Sv: Er det synd på dem?
Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.
Så når du sier at det ikke er noe synd på de utro grisene (merk flertall), så burde jeg skjønt at det kun var den ene fyren du snakket om?
Ok.
Joda, jeg leste artikkelen, og utifra den kan jeg ikke se at han er en utro gris, og jeg vil påstå at det er synd på ham om han blir outet.
Konsekvensene han skisserer er hinsides hva som er "rettferdig" for å chatte på nett og <B> nesten </B> gjennomføre.
Jeg legger ikke ord i munnen din, som du påstår i prikken jeg fikk, jeg påpeker hva konsekvensen er, satt opp i mot at du ikke syntes det var synd på dem.
Når det gjelder mannen artikkelen spesifikt omhandler, vil jeg si det er drøyt å kategorisk påstå at det ikke er synd på ham, uten å vite hvilken situasjon han/de har hatt på privaten, uten kunnskap om hva den andre parten i forholdet har gjort etc.
Selv om du <B> egentlig </b> er mot offentliggjøring.
Det er veldig lett å være fordømmende og moralistisk, å kategorisere mennesker, men uten detaljkunnskap om hverken handlingen eller situasjonen til den "beskyldte" synes jeg det er greit å være litt mer nyansert.
Du legger så absolutt ord i munnen på meg. Dette er det du sa:
Sitat:
Du er med andre ord helt sikker på at alle sammen, alle som har opprettet en bruker der, er utro griser?
Ingen som bare var nysgjerrige, eller trengte litt spenning uten å gjøre noe annet enn å chatte?
Du synes det er helt greit at familier splittes pga. usikkerheten som kan skapes av denne offentliggjøringen?
Fint å være skråsikker og moraliserende.
Og utroskap er ikke kun fysisk å ha sex med noen, så i mine øyne er han så absolutt en utro gris.
Merkelig så opptatt du er av å få meg til å se ut som jeg mener noe jeg ikke gjør, da? Har du også svin på skogen, kanskje?
Det kunne dessuten vært en del mer hensiktsmessig å stille meg spørsmål om hva jeg mente, i stedet for å blindt anklage.