Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skap plass, det er fort hjort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-12, 13:07   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

«Skap plass» spiller på «skapplass», «fort hjort» henspiller på «vi vet at vi driver med dårlige ordspill, så vi drar det helt ut». :my take:

Nei, Fort hjort spiller selvsagt på hjorten som henger der, samt at ved å velge løsninger fra Ikea er det fort gjort å skape plass via bedre skapplass. Hele IKEAs grunnidé er jo at det skal være raskt og enkelt. I Norge er det generelt stor oppmerksomhet rundt ordeling og særskriving, og de drar da et humorpoeng av dette.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Nei det en missforståelse, det gjelder vel mer for PR men ikke reklame. Reklame skal faktisk bidra til å selge produkter.

Det er ikke helt sant, og det kommer helt an på hvordan du definerer reklame også. Tro meg, det er lite IKEA gjør som ikke er gjennomtenkt. Det betyr selvsagt ikke at de ikke treffer alltid. Det er snakk om et banner som skal dra deg inn på siden deres ift. skapløsninger. Jeg vil tro mange trykker på den både for se hva i huleste IKEA driver med når de skriver så mye feil, eller ved at de syns det er litt morsomt. Når du kommer inn på siden og får et tilbud, er det der salget starter.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Takk for forklaringen, jeg er nok litt for britisk i hodet. Det er altså ikke noen jeg ikke forstår som gjør dette til et bra ordspill. Det er bare et platt et, som mangler eggen.

Hva i all verden har det at mener du er britisk i hodet med saken å gjøre? Og det at du ikke skjønner ordspillet gjør det ikke mer platt med mindre egg enn det engelske du henviste til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.