Sv: «Mokkamann»
Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.
Jeg synes det er _like skummelt_ at motparten, i dette tilfellet Tshawe, kan komme med nedsettende kommentarer om kvinner uten at noen reagerer.
Men gjør han det, da?
Jeg er glad for at det kommer reaksjoner, både på den ene og den andre.
Her jeg bor er Plumbo den ultimate festmusikken, og jeg holder meg langt unna bygdefestene. Jeg har ikke tall på alle gangene jeg kommenterer lignende utsagn, både mokkamann og fittehøl, og får blikk og kommentarer tilbake om som mener jeg er altfor sensitiv, og at jeg må da tåle en uskyldig spøk.
Det er skremmende hvordan hverdagsrasismen blir sett på som uskyldig moro av "folk flest", og at de faktisk ikke ser hvor nedtrykkende og ødeleggende den er.
Har i dag slettet en barndomskamerat som venn på FB. Han jubler over gårsdagens vits, og mener Terje skulle fått seg en hard høyre. Han mener at utsagnet om "fittehøl" var mye verre, og etterlyser Ottar og andre rødstrømpeinstanser. Samtidig er dette mannen som legger ut bilder av nakne kvinner, store bryster og legger ut de mest nedrige kvinneharseleringene som jeg har sett. Har vurdert å slette ham tidligere, men har håpet i det lengste at noe av mitt og andres syn skulle smitte over. Nå orker jeg ikke mer fra den kanten. Det er faktisk trist.