Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 12:52   #61
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Maz, Palmen og Minni (og alle dere andre som slang dere på); da leser dere tråden ganske anderledes enn meg. Jeg syns den var ganske humørfyllt jeg. Mine innlegg er hvertfall ikke ment som annet enn gode råd.

Jeg syns den er litt begge deler. Men jeg syns faktisk at det der med å prikke rødt bare for å straffe en stakkar som ikke helt har fått med seg at det ikke er så lurt å tigge prikker er litt teit.

Gammel 01-01-12, 12:53   #62
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Maz, Palmen og Minni (og alle dere andre som slang dere på); da leser dere tråden ganske anderledes enn meg. Jeg syns den var ganske humørfyllt jeg. Mine innlegg er hvertfall ikke ment som annet enn gode råd.

Mulig du leser det som humørfylt, men for den som tråkket feil er det ikke alltid det oppleves slik.

Litt forskjell på å bli ledd med og å bli ledd av.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:54   #63
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mulig det er humørfylt, Tallulah, og fjasingen er noe av det jeg setter mest pris på ved FP. Dessverre syns jeg personlig at FP har blitt alt for snilt og homogent i det siste, der alle mener det samme om alt, og der man ikke skal skille seg ut. Jeg er rett og slett litt lei av at hver eneste gang det dukker opp en rookie som ikke skiller seg ut i ekstrem positiv forstand (les: har hengt på nett i 10 år og klarer å fikse "tonen" fra dag en) så bruker vi 150 innlegg og 150 rødprikker på å tulle/forklare/skremme bort nykommeren. At en eller to sier fra, greit. At alle kaster seg over har jeg ikke sansen for, og om det var morsomt første eller andre gang så er det ikke morsomt nå lengre.

Gammel 01-01-12, 12:55   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men jeg syns faktisk at det der med å prikke rødt bare for å straffe en stakkar som ikke helt har fått med seg at det ikke er så lurt å tigge prikker er litt teit.

Greit nok. Nå tar ikke jeg de prikkene så ekstremt seriøst, så derfor ser jeg nok ikke den helt store krisen i en slik reaksjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:57   #65
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lureste å gjøre når det dukker opp slike tiggetråder, noe det gjør fra tid til annen, er at noen informerer greit og saklig at det ikke er veldig populært å tigge om prikker og hvorfor det ikke er greit, og så la det være med det. Vi trenger ikke gå inn som en kollektiv oppdragelsesmobb og rødprikke HI alle sammen. Hvis prikketiggeren mot formodning ikke skulle fatte poenget og fortsetter med sin tigging (noe HI her ikke gjør) så kan man vurdere å sette sterkere lut til.

Jeg blir litt skuffet over FP når vi oppfører oss som en lynsjemobb.

Merk: Jeg mener ikke at saklige innlegg som forteller om hvorfor vi har den kulturen vi har er å mobbe eller er unødvendig.

Gammel 01-01-12, 12:58   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Litt forskjell på å bli ledd med og å bli ledd av.

Selvfølgelig. Men jeg ser ikke at det skjer i enormt stor grad her. Men nå står jeg i fare for å bryte mitt eneste nyttårsforsett bare timer inn i det nye året, og skal la dere krangle i fred. Godt nyttår, folkens!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:58   #67
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit nok. Nå tar ikke jeg de prikkene så ekstremt seriøst, så derfor ser jeg nok ikke den helt store krisen i en slik reaksjon.

Men for en nybegynner tror jeg et kontrollpanel dominert av røde prikker for noe som ikke er så himla ille er ganske dumt og kanskje avskrekkende.

Gammel 01-01-12, 12:59   #68
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det lureste å gjøre når det dukker opp slike tiggetråder, noe det gjør fra tid til annen, er at noen informerer greit og saklig at det ikke er veldig populært å tigge om prikker og hvorfor det ikke er greit, og så la det være med det. Vi trenger ikke gå inn som en kollektiv oppdragelsesmobb og rødprikke HI alle sammen. Hvis prikketiggeren mot formodning ikke skulle fatte poenget og fortsetter med sin tigging (noe HI her ikke gjør) så kan man vurdere å sette sterkere lut til.

Jeg blir litt skuffet over FP når vi oppfører oss som en lynsjemobb.

