Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lego-reklame og kjønn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 22:07   #21
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego-reklame og kjønn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet ikke om jenteforeldre opplever det på samme måte hvis de skal ha et byggesett eller en bil?

Jeg har ihvertfall merket meg at Fisher Price bussen kommer i gul og rosa farge. Jeg synes det er crap. Samtidig - hvis rosafargen gjør at flere jenter får en bil å leke med er det kanskje ok. Jeg blir ikke helt enig med meg selv, men tenker underbevisst at den gule (og autentisk fargede) bussen er for gutter og den rosa for jenter. Selv kjøper vi konsekvent den gule og gir bort - uansett hvem som er mottaker.

Gammel 08-01-12, 22:07   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler jo også nesten at jeg forbryter meg mot en eller annen regel når jeg kjøper leker til guttene mine som har med hus og hjem å gjøre. Jeg må da inn i en rosabefengt del av lekebutikken og kjøpe ting som står blant andre lignende ting merket "just 4 girls" og som er ledsaget av reklameplakater som sier klart fra om hvem disse lekene er ment for. Det er ingen som leder meg dit for å si det sånn, jeg må ta et aktivt valg om å kjøpe akkurat en sånn leke og trosse alle reklamesignaler. Jeg vet ikke om jenteforeldre opplever det på samme måte hvis de skal ha et byggesett eller en bil?

Egentlig ikke, for av en eller annen merkelig grunn oppfattes "guttejenter" som tøffe. Jeg har fått stort sett positive kommentarer på at eldste har vært røff og "guttete", mens når det er motsatt, er guttene "femiklatter og blir sikkert homo".
Jeg har dog opplevd at familiemedlemmer ikke har villet kjøpe Cars til henne i bursdagsgave, fordi det er gutteleker, selv om hun har ønsket seg det dypt. Jeg trumfet gjennom at det var Cars eller ingenting (for de ville gi Barbie, noe hun aldri har likt!), og siden har det ikke vært noe problem.

Gammel 08-01-12, 22:09   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje at i og med at rosa er blitt en veldig sterk jentelekeindikator, blir alle leker som ikke kommer i rosa utgave delvis oppfattet som gutteleker?

Gammel 08-01-12, 22:11   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg føler jo også nesten at jeg forbryter meg mot en eller annen regel når jeg kjøper leker til guttene mine som har med hus og hjem å gjøre. Jeg må da inn i en rosabefengt del av lekebutikken og kjøpe ting som står blant andre lignende ting merket "just 4 girls" og som er ledsaget av reklameplakater som sier klart fra om hvem disse lekene er ment for. Det er ingen som leder meg dit for å si det sånn, jeg må ta et aktivt valg om å kjøpe akkurat en sånn leke og trosse alle reklamesignaler. Jeg vet ikke om jenteforeldre opplever det på samme måte hvis de skal ha et byggesett eller en bil?

Det har jeg ikke tenkt på egentlig. Men i høst, da jeg skulle kjøpe bursdagspresang til sønnen min, var jo på BR-Leker og kikket, for jeg ante ikke hva jeg skulle ha. De hadde strykebrett, støvsuger og mikrobølgeovn. Alt fantes i rosa og turkis, tydelig hvem det er ment for.

Egentlig synes jeg vi har lite rosa leker hos oss når jeg ser meg rundt. Lekekjøkkenet er rødt/sort/grått, vi har mye brio, duplo og lego. Bøkene er nokså nøytrale, lite prinsesser der, samme med puslespillene. Vi har riktignok noe pet shop, my little pony og barbie og selvsagt vanlige dukker. De er lagt bort ,men når jeg tenker meg om skal jeg ta dem frem og se om gutten på 3 er interessert i å leke med dem. Han skal forresten bruke rosa akerbrett i år, om vi får snø, for jeg nekter å kjøpe nytt til ham når vi har et som er fint og brukbart.

Gammel 08-01-12, 22:16   #25
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi kaller det jentelego? Lego sier det vel selv, at markedsgruppen er jenter.

Hvorvidt alt av City Lego er rettet mot gutter vet jeg ikke, hvis så - helt enig. Jeg synes all lego burde være kjønnsnøytral, men med en stor bredde i temaer og farger.

