Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En skinasjon i forfall?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 14:03   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En skinasjon i forfall?

Spretter ungene deres ut av senga for å bli med på skitur en søndagsmorgen?

Ikke her i huset dessverre....Eksisterer den norske ut-på-tur-hver-helg-og-aldri sur-moralen fremdeles - slik det var når jeg var barn? I dag måtte jeg true 10-åringen med sanksjoner hvis han ikke ble med. Ingen ting kan slå det å ligge på sofaen å spille Playstation, nemlig

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:05   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En skinasjon i forfall?

Mine gjør det. Hjemme hos oss er det jeg som ikke vil bli med.

(Vi har vært og gått på skøyter da. Alle fire.)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:05   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange ganger erklært at det beste med å bli voksen er at ingen kan tvinge meg ut på ski lenger. Ungene mine elsker å gå på ski. Ergo, jeg skjønner ikke spørsmålet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:07   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spratt dere ut av senga en søndagsmorgen for å gå på ski da du var liten altså? Jeg mener å huske ikke helt ubetydelig press fra foreldre for å få til det der. Omtrent som idag. Foreldrene pusher, og så er det gøy når man først har kommet seg ut.

Gammel 29-01-12, 14:07   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har mange ganger erklært at det beste med å bli voksen er at ingen kan tvinge meg ut på ski lenger. Ungene mine elsker å gå på ski. Ergo, jeg skjønner ikke spørsmålet.

på Maverick.
Jeg hater virkelig å gå på ski, og har overført mitt hat til mine barn, så her har vi alltid funnet andre vinteraktivitet en de forbanna plankene.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:08   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker det, og gjorde det også som barn. Er det nedoverski det er snakk om, spretter ungene mine opp, er det bortoverski, vil ingen av dem noe sted.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:11   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min søster og jeg ble presset ut på ski hver helg i vinterhalvåret og langt ut på våren og sitter igjenmed nokså gode skiferdigheter og intens avsky for hele greia. Neste vinter må vi begynne å gå på ski i helgene, det er vel fortsatt sånn at barn bør kunne gå på ski, ellers hadde jeg kuttet det helt ut.

Gammel 29-01-12, 14:13   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler absolutt intet ansvar for å lære opp barna mine i vintersport. Jeg synes det er helt knall at de går på en skole der mesteparten av foreldrene ikke hører til nikkersadelen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:14   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi går gjerne ut på ski i helgene, helst på hytta på fjellet, men også i nærheten her.

Heldigvis slipper jeg mase, selv om alpinbakken nok frister mer for ungene.

Men, de vil ofte ta en kveldstur i lysløypa som er 200 meter herfra, på eget initiativ.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:17   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ski.

Heldigvis er det nesten aldri snø her, vi har hatt snø (et par cm) 1-2 dager i hele vinter. Får håpe det fortsetter sånn. Litt kjipt med jul uten snø, men. Nå er det jo høst ute, så jeg er glad jeg ikke har sløst bort penger på ski.

Gammel 29-01-12, 14:19   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner ikke spørsmålet. :bergenser:

Vi drar på hytten og oppsøker snøen når vi føler behovet for skigåing. Knotten elsker det, og mye av grunnen tror jeg er at han har gått mye i oppkjørte løyper og fått masse sjokkis underveis. Jeg har vokst opp med egentråkkete løyper gjennom skog og hei, og det er tungt ...

Gammel 29-01-12, 14:20   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jentene er kjempeglade i å gå på ski og er på tur akkurat nå. Det har blitt mange skiturer i vinter. Mannen skal ha all ære for dette da jeg selv ikke har gått på ski på 10 år pga bekkenplager. Litt sårt da jeg selv likte å gå på ski.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:27   #13
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det mannen som ikke vil.

Gammel 29-01-12, 14:28   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Spratt dere ut av senga en søndagsmorgen for å gå på ski da du var liten altså? Jeg mener å huske ikke helt ubetydelig press fra foreldre for å få til det der. Omtrent som idag. Foreldrene pusher, og så er det gøy når man først har kommet seg ut.

Skulle akkurat til å skrive det samme Jeg mener å erindre krangling, tårer, sure miner og tvangsturer fra min barndom. Noe som, selvsagt, resulterte i år med skinekt. Det er først de siste årene (etter at jeg selv fikk barn ) jeg har tatt opp bedriften.

Gammel 29-01-12, 14:29   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Spretter ungene deres ut av senga for å bli med på skitur en søndagsmorgen?

Ikke her i huset dessverre....Eksisterer den norske ut-på-tur-hver-helg-og-aldri sur-moralen fremdeles - slik det var når jeg var barn? I dag måtte jeg true 10-åringen med sanksjoner hvis han ikke ble med. Ingen ting kan slå det å ligge på sofaen å spille Playstation, nemlig

Jeg hatet å gå på ski da jeg var barn og har aldri gått på ski med mindre noen har truet med sanksjoner. Mine barn blir sjelden dratt med på skitur og synes vanligvis det er ok når de først blir det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:29   #16
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i området vokser interessen for ski.Eldste er med på skikarusell en gang i uka og går hver dag i helga,hun sier hun skal bli den enste Therese Johaug.Mannen og de to eldste er på skitur nå,jeg er glad hvis jeg slipper.Jeg steiker kanelsnurrer og er hjemme med minste som sover.

Gammel 29-01-12, 14:31   #17
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ski.

Heldigvis er det nesten aldri snø her, vi har hatt snø (et par cm) 1-2 dager i hele vinter. Får håpe det fortsetter sånn. Litt kjipt med jul uten snø, men. Nå er det jo høst ute, så jeg er glad jeg ikke har sløst bort penger på ski.

Signerer ALT her.

Gammel 29-01-12, 14:39   #18
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Foreldrene mine var med meg på ski to ganger i året eller noe sånt. Jeg gikk en god del på ski alene da, all den tid det ikke var så mye annet å finne på der jeg bodde. Men jeg kunne gjerne ha tenkt meg et bedre grunnlag for egne, skrante skiferdigheter, så her sendes ungene mine ut på ski (de to eldste, that is). Mannen er ihuga skientusiast med egen smørebenk da, så det skulle nesten bare mangle.

Jevnt over har jeg inntrykk av at de fleste barnefamiliene jeg kjenner er ganske mye ute på ski, og er opptatt av at ungene skal lære seg gå på ski.

Sist redigert av Cuyahoga : 29-01-12 kl 14:45.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:43   #19
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker ikke alle spratt ut på søndags morgen, men jeg husker at gamle folk insisterte på at vi skulle sprette ut på søndags morgen, for atte vi var jo frisk, norsk ungdom, og frisk norsk ungdom skal gå på ski uansett om de liker det eller ikke, for det er sånt vi gjør, vi er NORDMENN og vi står på ski, og hvis vi ikke står på ski så vinner svenskene, og vi vet jo alle hva som skjer da, og Kong Olav hadde ikke likt dette, han tok trikken han!

Jeg tror ikke skinasjonen er i forfall, jeg tror bare gærningene sluttet å tvinge barna og barnebarna sine ut på ski slik at bare de som faktisk liker det gjør det.

Gammel 29-01-12, 14:44   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte også trues med på tur da jeg var barn, og skjønner overhode ikke hva du snakker om. Jeg var barn på 70- og 80-tallet, mulig det var bedre før (under krigen f.eks. alt var som kjent mye bedre da).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.