Merk: Jeg mener ikke at saklige innlegg som forteller om hvorfor vi har den kulturen vi har er å mobbe eller er unødvendig.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:01   #69
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar dem heller ikke veldig seriøst, så for min del spiller det ingen rolle. Men for en nykommer så kan det nok føles litt ille når man får en hel haug av røde prikker.
De gangene jeg får en rød prikk så er ikke det noe jeg legger meg ned og gråter for, jeg registrerer dem, konstaterer at jeg er uenig med giveren og ferdig med det. Om jeg som ny hadde blitt overrøst av røde prikker pga jeg ikke visste reglene på forumet så er det nok mulig at jeg ikke hadde orket å bruke forumet så veldig aktivt.

Gammel 01-01-12, 13:01   #70
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

I beg to differ.

Det virker jo som du og andre tar prikker veldig seriøst. Det er ikke krise i prikker, men at denne typen tråder kan virke ganske skremmende for en ny mottaker. Den kan til og med virke mobbende.

Jeg har selv vært mottaker (om det var her husker jeg ikke) og det var ikke morsomt.

Palmen har et godt poeng. Dette er ikke et sted der divergerende meninger er godt mottat. Det marsjeres mye i takt her inne.

Gammel 01-01-12, 13:01   #71
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Som en oppmuntring så er tilgivelsesterskelen lav. Noen vitser og innlegg med mening så får du nok fort noen grønne.

En hobbyjulekalendertråd om limpistolutskeielser fungerer også.

Gammel 01-01-12, 13:03   #72
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men for en nybegynner tror jeg et kontrollpanel dominert av røde prikker for noe som ikke er så himla ille er ganske dumt og kanskje avskrekkende.

Jeg for min del ville tatt meg nær av et rødt kontrollpanel, selv om jeg ikke tar prikkene så veldig seriøst. At en nykommer skulle synes det er ubehagelig, er vel heller sannsynlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:03   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt morsomt at de som sier de ikke tar prikkene så seriøst, nettopp virker som om de tar dem mest seriøst av alle. Jeg er veldig enig med Adrienne og co her. Denne tråden er ikke særlig hyggelig.

Gammel 01-01-12, 13:04   #74
Maz
Pauset

Standard

Det mener ikke jeg heller, men det blir jo sjelden slik. Kan man ikke bare låse slike tråder etter slik opplysning?

Gammel 01-01-12, 13:05   #75
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tviler på at HI opplever tråden og kontrollpanelet sitt som humørfylt. Men hun hører kanskje ikke hjemme her om hun ikke har en slik humor...

Gammel 01-01-12, 13:06   #76
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også enig med Adrienne. Opplyse om at prikketigging ikke er populært, henvise til forumreglene, ferdig. Hvis brukeren da tar det til seg er saken avsluttet, hvis ikke kan en heller hente frem rødprikkene hvis en vil. Jeg er ekstremt forsiktig med å hente frem røde.

Gammel 01-01-12, 13:07   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dersom du greide å lese det jeg skrev slik så trenger du å ta av kranglebrillene, vimsen.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:07   #78
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det er i slike tråder man innser at de intelligente individualistene som tidvis dominerer forumet definitivt er like konforme som de folkene de retter pekefingeren mot. Gir det noen glede mon tro? Å massivt klubbe ned noen som har tabbet seg ut. Ikke bare skal det sendes rødprikker, det skal klages på innlegg som vedkommende skriver også - og så ille har vel ikke innleggene vært? Det er vel ikke gull alt som kommer ut av andres tastatur heller? Jeg syns det ser ut til at hovedinnlegger tar poenget med det samme hun får beskjed, og at hun har bestemt seg for å gjøre noe med det, nemlig ved å produsere innlegg og etterhvert få prikker for dem. Men det holder liksom ikke - nå er det for sent, nå har du tabbet deg ut så da må du gjennom dem obligatoriske mobben uansett?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:09   #79
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg er rett og slett litt lei av at hver eneste gang det dukker opp en rookie som ikke skiller seg ut i ekstrem positiv forstand (les: har hengt på nett i 10 år og klarer å fikse "tonen" fra dag en)

Huh! Prøver du å si at vi som skiller oss ut i ekstrem positiv forstand da liksom ikke får røde prikker? Hmmm? Vi får da rødprikker vi også, for tenk!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:12   #80
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dersom du greide å lese det jeg skrev slik så trenger du å ta av kranglebrillene, vimsen.

Vel... anyhoo.. jeg klarer ikke å lese noe positivt i innlegget ditt ihvertfall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.