Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Miljoeundersoekelse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 13:55   #1
Skoleelev
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2007
Skoleelev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Miljoeundersoekelse

Hei!

Jeg er en ungdomsskoleelev som holder paa med en prosjektoppgave om global oppvarming og forskjellen paa fattig og rik. I den forbindelse oensker jeg aa finne ut litt om hvor stor vilje det er i foreldregenerasjonen til aa ofre noe for aa redde kloden vaar og fordele ressursene vaare mer rettferdig.

Skoleelev er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:58   #2
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miljoeundersoekelse

Dette bli morsomt. Er det sånn at ikke dere har tro på oss? Gamle hippiene! hihi

Gammel 22-03-07, 14:01   #3
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Forteller du oss hvor stor vilje til å ofre noe det er i ungdomsgenerasjonen til gjengjeld? :glorie:

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:04   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen vilje
Vi setter nemlig vår lit til at ungdommen skal finne på noe smart for å redde verden.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:06   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg foreldregenerasjonen til dagens ungdomsskoleelever?

Jeg er forresten villig til å ofre ganske mye. Skal du kanskje lage en spørreundersøkelse?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:07   #6
Skoleelev
Nybegynner

Standard

Vent litt da, holder paa aa lage poll!

Gammel 22-03-07, 14:07   #7
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vær nå litt greie med ham da! Han holder jo på med en oppgave, og trenger litt hjelp.

Teoretisk er jeg villig til å ofre masse. Men jeg ser og opplever at jeg ikke er så flink til det i praksis.

Det er lurt å sette seg ned å tenke gjennom slike ting. Hva MÅ jeg ha av materealistiske ting, som er skadelig for miljøet? Hva klarer jeg meg fint uten?
Er jeg villig til å gi slipp på godene ved jevn varme i huset(parafin), bil til butikken, en tur til syden, eller kjøtt flere ganger i uken? Tja.

Kunne godt gi slipp på litt av det, men når det kommer til stykket, er jeg bare en stor egoist, som tenker på å ha det best mulig her og nå.

Gammel 22-03-07, 14:09   #8
Skoleelev
Nybegynner

Standard

Maa proeve paa nytt, siden pollen maa bli ferdig innen 5 minutter etter at hovedinnlegget ble postet. Det varr ikke saa lett, for pollen er jo litt omfattende.

Gammel 22-03-07, 14:09   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte på et langt og seriøst svar, og der kobla maskina ut.

Mens jeg venter på poll så signerer jeg Nabojenta.

Gammel 22-03-07, 14:10   #10
TBM
Passiv

Standard

Kanskje noen kan hjelpe skoleeleven til å lage en undersøkelse.

Generelt tror jeg at det kanskje er blant de unge og de eldre (55+) at viljen til endring er størst.

Jeg vil gjerne gjøre mitt - jeg forurenser lite, gir en god del penger til gode formål og jeg forsøker kjøpe så mange "fair trade"-produkter som mulig - men hverdagen er veldig hektisk og det er store kostnader knyttet til utstyr for hus og unger...

Lykke til med oppgaven din - legg inn flere konkrete/direkte spørsmål så kan vi svare på de!

Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:11   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vær nå litt greie med ham da! Han holder jo på med en oppgave, og trenger litt hjelp.

Jeg var vel grei? Og jeg svarer gjerne på en poll, altså.

Gammel 22-03-07, 14:13   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg var vel grei? Og jeg svarer gjerne på en poll, altså.

Javisst! Du bare svarte med ditt innlegg mens jeg holdt på å skrive mitt.

Gammel 22-03-07, 14:20   #13
Skoleelev
Nybegynner

Standard

Naa har jeg faatt laget en poll. Men den ligger i en egen ny traad siden jeg jobbet for sent med den foerste.

Gammel 22-03-07, 14:21   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg gjorde overskriften din litt mer informativ, jeg.

Gammel 22-03-07, 14:21   #15
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skoleelev, her.

Naa har jeg faatt laget en poll. Men den ligger i en egen ny traad siden jeg jobbet for sent med den foerste.

Lykke til med oppgaven!

Håper du kommer med resultatet når du er ferdig! ?

Gammel 22-03-07, 14:27   #16
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Ånei, var jeg slem, nabojenta?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:27   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er villig til å gjøre ganske mye jeg. :flink:
Kjøre mindre bil, spise litt mindre rødt kjøtt (vi spiser ikke så mye av det i dag), kjøpe mer økomat, kjøpe mindre engangsartikler osv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.