noen, så i mine øyne er han så absolutt en utro gris.

Merkelig så opptatt du er av å få meg til å se ut som jeg mener noe jeg ikke gjør, da? Har du også svin på skogen, kanskje?

Det kunne dessuten vært en del mer hensiktsmessig å stille meg spørsmål om hva jeg mente, i stedet for å blindt anklage.

Hahahaha, der kom den.
Stille det spørsmål om hva du mener?
Du skriver "Det er absolutt ikke noe synd på de utro grisene."
Jeg var egentlig ikke så veldig i tvil om hva du mente, den uttalelsen gir ikke så veldig mye rom for tolkning.
En gang til: Jeg anklager ikke deg for å mene noe som helst annet enn at det ikke var synd på dem, og resten av spørsmålene var med utgangspunkt i at du skrev "de utro grisene", mens du egentlig mente ham artikkelen handlet om, tydeligvis.

Jeg prøver ikke å få det til å se ut som om du mener noe du ikke mener, å kalle ham en utro gris er vel å fordømme og kategorisere, er det ikke?
Og når du skrev "de utro grisene", ja så tolket jeg det som at du uttalte deg om alle som ble hengt ut, naturlig nok.

Gammel 24-12-11, 00:08   #40
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Det var øyensynlig flere tolkningsmåter enn den du har, og jeg syns du leser meg som fanden leser bibelen. Når jeg nå flere ganger har forklart hva jeg faktisk mente, tror du at du kan godta at det var det jeg mente, eller har du lite å gjøre idag? Og hva angår bruken av flertall, så regner jeg med at dette gjelder flere enn ham, selv om det ikke gjelder alle.

Han sier selv han har gått bak ryggen på sin kone, så da er det vel ikke så mye tvil om at han faktisk har gjort det. Han vet også at hun ikke ville ha likt det han gjorde, ettersom han frykter for ekteskapet sitt. Den eneste grunnen til at han slettet profilen sin var fordi han var redd for å bli avslørt. Det gjør ham til en utro gris i mine øyne. Det står deg fritt å mene noe annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.