Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Selvsagt kunne jeg funnet en oppskrift på kake uten egg eller melk, men om den er god vet jeg ikke. Vi har ingen allergier i familien og jeg kikket gjennom mine mest brukte kakeoppskrifter og alle inneholder egg og noen også melk, så jeg vet ikke helt hvilke vanlige oppskrifter uten egg du vet om? Å bake kaker uten egg gjør jeg derfor ytterst sjelden, så det ville jo bli et lite eksperiment sånn sett. Jeg har aldri hatt besøk av noen som ikke tåler egg, så hva jeg ville gjort da får vi ta hvis det oppstår, men jeg regner ikke med det blir et problem. Og så er det dette med hvor enkelt det er å smekke sammen en kakemiks og at dette bør alle ha tid til eller ta seg tid til for en allergiker. Sist barnebursdag vi hadde her i huset skulle bursdagsgutten ha med en stor kake i barnehagen på selve dagen, samme kveld skulle vi ha tre kaker til familieselskapet og to dager senere skulle vi ha kake til barneselskapet hjemme. Og så var det selvsagt litt ekstra god bursdagsmiddag på dagen og baking av ørten pizzasnurrer til barneselskapet, og alt dette da i tillegg til alle de vanlige gjøremålene de fleste familier har. Jeg sier ikke dette for å være vanskelig, men at hva man bør ha tid til ikke nødvendigvis er det samme i alle familier.
Men som jeg skrev før har alle allergikere som har kommet på besøk til oss fått skikkelig mat og ingen har trengt å ta med noe eget. Så selv om jeg sitter her på et forum og diskuterer hva slags matutvalg allergikere skal få i selskaper er dette i praksis ikke en problemstilling for oss i det hele tatt.
Mern hva er poenget ditt, egentlig? 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|