Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsmeny 2011

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-11, 21:04   #41
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2011

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det finnes en veldig lang og alldeles fantastisk kalkuntråd her på FP. Det er den jeg og mannen har lest og det pleier å bli helt fantastisk (også den første gangen). Jeg lurer på om den legges som favoritt i romjulen av moderatorene, men du finner den sikkert hvis du skriver kalkun i søkefeltet og begrenser søket til Madam Mims oppskriftsforum.

Takk, jeg var nok innom den i fjor også.

Gammel 26-12-11, 22:29   #42
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror jeg skal prøve meg på denne i år. Jeg er alene med ungene fram til middag og dette ser overkommelig ut. Med riskrem og bringebærsaus til dessert. Vi hadde nemlig ikke det på julaften i år. Da kan jeg gjemme en mandel også.

Jeg glømte jo linken: http://trinesmatblogg.no/2010/12/23/...til-riskremen/

Sist redigert av Meissa : 26-12-11 kl 22:37.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:31   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For to år siden ble jeg matforgiftet av en nyttårsbuffet på sunwing arguineguin... God mat, altså! Men buffeter kan være skumle.

Forresten, det var jo ingen buffet. Det var en treretters meny. God.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 22:39   #44
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vanligvis ville vi ha hatt kalkun, men vi skal til bruttern og han vil helgrille indrefilet. Jeg tenker at jeg da skal stå for forrett og dessert, hummer og brownies.

Gammel 26-12-11, 22:47   #45
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Helstekt indrefilet av okse er bestemt. Forrett, tilbehør og dessert tenkte jeg å få tips til her inne.

Gammel 28-12-11, 23:00   #46
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror vi ender opp med reinsdyrstek i år.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:07   #47
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vurderer ritzkjeks og cola. Har fått omgangssyken i hus...

I fjor hadde vi dette http://trinesmatblogg.no/2009/03/06/...balsamicosaus/
Det smakte himmelsk!

Gammel 28-12-11, 23:14   #48
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalkun med waldorf, stuffing, rosenkål, poteter og portvinssaus - en klassiker som alltid slår an. Jeg aner ikke hva desserten blir.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:17   #49
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi blir oss 5 i år, og det blir mest sannsynlig indrefilet med fløtegratinerte poteter og diverse tilbehør til. Dessert vet jeg ikke ennå.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:38   #50
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi blir hele klanen hos mamma og pappa i år. Det blir (2) kalkun(er) med alt som er godt til av sauser og stuffing og salater og annet tilbehør. Til dessert skal vi visst ha sjokoladepudding - noe jeg begynner å bli lovlig lei av, siden vi har det til alle familiesammenkomster. Men, men. Kommer til å være stappmett etter middagen.

Gammel 28-12-11, 23:44   #51
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pinnekjøtt er et must på nyttårsaften.

Gammel 28-12-11, 23:59   #52
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Fingermat og sprudlevann først.
Indrefilet, hasselbackpotet, glaserte grønnsaker og rødvinssaus.
Dronning Maud pudding.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.