Jeg kjenner ikke absolutt alle seriene til lego, men vi har virkelig leitet - de aller fleste dreier seg om riddere, dinosaurer, monstre og kjøretøy. Det er vanskelig for meg å overbevise min jente om at noe av dette er gøy da hun, reklamen og kulturen rundt henne klassifiserer dette som "gutteleker". Det interesserer bare ikke henne.

Frøkna vår leker med duplo enda. Der kan hun bygge hus, butikk og dyrehage, men jeg skulle gjerne fått henne til å gå over til lego slik at hun kunne fått litt flere utfordringer, men det finnes jo ingenting for henne. Her har lego gjort en stor feil og det er på høy tid de retter opp dette. For det er faktisk kjønndiskriminerende å ha x antall serier for gutter i alle aldersgrupper og en serie mot jenter som nesten kun består av hele deler og hester. Det er forkastelig. Det er det det er.

Ja, jeg er sur på lego på vegne av mine jenter. Øyner nå ett håp. (og det er ikke slik at lego plutselig har bestemt seg for å satse på jenter. De har mistet patentet sitt og det kommer nok snart en haug med look-alikes og de prøver vel å kapre så mye av markedet som mulig før det skjer.)

Gammel 08-01-12, 22:18   #26
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Meissa; jeg er helt enig i at dette er mye bedre enn Bellville-legoen, altså. Bygging er jo så gøy!

Gammel 08-01-12, 22:21   #27
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Men det finnes jo bokser med standardbrikker av lego. Det første legosettet jeg kjøpte til mine gutter, var en boks med vanlige brikker og et par store plater. Det er for det mest disse som brukes når hus skal bygges, for eksempel. Det er jo vi som velger hva de skal ha.

Gammel 08-01-12, 22:23   #28
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Finnes det mer nydelig jente med utstråling enn i 1981-reklamen?!!

Jeg synes jentelego er tull, men ser gjerne at Lego City ikke kun består av kjøretøy. Sleng på lekeplass, frisør, restaurant osv, men ikke kall det jentelego. Så kan barna ønske seg det settet de vil ha. Legofigurer som ser ut som miniBarbier. Uæk.

Heilt enig! Eg sat og studerte jentelegoen som kjem no, og for meg såg det ut til å vera mykje spesialdeler (igjen). Kvifor kan dei ikkje utvida lego city i staden for desse figurane som ikkje ser ut som vanleg legofigurar? Lillesøster har mykje belvill, men leiker helst med lego city. Ho leser instruksjonar og byggjer, plukker i frå kvarandre og set dei i saman på heilt andre måtar. Det er ikkje mogeleg med belvillserien, som hovudasakleg består av slott og hester. Dei bryr seg ikkje med å byggja slotta for det er kjedeleg, i staden vandrar det kjempehestar rundt i legobyen. For sjølvsagt er det heilt forskjellige dimensjonar på belvill og city.

Gammel 08-01-12, 22:27   #29
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Heilt enig! Eg sat og studerte jentelegoen som kjem no, og for meg såg det ut til å vera mykje spesialdeler (igjen). Kvifor kan dei ikkje utvida lego city i staden for desse figurane som ikkje ser ut som vanleg legofigurar? Lillesøster har mykje belvill, men leiker helst med lego city. Ho leser instruksjonar og byggjer, plukker i frå kvarandre og set dei i saman på heilt andre måtar. Det er ikkje mogeleg med belvillserien, som hovudasakleg består av slott og hester. Dei bryr seg ikkje med å byggja slotta for det er kjedeleg, i staden vandrar det kjempehestar rundt i legobyen. For sjølvsagt er det heilt forskjellige dimensjonar på belvill og city.

Veldig enig. Vi har en del fra cityserien, men det er synd det meste er kjøretøy. De skulle utvidet denne serien. Da hadde vi garantert kjøpt mer.

Gammel 08-01-12, 22:37   #30
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Meissa: Jenter kan vel også ha kjøretøy fra lego city? Vi feiret jul med to nieser i år, 8 år, 5.5 år og min på nesten 7. Alle tre fikk mye lego city, og det var endel kjøretøy der, bla.politilastebil og en stor lastebil. De var elleville alle tre! Men jeg er enig, city burde vært utvidet med andre ting. Lego er det eneste min jente nå leker med, så vi kommer til å utvide samlingen mye fremover. Det hender hun enda leker med duplo med lillebroren.

