Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tinker, Tailor, Soldier, Spy (en slags gafling)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 08:43   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tinker, Tailor, Soldier, Spy (en slags gafling)

… og siden jeg altfor lenge ble sittende og forestille meg at det var viktig for filmen hvem som sto bak, må jeg liksom prosessere relasjonene mellom folk i ettertid.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 08:46   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

… og siden jeg altfor lenge ble sittende og forestille meg at det var viktig for filmen hvem som sto bak, må jeg liksom prosessere relasjonene mellom folk i ettertid.

Jeg satt hele tiden og tenkte at alle andre har sikkert forstått hvem som sto bak, mens jeg sitter her som et nek som ikke har innsett det åpenbare.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 08:48   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg satt hele tiden og tenkte at alle andre har sikkert forstått hvem som sto bak, mens jeg sitter her som et nek som ikke har innsett det åpenbare.

Jeg ante i alle fall ikke hvem det var, hvis det hjelper.

Gammel 03-02-12, 09:47   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ante i alle fall ikke hvem det var, hvis det hjelper.

Det hjalp veldig, faktisk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 10:40   #5
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Jeg ble litt overrasket over at dere ble overrasket over sjangeren, men jeg innser jo at det faktisk er noen år siden tv-seriene («Tinker»/«Muldvarpen» og «Smiley's people»/«Den usynlige spion») med Alec Guinness som Smiley...
Vi skjønte ingenting da heller, for øvrig.

During its original airing on BBC television radio DJ Terry Wogan ran a "Does anyone know what's going on?" competition on a weekly basis. This amused John le Carré greatly. (IMDB om Smiley's People)

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 10:45   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker at Muldvarpen gikk på TV, og hvordan Smiley så ut den gangen (til forveksling lik Alec Guinness, hvis noen lurte), men jeg husket overhodet ingenting av handlingen. Jeg forstod nok ikke noe særlig av den, nei. (Jeg lurer på om jeg til og med har lest den en gang. Jeg leste i alle fall et par Smiley-bøker ganske tidlig på 80-tallet, mener jeg å huske.)

Men det er ikke egentlig bare handlingen jeg syntes var genre-atypisk, det var også i stor grad fotograferingen og stemningen.

Gammel 03-02-12, 10:46   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(til forveksling lik Alec Guinness, hvis noen lurte)

Overraskende.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 10:47   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Vi skjønte ingenting da heller, for øvrig.

Du får se filmen du også, som er litt eldre og kanskje husker mer av TV-serien, og se hvordan den sammenligner.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.