Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lego-reklame og kjønn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-12, 13:07   #61
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego-reklame og kjønn

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har også vært rosa prinsesse, og det gikk jo bra med meg, for all del.

Mens jeg fikk ikke være det, og tok det igjen på gammeldagan.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 13:39   #62
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikke første gang Lego lager en slik serie. Fra 92-97 var det en serie som het Paradisa. Den var med vanlige legobrikker bare overdose av rosa og hvit, og med vanlige legomenn/damer. Jeg er født i 86 og var derfor i perfekt alder til denne serien når den kom ut, og hadde en del. Jeg elsket den. Fordi det var min lego, men like vel kunne jeg leke sammen med brødrene mine. For allerede da var det lite "jente" lego i de vanlige eskene. Nå hadde ikke brødrene mine mye city så det var nok utslagsgivende også.

Husker spesielt noen esker.

Men jeg synes faktisk at det har kommet masse gode esker de siste par årene som er veldig kjønnsnøytrale. De er veldig populær her i huset og selv om brannbiler og politibiler er det som er mest lekt med.

Jeg er ikke noe glad i at ting skal være jente eller guttete. Men Lego er faktisk jeg jeg synes har vert mest kjønnsnøytral, selv om de har både jente og guttesett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:28   #63
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Problemet er vel like mykje at eg ikkje finn desse produkta i butikken. Det er Harry Potter, Star Wars, Pirates osv., litt City (helst kjøretøya) og omtrent ingen ting av Creator. Det vert på ein måte som at den blinde leder den døve. Butikken kjører på det som er mest populært, foreldre som ynskjer andre ting taper på det, og ender til slutt med å kjøpe dei populære produkta. Og dermed slutter butikken å ta inn alternativa.
Eg er på stadig jakt etter meir nøytrale legoprodukt, siden lillesøster meiner ho har nok av politi no. Ho har også ein del playmobil, og lurer stadig på kvifor dei ikkje har slike ting i lego. Eg må berre svara at det i grunn er eit godt spørsmål.

Gammel 09-01-12, 15:50   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde: youtube.com)

Denne er litt festlig!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.