Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-12, 11:34   #121
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Stedsnavn og uttale er festlig på Jæren også. "Poddlst" og "Vigrst" er Pollestad og Vigrestad.

Og så har du "Onnai" og "Stabnai" - Undheim og Stamnheim.
...og "Varao" - Varhaug

Sist redigert av Didjeridust : 10-01-12 kl 11:41.
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:54   #122
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Jeg er fra nord og besteforeldrene mine hadde veldig vanskelig for å si JOachim, de sa JoAkkim. Kristian ble Kresstian.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:55   #123
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

På østlandet er det vel Maura som skiller seg ut når det gjelder en sterk forkjærlighet for dobbeltnavn, amerikanske navn uttalt på norsk vis osv.

Jasså??? Det har jeg ikke fått med meg. Kanskje fordi det blir helt vanlig for meg. Født og oppvokst her jeg....

Kom med noen eksempler da

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 13:09   #124
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Der pappa kommer fra har de noen fantastiske navn! (dette er jo nå eldre mennesker)
Sjalm, Dorotea, Ludolf, Norvald, Nilsine (hun ble født først og de skulle jo ha gutt først. Neste ble gutt og han fikk navn Nils), Othelius, Ingvald, Jetmund, Gullaug, Patricia Ann, Kjellrunn, Herulf, Leikny, Åsta, Nikoline, Dankert, Alv Magne, Myrthle, osv! Utrolig mange morsomme navn! (måtte lete i telefonkatalogen)

Gammel 10-01-12, 16:02   #125
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mopdy, her.

Der pappa kommer fra har de noen fantastiske navn! (dette er jo nå eldre mennesker)
Sjalm, Dorotea, Ludolf, Norvald, Nilsine (hun ble født først og de skulle jo ha gutt først. Neste ble gutt og han fikk navn Nils), Othelius, Ingvald, Jetmund, Gullaug, Patricia Ann, Kjellrunn, Herulf, Leikny, Åsta, Nikoline, Dankert, Alv Magne, Myrthle, osv! Utrolig mange morsomme navn! (måtte lete i telefonkatalogen)

Er du kanskje fra Finnsnes-området? Mye kjente navn på lista di.

Gammel 10-01-12, 16:18   #126
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Men Nikoline og Åsta er da ikke så morsomme eller sære navn?
Jeg synes ikke det hvertfall.

Jeg liker Nikoline godt , men mannen har sagt nei til det navneforslaget om vi får flere barn.

Sist redigert av Chablis : 10-01-12 kl 16:30.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 16:25   #127
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Hun har da ikke skrevet det heller, men at det er fantastiske navn. Det blir jo noe annet.

Gammel 11-01-12, 21:57   #128
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Er du kanskje fra Finnsnes-området? Mye kjente navn på lista di.

Nei, et par timer unna

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg liker Nikoline godt , men mannen har sagt nei til det navneforslaget om vi får flere barn.

Ikke morsomme som i haha-peke nese Men F.eks uvanlig. Jeg kjenner kun en person som heter Åsta. (Åste derimot) Hverken hørt eller lest om andre.

Nikoline er kanskje ikke så uvanlig, men der pappa vokste opp sa de Nekkolina Så det blir jo assosiasjonen jeg har med navnet.

Det er blitt flere og flere gamle norske navn som kommer tilbake. Om noen reagerer fordi jeg nevner et navn så prøv å ikke ta det personlig. Alle har jo forskjellig utg.pkt og følelse for et navn. Noen har dårlig eller gode assosiasjoner. Det går jo ikke på person.

Gammel 11-01-12, 22:15   #129
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei, et par timer unna

Ikke morsomme som i haha-peke nese Men F.eks uvanlig. Jeg kjenner kun en person som heter Åsta. (Åste derimot) Hverken hørt eller lest om andre.

Nikoline er kanskje ikke så uvanlig, men der pappa vokste opp sa de Nekkolina Så det blir jo assosiasjonen jeg har med navnet.

Det er blitt flere og flere gamle norske navn som kommer tilbake. Om noen reagerer fordi jeg nevner et navn så prøv å ikke ta det personlig. Alle har jo forskjellig utg.pkt og følelse for et navn. Noen har dårlig eller gode assosiasjoner. Det går jo ikke på person.

Jeg tok det ikke personlig i det hele tatt altså.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 23:06   #130
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Ja, for meg som ny var det kanskje ikke det lureste jeg burde ha gjort?
(gjorde jeg forumsuicide nå? hehe)

Gammel 11-01-12, 23:35   #131
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mange av disse navnene er navn jeg ser på som helt "vanlige" og som jeg også ser at små babyer får.
Nikoline er et nydelig navn!
Leikny og Åsta er også navn jeg liker.

Norvald, Dorothea og kjellrun kjenner jeg flere som heter og har aldri tenkt over at det er noe rart. De jeg kjenner som heter det er ikke urgamle heller.

Selvsagt synes man ikke navnene er rare når man kjenner mange som heter det, det sier nærmest seg selv. Med unntak av Melizzah kanskje, det tror jeg er rart uansett.

Jeg kjenner ei som var involvert i en lang diskusjon om Merit var et vanlig navn. Hun påsto det var helt ordinært, men da det ble sjekket opp så viser det seg at det er 7 stykker som heter det i her i landet. For henne var det et vanlig navn fordi hun hadde vokst opp sammen med ei av Meritene, men det sier ikke noe om hvor vanlig det egentlig er.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.