Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nivådelt opplæring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 15:31   #11
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men gjerne på en måte som innebærer flere lærere? Altså, jeg synes det høres veldig fornuftig ut med større fleksibilitet og bevegelighet i gruppene, men alt jeg hører fra lærere er jo nettopp at det ikke er kapasitet til sånne fleksible løsninger –*fordi bemanningen akkurat så vidt rekker til å holde fortet sånn noenlunde.

Jeg tror, altså det er min personlige mening, at skolen er for dårlig til å utnytte de lærerressursene de har. De klassene som har to-lærer f.eks. 6-8 timer i uka - der står læreren og henger store deler av tiden og hører på at hovedlærer underviser. Denne to-læreren har nøyaktig samme betaling som hovedlærer, hvorfor skal ikke denne læreren forberede opplegg til f.eks. spesielle elever i klassen? Hvorfor skal ikke denne læreren rette prøver? Her har man en liten gullskatt som ofte ikke er øremerket enkeltelever, men som er en generell styrking av undervisninga, og så har ikke denne læreren noen plikter i det hele tatt. Denne læreren kunne jo kjørt kurs f.eks. 4-6 ukers kurs for f.eks. 6-8 elever i klassen. Ulike nivåer for hvert kurs. Sånn ville man ha dekket hele klassen i løpet av ett semester. Og da har man enda et semester som man også kan gjøre fruktbare ting på. Å henge på radiatoren er det mange lærere som gjør et par timer i uka. Bare for å nevne ett område der man kan utnytte eksisterende lærertetthet litt bedre.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.