Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 13:13   #81
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

En hobbyjulekalendertråd om limpistolutskeielser fungerer også.

Det er egentlig forbausende mye som fungerer. Å lage en tråd om prikker og fjase som rakker'n fungerer, det også. Har jeg hørt.

Selv syns jeg det er mest imponerende med de som bare mangler innlegg (og da altså ikke poeng) for å få tilgang til markedsplassen og M2.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:15   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det lureste å gjøre når det dukker opp slike tiggetråder, noe det gjør fra tid til annen, er at noen informerer greit og saklig at det ikke er veldig populært å tigge om prikker og hvorfor det ikke er greit, og så la det være med det. Vi trenger ikke gå inn som en kollektiv oppdragelsesmobb og rødprikke HI alle sammen. Hvis prikketiggeren mot formodning ikke skulle fatte poenget og fortsetter med sin tigging (noe HI her ikke gjør) så kan man vurdere å sette sterkere lut til.

Jeg blir litt skuffet over FP når vi oppfører oss som en lynsjemobb.

Merk: Jeg mener ikke at saklige innlegg som forteller om hvorfor vi har den kulturen vi har er å mobbe eller er unødvendig.

Det ble oppfordret til rødprikking av tigging for en stund siden, og det er derfor jeg gjør det. Jeg gjorde ikke det tidligere.

hi viser at hun tar et hint. Det er supert og ved neste korsvei husker jeg nicket på grunn av denne tråden, og gir en grønn.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:15   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier alltid å gi en grønn prikk i sånne tåder. Jeg ser helt ærlig ikke poenget med å bruke de rød i tillegg til at man får høre det i den aktuelle tråden.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:15   #84
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Vel... anyhoo.. jeg klarer ikke å lese noe positivt i innlegget ditt ihvertfall.

Shit! Må man skrive noe positivt i innleggene sine? DET STÅR IKKE I FORUMREGLENE.

Men uansett tar jeg ikke sjansen, så her er noe positivt: +1

Gammel 01-01-12, 13:16   #85
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Det lureste å gjøre når det dukker opp slike tiggetråder, noe det gjør fra tid til annen, er at noen informerer greit og saklig at det ikke er veldig populært å tigge om prikker og hvorfor det ikke er greit, og så la det være med det. Vi trenger ikke gå inn som en kollektiv oppdragelsesmobb og rødprikke HI alle sammen. Hvis prikketiggeren mot formodning ikke skulle fatte poenget og fortsetter med sin tigging (noe HI her ikke gjør) så kan man vurdere å sette sterkere lut til.

Jeg blir litt skuffet over FP når vi oppfører oss som en lynsjemobb.

Merk: Jeg mener ikke at saklige innlegg som forteller om hvorfor vi har den kulturen vi har er å mobbe eller er unødvendig.

Syns du sa det bra

Gammel 01-01-12, 13:17   #86
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Shit! Må man skrive noe positivt i innleggene sine? DET STÅR IKKE I FORUMREGLENE.

Det er vel normalt å oppføre eg hyggelig mot en ny person.

Greit å gi beskjed, men så kan man vel holde kjeft.
Dette er ukultur.

Gammel 01-01-12, 13:17   #87
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det mener ikke jeg heller, men det blir jo sjelden slik. Kan man ikke bare låse slike tråder etter slik opplysning?

Denne kan jeg svare på som moderator. Vi har som politikk at vi ikke stenger eller sletter tråder bare fordi de ikke passer oss eller fordi folk oppfører seg ufint. Det er mye bedre, i det lange løp, å la selvjustisen ordne opp, selv om det underveis i prosessen kan gå en kule varmt.

Gammel 01-01-12, 13:19   #88
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Sitat:

Aktive brukere som ser på denne tråden: 29 (26 medlemmer 3 gjester)

Ah. En herlig tråd. Takk, fimba. Hvis nå folk bare kan fjase og tuller litt mer, så tror jeg dette kan bli en bra tråd, jeg.

Gammel 01-01-12, 13:19   #89
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det ble oppfordret til rødprikking av tigging for en stund siden, og det er derfor jeg gjør det. Jeg gjorde ikke det tidligere.

hi viser at hun tar et hint. Det er supert og ved neste korsvei husker jeg nicket på grunn av denne tråden, og gir en grønn.

Forstår jeg deg rett; Du rødprikker tiggere fordi det ble oppfordret til det for en stund siden?

Gammel 01-01-12, 13:20   #90
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Forstår jeg deg rett; Du rødprikker tiggere fordi det ble oppfordret til det for en stund siden?

Fniiis. Man må da gjøre som de smarte sier.

Jeg ser på nyttårskonserten. Herlig!

