|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Beregne mat til koldtbord?Om ca en mnd skal vi ha dåp, og jeg har planer om å stelle istand koldtbord. Vi blir ca 40 gjester (eks. barna) og trenger hjelp til å beregne mengde. Dette vil jeg ha på bordet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beregne mat til koldtbord??Jeg er dårlig på å beregne mengder når det gjelder koldtbord eller tapas, så jeg skal ikke prøve meg en gang. Men jeg må bare spørre, hvorfor skal du ha pølser til barna? Det er jo masse på det bordet som de fleste barn liker, så det burde jo være uproblematisk å la dem spise det samme som resten av gjestene. Jeg synes det er så trist at barna blir servert pølser og burger når de voksne spiser festmat. Mange barn velger jo pølser når de blir gitt valget, selv om de egentlig både spiser og liker alt annet som står på bordet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beregne mat til koldtbord??Rop på Nextlife! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Sv: Beregne mat til koldtbord??Man regner ca. 500-600 g mat pr. pers. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Beregne mat til koldtbord??
Jeg kjenner at jeg er enig i dette.
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
![]() ![]() |
Enig med deg i at pølser ikke akkurat er festmat, men nå vet jeg at min kjære nevø ikke liker noe av maten jeg har tenkt å ha på koldtbordet og ikke snakk om at vi får i han viltgryte. Han er ganske kresen i matveien, og vil at han også skal spise noe han vil ha, valget er da pannekaker, grøt eller pølser. Pannekaker gidder jeg ikke å steke, grøt liker ikke alle de andre barna og derfor blir det pølser. De barna som vil ha viltgryte eller koldtbord får selvsagt spise dette. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
![]() ![]() |
Tusen takk for hjelpa! Gjorde saken mye enklere. |