Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en snobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en snobb?
Ja, er en snobb på alle plan 6 2,83%
Er snobbete i meninger jeg har ovenfor andre 33 15,57%
Er snobbete i matveien, kun økologisk er bra nok 19 8,96%
Er snobbete i klesveien, du ser ikke meg på HM og Lindex 6 2,83%
Er snobbete i barneutstyrsveien; merkeklær og buggaboo 18 8,49%
Er snobbete på det kulturelle plan, her gjelder opera og Munch 21 9,91%
Er snobbete på det materielle plan; dyrt hus, dyr bil, hytte og båt 10 4,72%
Er snobbete i navneveien. Tommy Olsen; go home! 57 26,89%
Nei, er langt fra snobbete, men normalt opptatt av slikt 118 55,66%
Nei, er ikke snobb og det andre muligens vi karakterisere som trash 24 11,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 21:10   #41
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en snobb?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Enig. Det er stor forskjell på å være en ekte snobb (som jo er en hedersbetgnelse) og bare en simpel, vanlig snobb.

Å være en ekte snobb er en hedersbetegnelse?

Nå blir jeg nysgjerrig på om du mener dette seriøst, eller om det er en spøk ..

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:11   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

En snobb kan være så mangt. Wannabe snobb er noe av det kvalmeste jeg vet!

Jeg er en wannabesnobb. Jeg prøver så godt jeg kan, men det hender det glipper.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:16   #43
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke en snobb, men er normalt opptatt av slikt. Jeg vet ikke noe område der jeg egentlig er snobbete. Kanskje med unntak av hva jeg henger på veggene.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:17   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er snobbete i meningene jeg har overfor andre. Ikke superstolt over dette, men sånn er det.

I tillegg regnes jeg nok som en navnesnobb. Snuppa er oppkalt etter oldemoren sin som heter noe skikkelig gammeldags, og mannen min har tatt mitt etternavn.

Gammel 25-03-07, 21:22   #45
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg byttet forresten etternavn da jeg giftet meg av forfengelighetsgrunner. Imidlertid hender det jeg angrer litt, da mitt pikenavn (håper noen snart finner et bedre ord!) er langt mer praktisk og krever mindre staving når en skal oppgi hva en heter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:26   #46
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror ikke jeg er snobb på noen områder

Gammel 25-03-07, 21:29   #47
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis det er å være navnesnobb å være stolt av mannen og Pandaens (og kanskje en gang mitt eget) ultrasjeldne etternavn, så er jeg det.

Hvis matsnobb er å ikke handle på Rema 1000, men heller prioritere utvalg, så kan jeg visst gå inn under der også.

Om en klessnobb kan handle dyre klær uten å tenke på prisen, så er jeg visst det også..

Jeg kan kanskje virke temmelig snobbete for enkelte gitt.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:30   #48
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Er veldig lite snobbete av meg.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:32   #49
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Er ingen snobb. Enkelt og greit.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:35   #50
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Hvis det er å være navnesnobb å være stolt av mannen og Pandaens (og kanskje en gang mitt eget) ultrasjeldne etternavn, så er jeg det.

Hvis matsnobb er å ikke handle på Rema 1000, men heller prioritere utvalg, så kan jeg visst gå inn under der også.

Om en klessnobb kan handle dyre klær uten å tenke på prisen, så er jeg visst det også..

Jeg kan kanskje virke temmelig snobbete for enkelte gitt.

Synes ikke noe av dette er snobbete, jeg.

Snobbete blir det først om du samtidig ser ned på de som handler på Rema og H&M - og det gjør du vel ikke ..?

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:35   #51
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg er en wannabesnobb. Jeg prøver så godt jeg kan, men det hender det glipper.

Du har min dypeste medfølelse!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:38   #52
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Synes ikke noe av dette er snobbete, jeg.

Snobbete blir det først om du samtidig ser ned på de som handler på Rema og H&M - og det gjør du vel ikke ..?

Neil, i alle dager, hvorfor skulle jeg det?

Gammel 25-03-07, 21:38   #53
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vært snobb om jeg hadde hatt råd til det. Nå er jeg student og trailertrash.

Gammel 25-03-07, 21:39   #54
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Standard

Og jeg handler rett som det er på HM.

Gammel 25-03-07, 21:41   #55
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Du har min dypeste medfølelse!

Takk.
Om du ser meg på HM, så bare lat som om jeg ikke er der, OK?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:41   #56
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen svar som passet for meg. Jeg er IKKE noen snobb. Ganske enkelt. Jeg har viktigere verdier i livet....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:43   #57
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Navnesnobb kanskje og rettskrivingssnobb i følge søstera mi. Ellers er jeg nok normalt opptatt av slik.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:44   #58
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ingen svar som passet for meg. Jeg er IKKE noen snobb. Ganske enkelt. Jeg har viktigere verdier i livet....

For meg er det en verdi i å kjøpe økologisk og fair trade. Jeg syns ikke jeg er snobb av den grunn altså, men ser jo at andre mener det.

Gammel 25-03-07, 21:49   #59
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Kanskje du er en verdisnobb?

Gammel 25-03-07, 21:52   #60
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Med de definisjonene ble jeg nok litt snobbete, gitt.

Jeg også gitt. Skjønner virkelig ikke hva som er snobbete med å ha Bugaboo?? Koster så å si det samme som simo/brio/emmaljunga.......

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.