Gammel 01-01-12, 13:21   #91
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette tror jeg må være det vakreste eksempelet på en som kom inn og ble bemerket begge veier, sto han av og ble høyt elsket, ihvertfall herfra.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:22   #92
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Enig, Maz. Om en stakkars nykommer tråkker feil i starten så blir det full ståhei og utpiping med en gang.

Jeg trodde FP var et sted med takhøyde og romslighet, men det har blitt en ganske så homogen gruppe etterhvert, der man på ingen måte skal skille seg ut negativt før man får høre det. Om man derimot viser seg å brilljere med ord og meninger så slipper man inn, men det nåløyet er ikke stort.

Helt enig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:23   #93
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja?

Det var en lang diskusjon om ryktesystemet, hvordan bli kjent i en ny gjeng og få tilgang til hverandres intimsoner ved tillitoppbyggende adferd og sånn som virket så klok at jeg kom til at dette får jeg vel nesten følge opp.

Ble jeg forumnissen nå?

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:23   #94
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Man skal vel helst være Mensa-medlem.

Neida.. men uansett.. det er ikke om å gjøre å være teitest mulig.

Gammel 01-01-12, 13:23   #95
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Ja?

Det var en lang diskusjon om ryktesystemet, hvordan bli kjent i en ny gjeng og få tilgang til hverandres intimsoner ved tillitoppbyggende adferd og sånn som virket så klok at jeg kom til at dette får jeg vel nesten følge opp.

Ble jeg forumnissen nå?

Du ble ihvertfall nyttårsrævdilter.

Gammel 01-01-12, 13:23   #96
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Denne kan jeg svare på som moderator. Vi har som politikk at vi ikke stenger eller sletter tråder bare fordi de ikke passer oss eller fordi folk oppfører seg ufint. Det er mye bedre, i det lange løp, å la selvjustisen ordne opp, selv om det underveis i prosessen kan gå en kule varmt.

Det er veldig bra, men jeg synes det virker som det noen ganger går vel langt før noen tør si ifra, og det virker da ofte som flere er enig, men at det å si ifra er noe folk kvier seg for. Det er nemlig enkelte en ikke skal si imot her inne. Ikke at jeg bryr meg om det eller om en rød prikk eller fler havner min vei. (selv om jeg etter sigende er veldig opptatt av prikker).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:25   #97
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja?

Ble jeg forumnissen nå?

Jeg vet ikke helt, men jeg hadde aldri i livet begynt å rødprikke bare for at alle de andre gjør det. Det blir rett og slett for dumt. Men deg om det, syns du det er greit å følge strømmen så er jo det opp til deg.

Gammel 01-01-12, 13:26   #98
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Man skal vel helst være Mensa-medlem.

Å Herre Gud! Du har jo ikke forstått NOE SOM HELST. De virkelig VIRKELIG smarte er ikke med i Mensa. De er de for - eh - smarte til!

Du er ikke med i Mensa, er du vel, Vimsen? (Du har forøvrig verdens kuleste avatar! Sånn. Nå har jeg sagt det!)

Gammel 01-01-12, 13:28   #99
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er veldig bra, men jeg synes det virker som det noen ganger går vel langt før noen tør si ifra, og det virker da ofte som flere er enig, men at det å si ifra er noe folk kvier seg for. Det er nemlig enkelte en ikke skal si imot her inne. Ikke at jeg bryr meg om det eller om en rød prikk eller fler havner min vei. (selv om jeg etter sigende er veldig opptatt av prikker).

Hvem er det man ikke skal si imot?
Jeg får fnatt av hint av den typen her, og tar det personlig. Og tror du mener for eksempel meg. Og er ikke enig.

Jeg tar forresten prikker til etterretning. Noen røde syns jeg er idiotiske og ignorerer, noen tar jeg til grundig ettertanke og kan endre adferd på grunn av - rettmessig. Stort sett har jeg fått minimalt med røde, men leser de som de tilbakemeldingene de er. Noen er sågar morsomme. Det er ikke en dødelig sykdom - det er en tilbakemelding og vektlegges som en tilbakemelding.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:28   #100
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Jeg vet ikke helt, men jeg hadde aldri i livet begynt å rødprikke bare for at alle de andre gjør det. Det blir rett og slett for dumt. Men deg om det, syns du det er greit å følge strømmen så er jo det opp til deg.

Øh, det er vel mer fordi man syns det høres lurt ut, ikke fordi "alle andre gjør det"? Jeg er ikke enig i kravet om antall poeng for markedsplassen, men jeg ser helt klart poenget med å oppfordre til å ikke grønnprikke alle som tigger om prikker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.