Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 14:53   #201
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg synes ikke det er syke tanker jeg. Men uopplyste tanker.

Jeg tror faktisk at veldig veldig mange mennesker sitter med bilde av muslimer utfra det som står i aviser og artikler om selvmordsbombing og bøker som "Ikke uten min datter" og "Prinsessen". Det samme med Jehovas vitner. Vi leser om alt som ikke fungerer. Og dersom man ikke tenker over at det er det som ikke fungerer som kommer frem og blir skrevet om, og ikke tenker på å få med seg den andre motpolen med det som er bra, som faktisk gjør at folk ønsker å velge spesielle trosretninger, så kommer det til uttrykk slik som her hos bina.

Veldig bra innlegg!

Det oser uvitenhet og fordommer av binas påstander her. Dessverre finnes det mange med henne, som overfører slike holdninger til barna sine. Dette er med på å opprettholde rasisme, fremmedfrykt og mobbing også i norske skoler.

Gammel 23-03-07, 14:55   #202
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi jeg mener at enkelte mennesker på grunnlag av psyke holdninger ikke burde fått barn? Da går jeg gjerne over streken, for den meningen står jeg vet. Ekstremister bør aldri få barn som de kan videreføre skadelige holdninger til. DA snakker vi om indoktrinering da.

Huff da, og så du da, Sitron, som var så rask til å skrike opp om "ufinhet". Merkelig vesen, du.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:56   #203
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er ikke en bildetråd og du stiller deg lagelig til for hogg.

Gammel 23-03-07, 14:56   #204
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sitron liker å kaste stein i glasshus, tror jeg.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:57   #205
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Sitron liker å kaste stein i glasshus, tror jeg.

Neida. Jeg har flyttet ut av glasshuset for lenge siden. Det ble så stress med alle skårene som spratt hele tiden.

Gammel 23-03-07, 14:57   #206
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synd. I enkelte tilfeller er jeg for abort. Men det er vel for sent.

Dette var stygt skrevet

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:58   #207
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er trist å lese at du er så uopplyst, bina.
Med innlegget ditt beviser du bare at det er liten vits for meg å prøve å få deg til å forstå at verden ikke er så sort/hvitt som du tydeligvis ønsker.

Jeg blir bare lei meg for at du ikke evner å se mennesker som selvstendige individer.

Sist redigert av Blondie : 23-03-07 kl 14:59. Årsak: Stygg skrivefeil...
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:58   #208
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Dette var stygt skrevet

Ja, det ER det. Er er MENT stygt. Jeg ØNSKET at det skulle bli oppfattet stygt! Herregud da mennesker, tror dere virkelig at jeg trenger å bli FORKLART hva jeg selv skriver?

Gammel 23-03-07, 14:58   #209
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Veldig bra innlegg!

Det oser uvitenhet og fordommer av binas påstander her. Dessverre finnes det mange med henne, som overfører slike holdninger til barna sine. Dette er med på å opprettholde rasisme, fremmedfrykt og mobbing også i norske skoler.

Jeg tror vi har vært usedvanlig heldige med ungenes skole og elevene der.

Eneste er læreren til Sofiane som ikke er den med mest kunnskaper akkurat, men hun er i alle fall lydhør.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:59   #210
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg, som er muslim, tror at alle barn, uansett hvem, er født muslimer, og at det er vi som foreldre, som påvirker dem til å bli muslimer, eller evnt noe annet. Islam er menneskets naturlige tilstand, sier Gud i Koranen. Derfor gir jeg bare barna det som er naturlig i mennesket, ut fra vår tro.

Jeg ba om løsninger. Ikke taler om hvordan islam er, uten å se på hva islam egentlig er.

Du og jeg vil ikke bli enige om hva "islam egentlig er". For vi har et helt ulikt utgangspunkt, og helt ulike oppfatninger. Jeg mener at det jeg skrev i forrige innlegg er hva islam egentlig er. Du sa dessuten at du gjerne ville vite hva folk tenkte om religiøse, eventuelt muslimer. Og da svarte jeg på det.