Gammel 08-01-12, 22:46   #31
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Stod i lekebutikken før jul og skulle kjøpe lego til jenta mi på 5 år. Var ikke mye kjønnsnøytralt å velge i, men det ble et sett med gul buss og pizza restaurant. Det ble stor suksess selvom hun ikke hadde ønsket seg lego siden det er "guttegreier", men vi ville gi henne og broren hver sitt sett for å drøye tiden på julaften. Hun har en del lego fra før, men det er bare vanlige klosser og hun er litt misunnelig på alle de legopakkene som broren får når han har bursdag. Det er litt stas med bygging etter instruksjonsbok. Da er greit at det kommer et lite utvalg av "jente" lego også selvom jeg ønsker det fantes flere kjønnsnøytrale legosett.

Gammel 08-01-12, 22:46   #32
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kva med å kjøpa billigare klossar som er kompatible med lego? Eg er inne på tanken berre for å utvida city litt, men samtidig set det litt langt inne hos meg. Ikkje at eg heilt kan forstå kvifor. Lego har jo ikkje einerett lenger, så det er jo ikkje ulovlege kopiar. Eg har kikka litt på Suban og Mega block, men er framleis usikker.

Gammel 08-01-12, 22:48   #33
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Meissa: Jenter kan vel også ha kjøretøy fra lego city? Vi feiret jul med to nieser i år, 8 år, 5.5 år og min på nesten 7. Alle tre fikk mye lego city, og det var endel kjøretøy der, bla.politilastebil og en stor lastebil. De var elleville alle tre! Men jeg er enig, city burde vært utvidet med andre ting. Lego er det eneste min jente nå leker med, så vi kommer til å utvide samlingen mye fremover. Det hender hun enda leker med duplo med lillebroren.

Jo, selvfølgelig kan jenter ha kjøretøy, men det fenger henne ikke. Hun ble litt revet med når lego kom med "Cars" for ikke så lenge siden, og vi har kjøpt noe av dette, men nå leker hun knapt med dette lenger. Det er ingen av jentene hun leker med som er opptatt av dette og jenta mi er blitt veldig opptatt av hva som er gutteting og hva som er jenteting. Særlig etter at hun begynte på skolen.

På tross av alle våre mottiltak har vi fått ei frøken som elsker kjoler, sminke og rosa glitter.

Gammel 08-01-12, 22:52   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duplo er mye bedre enn lego sånn sett egentlig, der er det hus og dyrehager og sykehus og skoler, alt i en kvalitet det går an å bygge på ulike måter og leke med etterpå. Jeg tenker også at de godt kunne utvidet city-serien endel, det er ikke slik at gutter heller må ha kamp og krig som tema alltid. Lego har for gutter sin del blitt en del av en større industri, det starter med kinofilmer som blir til dataspill, legosett og utkledningsutstyr. Og som går så til de grader av moten kun få månedere senere.

Gammel 08-01-12, 22:54   #35
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Men, jeg er ikke helt sikker på hva som menes med kjønnsnøytralt. For det første: det finnes mange legosett som ikke er ment til å bygge noe spesielt men som man kan bygge hva som helst av. dette er jo defintitivt kjønnsnøytralt, men mindre det å bygge i seg selv er en guttegreie. For det andre: Hvis ikke lego city er kjønnsnøytralt, så skjønner jeg ikke helt det. Det består av sett om temaer som handler om vårt hverdagsliv. Det er jo kjønnsnøytralt å kjøre buss til jobb, eller å jobbe i politiet. Eller steke pizza. Problemet synes jo å være at legoen ikke representere det vi oppfatter som typiske jenteting som frisørsalonger eller slikt. Og i det øyeblikket man hadde lagd det, så hadde det jo igjen blitt "jentelego" og "guttelego". Hvis jeg skulle velge lego i dag med mine øyne som sjuåring, ville jeg mye heller hatt en politistasjon eller et star wars-skip (hvem har sagt at star wars er for gutter?) enn en frisørsalong? Ligger ikke problemet egentlig et annet sted enn i legos sortiment?

Gammel 08-01-12, 22:54   #36
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Katta: "Lego Creator" er av den "gamle typen" der man kan bruke klossene til flere ting og der der er klosser som lager konstruksjonene, ikke ferdiglagde elementer. Og den er, slik jeg kan se det, ganske kjønnsnøytral.

