Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Datagenier

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-12, 20:29   #21
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Datagenier

Bruker dere "brukergruppe" eller "hjemmegruppe" eller hva det heter i Windows? For å dele bl.a. skrivere? Det skapte problemer da niesen min fikk ny pc til jul. Plutselig begynte et nett som alltid hadde vært stabilt å dette ut, og routeren måtte restartes flere ganger om dagen. Jeg mener å huske at det løste seg når de logget alle pc'ene ut av "gruppen".

Gammel 22-01-12, 20:32   #22
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Bruker dere "brukergruppe" eller "hjemmegruppe" eller hva det heter i Windows? For å dele bl.a. skrivere? Det skapte problemer da niesen min fikk ny pc til jul. Plutselig begynte et nett som alltid hadde vært stabilt å dette ut, og routeren måtte restartes flere ganger om dagen. Jeg mener å huske at det løste seg når de logget alle pc'ene ut av "gruppen".

Ja, det mener jeg vi gjør. Jeg skal jaggu prøve den løsningen.

Gammel 22-01-12, 20:36   #23
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trøblet med en Jensen airlink trådløs router her tidligere i høst. Det viste seg at vi hadde satt kabelen fra modemet feil på routeren. En 40 min hyggelig samtale med en dude på kundeservice til Jensen løste saken. Hilsen en som er fan av teskjeforklaringer.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 20:39   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Står det noe under ruteren om det er versjon 1, 2 eller 3 av ruteren? Ser på websidene til Jensen at det er tre versjoner av samme produkt. Dokumentasjonen var imidlertid svært dårlig egentlig, og tipper den bare tar for seg en brøkdel av funksjonene, derfor vanskelig å si hva man skal se etter... :-\

Jeg ville kjørt reset og satt opp alt på nytt...

Gammel 22-01-12, 20:42   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Står det noe under ruteren om det er versjon 1, 2 eller 3 av ruteren? Ser på websidene til Jensen at det er tre versjoner av samme produkt. Dokumentasjonen var imidlertid svært dårlig egentlig, og tipper den bare tar for seg en brøkdel av funksjonene, derfor vanskelig å si hva man skal se etter... :-\

Jeg ville kjørt reset og satt opp alt på nytt...

Versjon 2!

Om jeg kjører reset - er det sånn at selv jeg skal klare det uten at det blir skrekkelig vanskelig og trøblete?

Gammel 22-01-12, 21:25   #26
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Last ned dokumentasjonen til routeren før du kjører reset. Der står brukernavn og evt passord, og sikkert en 'get started'-guide. Sørg også for kablet tilkobling til router før du resetter. Cluet etterpå er hvordan du sikrer det trådløse nettverket.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.