Hva er det du vil ha løsning på? Hvordan dere skal utøve religionen uten å inkludere barna? Du har allerede selv svart på det. Barna skal inkluderes, fordi det er naturlig for dem å bli muslimer. Da ønsker du jo faktisk ingen løsning på hvordan unngå at barna blir muslimer.

Skal du unngå det bør du nok snarest legge av deg religionen. Men det tror jeg neppe er aktuelt.

Gammel 23-03-07, 15:00   #211
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det ER det. Er er MENT stygt. Jeg ØNSKET at det skulle bli oppfattet stygt! Herregud da mennesker, tror dere virkelig at jeg trenger å bli FORKLART hva jeg selv skriver?

Det vi prøver å si Sitron er at det er ikke OK at du skriver slikt.

Gammel 23-03-07, 15:00   #212
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Skal du unngå det bør du nok snarest legge av deg religionen. Men det tror jeg neppe er aktuelt.

En religion er vel strengt tatt ikke noe man bare legger av seg?

Gammel 23-03-07, 15:00   #213
bina
Ustabil

Standard

Dette er ikke en bildetråd og du stiller deg lagelig til for hogg.

Ja, og det gjør du også. Der har vi i det minste noe til felles.

Gammel 23-03-07, 15:01   #214
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg blir fornærmet over kosemosing. Jeg går da ikke rundt og klager av den grunn.

Gammel 23-03-07, 15:02   #215
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så du er av dem som mener at all religion burde avskaffes? :nysgjerrig:

Gammel 23-03-07, 15:03   #216
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

En religion er vel strengt tatt ikke noe man bare legger av seg?

Nei, derfor sier jeg også at det nok ikke er aktuelt. Men jeg sier at Nabbe strengt tatt ikke ønsker råd for å unngå religiøs påvirkning av barna. For hun ønsker jo nettopp å påvirke dem.

Gammel 23-03-07, 15:05   #217
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Så du er av dem som mener at all religion burde avskaffes? :nysgjerrig:

Nei. Jeg sa bare at hvis Nabbe ikke vil at barna skal påvirkes av islam, så må hun legge vekk religionen - og jeg sa også at jeg tror det er lite aktuelt. Med andre ord - Nabbe ønsker jo ikke å unngå påvirkning av barna. Tvert i mot. Og det er greit. Men da er det jo lite poeng i å "be om råd".

(Det blir jo som om jeg ber om råd for å slippe å strikke hvis jeg samtidig sier at strikke skal jeg fortsette med til evig tid.)

Gammel 23-03-07, 15:07   #218
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Nei, derfor sier jeg også at det nok ikke er aktuelt. Men jeg sier at Nabbe strengt tatt ikke ønsker råd for å unngå religiøs påvirkning av barna. For hun ønsker jo nettopp å påvirke dem.

Men det er likefullt forskjell på å sosialisere og inndoktrinere.

Jeg feks. snakker gjerne med poden om hva jeg tror på, men jeg er også veldig påpasselig med å fortelle at det er TRO og ikke viten, og at mange tror dette, mens andre ikke. Han sosialiseres i samspillet med familien vår, og hvilke tanker, holdninger og verdier vi har. Men jeg inndokktrinerer ham ikke med at alle historiene i bibelen er sanne.
Det er stor forskjell mellom inndoktrinering og sosialisering. Og det er ikke automatisk snakk om inndoktrinering dersom man snakker om eller utøver religion.

Gammel 23-03-07, 15:08   #219
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Nei. Jeg sa bare at hvis Nabbe ikke vil at barna skal påvirkes av islam, så må hun legge vekk religionen - og jeg sa også at jeg tror det er lite aktuelt. Med andre ord - Nabbe ønsker jo ikke å unngå påvirkning av barna. Tvert i mot. Og det er greit. Men da er det jo lite poeng i å "be om råd".

(Det blir jo som om jeg ber om råd for å slippe å strikke hvis jeg samtidig sier at strikke skal jeg fortsette med til evig tid.)

Jeg tror ikke hun ba om råd. Hun lurte på hva du mente hun kunne gjøre annerledes siden du tydeligvis ikke likte måten hun gjorde det på.

Gammel 23-03-07, 15:08   #220
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg nesten le høyt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.