Slik jeg husker Lego på 80-tallet var det da mest brannstasjoner og kjøretøyer, ridderlego etc. som var det man fikk kjøpt, forutenom Fabuland Lego som var mer jenterettet, men ikke i full rosamundur. Den aller største forskjellen er den som Katta peker på, nemlig at det var mindre ferdigbygde komponenter og mer frihet til å bygge selv.
Ett eller annet sted på veien har altså denne Legoen, som jeg og mange jenter lekte med den gangen, blitt vurdert som "gutteleker" og nå er altså Lego City, som minner veldig om Lego på 80-tallet, blitt noe som er forbeholdt gutter. Også i oss foreldres øyne. Og jeg ser jo også at det markedsføres mer i den retningen. Da tenker jeg at det har skjedd ett skifte i vår kollektive oppfattelse om hva jenter og gutter kan leke med/ er interesserte i og at det går utover rå markedsføring og kjønnssegregering i leketøysbutikkene. Dette går jo igjen over alt, klær, fritidssyssler, dataspill, leker, etc. og fra mitt ståsted går det stort sett i jenters disfavør. Jenter er de som får innskrenket sin kreativitet med det jeg oppfatter som utrolig kjipe leker (jeg og Rochermannen var mildt sagt sjokkert etter julegavehandling til nieser her i desember), jenter er de som "skal" ha upaktiske men søte klær og gutta sitter igjen med det tøffe, konstruksjonslekene og det kreative. Det er en urettferdig inndeling i mine øyne.

At Lego lager ett produkt rettet mot jenter er ikke så overraskende, men problemet ligger ikke hos Lego, tenker jeg, men hos oss som samfunn som så tydelig skiller mellom jenteleker/gutteleker og det som jenter liker v.s. det som gutter liker. At samfunnet som helhet hadde en annen og mer kjønnsnøytral agenda på 70- og 80-tallet ser man jo reslutatet av i den reklameplakaten. Om det var utelukkende heldig skal jeg ikke uttale meg om, en motreaksjon har vi iallefall fått

Dagens barn er jo bare ett reslutat av samfunnet de vokser opp i og i vårt samfunn sender vi tydeligvis veldig sterke signaler om hva som er for jenter, representert i hauger av rosa, og hva som er for gutter. Til det nivået at jenter ikke lengre kan interessere seg for utrykkningskjøretøy og at gutter som liker å leke med dukker blir en kuriositet. Det er nitrist.

Sist redigert av Vianne Rocher : 08-01-12 kl 23:19.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:56   #37
Mammanina
Nybegynner

Mammanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mammanina har et hav av muligheter foran seg
Standard

eg savner veldig mye av den Legoen jeg lekte masse med da jeg var liten. Bruke fantasien og bygge selv.

Mammanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:01   #38
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammanina, her.

eg savner veldig mye av den Legoen jeg lekte masse med da jeg var liten. Bruke fantasien og bygge selv.

Men den finnes jo. Det er vi som velger å ikke kjøpe den.

Gammel 08-01-12, 23:07   #39
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker utviklingen dårlig. Jada, de siste årene har det stort sett vært "harde" leker som henvender seg til gutter fra Lego, med dertil passende farger. Nå som det kommer leker som henvender seg til jenter, så blir det liksom mer likestilling så vidt jeg tolker en del? Mer rettferdig? Jeg skjønner ikke bæret. Bilene og brannbilene er allerede forbeholdt gutta. Nå skal altså hundestell, hårbørster, kjøkken og caféer forbeholdes jentene. Med klinkende klare rosa signaler. Hva med å skape møtepunkter? Grønn støvsuger? Rød hurtigmikser? Gul hårbørste? Rosa bil? Lego i alle regnbuens farger, slik det tradisjonelt har vært? Her synes jeg Playmobil ligger mange hestehoder foran Lego (det sier jo litt om tingenes tilstand når man lurer på om man ser feil, stemmer det virkelig at politibetjenten har pupper!? ), derfor legger vi også igjen flere penger hos Playmo.

Gammel 08-01-12, 23:09   #40
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Men den finnes jo. Det er vi som velger å ikke kjøpe den.

Standarslegoen finnes, men en del av tilbehøret fra den gang har ikke jeg funnet. F.eks ting til å bygge vanlige hus med. Kjøkkenting, komfyr, skap ol. er ting jeg husker at jeg hadde i legokassa som barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.