Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 14:44   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Jeg synes diskusjon om hvordan vi tar i mot nye brukere er på sin plass med jevne mellomrom. Når det gjelder rødprikking av prikketigging for å komme på markedsplassen så er min (som smilefjes) opplevelse at dette har vært en ønsket praksis, også fra forumledelsen.

Jeg har stor forståelse for at masse røde prikker ikke er noen hyggelig velkomst når man kommer inn på et nytt forum. Men når man altså har forklart brukeren at akkurat prikketigging som direkte konsekvens av å ville bruke forumet på grunn av markedsplassen (slik HI også her skriver, så vidt jeg husker) nærmest er en formalitet, så føler jeg at det blir mindre "mobb" over det enn om man går til felles angrep på en ny bruker for å skrive dårlig, eller formulere seg klønete. Med mindre folk skriver veldig slemme kommentarer i rødprikkene.

Mulig hukommelsen min er god (eller, nei, det tror jeg ikke ), men jeg husker hvordan det var her tidligere. Hvor brukere uten noe særlig innlegg produserte salgstråder i mengder, dyttet på tråder (og fjernet innleggene) i det uendelige. På tross av tilbakemeldinger. Det var irriterende, og så vidt jeg husker ble reglene strammet kraftig inn for å utestenge disse brukerne fra markedsplassen, og vri litt på markedsplassens innhold og funksjon på forumet.

Det har flere ganger i tråden blitt spurt om nødvendigheten av å rødprikke hvis noen allerede har gitt en beskjed. Jeg kan jo forklare hvorfor jeg gjorde det spontant i går, riktignok før det hadde kommet så mange svar. Det er fordi jeg ønsker å gi nye brukere som oppgir at deres engasjement på forumet trigges av et ønske om tilgang til markedsplassen lenger vei dit, og tid til å bli mer kjent med forumet. Jeg synes ikke den type oppførsel er tillitvekkende, og da spiller det ingen trille om hvilket forum jeg befinner meg på. Dette har jeg sagt i tråder om markedsplassen tidligere også, men jeg er altså mer komfortabel med å bruke markedsplassen og oppgi identiteten min til folk når jeg vet at eventuelle kjøpere faktisk har gitt noe av seg selv på forumet, og har en viss tillit. Det er annerledes for meg å oppgi identiteten min til folk jeg ikke aner hvem jeg er på FP hvor jeg tross alt har gitt litt av meg selv over tid, og det å gjøre det samme på Finn.no. Rødprikkingen henger altså direkte sammen med dette, ikke et ønske om å være en del av en tanketom og slem mobb.

Når det er sagt så ønsker jeg fimba velkommen til forumet. Hvis du har et ønske om å delta i forumet som helhet så håper jeg virkelig at du blir! Det er ikke få brukere som har hatt en kronglete start her på FP, men som etter kort tid er kjempeaktive.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.