Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man virkelig kalle dette humor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 23:18   #81
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er ikke "oss". Jeg mistet ingen på Utøya. Men de som gjorde det skal slippe å få bildet av barnet sitt smurt utover forsiden på dagens aviser. Om de er i en avis på andre siden av jordkloden er selvsagt en helt annen sak.

Så norske mødre og fedre skal slippe dette, men ikke irakiske, somaliske eller palestinske? Jøss. Vi lever i en verden der det ikke er noe som heter "på andre siden av jordkloden" når det kommer til bilder, aviser og nyheter.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 23:21   #82
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå skjønner jeg rett og slett ikke argumentasjonen din.

Vi ser jo slike bilder hele tiden og det er viktig formidling av hvordan hendelser påvirker oss som mennesker. Jeg husker feks et bilde av en mann som bærer et lite barn ut av den skolen i Beslan der mange unger ble drept. Det er et bilde som får fram mange følelser og som gir en ekstra dimensjon av det som har skjedd.

Når det var jordskjelv i Japan for noen månender siden var det et bilde av en dame som satt å gråt midt i det som engang hadde vært vært hennes landsby med en bare en sko.

Dette er bilder som forteller mye og jeg mener det er viktig å ha fotografer som kan formidle disse øyeblikkene til oss. Det gir oss en nærere forståelse og det vekker følelser i oss.

Da synes jeg selvfølgelig ikke vi kan skille på mennesker på Utøya eller barn i Beslan eller ofre for naturkatastrofer. Kan man det? Bildene går jo verden rundt og noen vil jo kjenne igjen menneskene på bildene som sine kjære? Da vil svaret være å ikke benytte bildejournalistikk.

Gammel 10-02-12, 23:26   #83
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Uh. Jeg reagerte - og reagerer fremdeles - på spissformuleringen om at man "må ta konsekvensen av hva man ytrer". Siden det - i ytterste konsekvens - kan brukes av systemer som definitivt ikke har ytringsfrihet.

Med tanke på hvor godt oppsigelsesvern vi tross alt har i Norge (det er for eksempel ikke bare-bare å avskjedige folk som begår underslag), så finner jeg det litt tvilsomt at fyren får sparken uten at det ligger en prosess rundt.

Så har han da heller ikke, slik jeg tolker Dagbladet, fått sparken. Han og skoleledelsen har blitt enige om at han skal slutte. Ergo har skoleledelsen regelrett kjøpt seg ut av problemstillingen.

Hvis du forsto det jeg skrev som at jeg er imot ytringsfrihet eller ønsker at vi skal ha systemer som sørger for at folk blir straffeforfulgt når de ytrer meningene sine så kan jeg forsikre deg om at det ikke var det jeg mente.

Om du ikke forsto det slik så kan det kanskje være greit å la være å flisespikke på andres formuleringer og heller skape dine egne argumenter.

Gammel 10-02-12, 23:26   #84
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Slike bilder er viktige, de formidler historie. Jeg vil anta de fleste norske aviser ikke vil trykke dem. Om 100 år derimot, vil de formidle noe som mange da har glemt, i all sin grufullhet.

Gammel 10-02-12, 23:33   #85
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker (kanskje litt kynisk) at mange nordmenn ser bilder av barn som dør i krig eller sulter i hungersnød uten å lee et øyelokk, da får de jammen tåle at like grusomme bilder vises når det er "våre egne". Helt riktig å publisere de bildene, synes jeg. Bilder fra krig i andre land er da langt mer identifiserbare enn disse var, uten at noen hyler opp om at de ikke bør vises.

Jeg er enig.

Du syns ikke det er verre å se bilde av ditt eget barn skutt i filler?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Selvsagt er det verre. Alle slike bilder som publiseres er verst for noen. Eneste forskjellen er at denne gangen er det oss.

Nei, det er ikke "oss". Jeg mistet ingen på Utøya. Men de som gjorde det skal slippe å få bildet av barnet sitt smurt utover forsiden på dagens aviser. Om de er i en avis på andre siden av jordkloden er selvsagt en helt annen sak.

Som Mauser sier; alle bilder er verst for noen.

Jeg tenker mange ganger på dette, når jeg ser biler av ulykker i avisene. Bilulykker feks, hvor bilde av vrakene vises, rett etter smellen, og sannsynligheten for at den forulykkede fortsatt sitter i bilen på bildet, er stor. Det kan ikke være noe særlig for de som sitter igjen.

Det var jo også mange detaljerte bilder etter 11.september som gikk verden over, og så vidt jeg husker så var det vel noen av de bildene som også vant priser i fotokonkurranser. Husker et bilde som viser en mann i fritt fall ned mot bakken, etter å ha hoppet ut av det ene brennende tårnet. Tror det vant en pris. Et vanvittig sterkt og bra (på en makaber måte) bilde som sa så utrolig mye om dramatikken.

At det er tatt mange gode bilder fra Utøya det er det vel ingen tvil om. Gode i den forstand at det viser dramatikken og øyeblikket i noe som vil prege Norges historie i all fremtid. Men det som skjedde er for nære ennå, så vi er ikke helt klar for å ta det inn over oss.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 23:52   #86
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Folk blander begrepene her. Ytringsfrihet vil si at man ikke blir straffet av staten for det man ytrer. Stillingsinstrukser, miste jobb pga egnethet osv er noe helt annet.

I tillegg kommer at ytringsfriheten i de fleste demokratiske land har noen skranker, feks rasisme, æreskrenkelser, taushetsplikt osv.

Jah!

Gammel 11-02-12, 00:06   #87
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg ville uansett ikke sendt mine barn til time med en høyreekstrem lærer som sympatiserte med Breivik og snakket om jaktsesong på Utøya. Hva jussen i dette er får andre vurdere, men som forelder ville det vært uaktuelt at barna mine deltok i timene til den læreren.

Her er jeg også kjenner jeg.

Godt mulig han er en god lærer, men jeg hadde blitt skremt av en person som hadde slike hobbyer og slik holdning. Ville jeg selv ha vært venn med en person som lager filmer med drap og voldtekter ? Som ser på det som underholdning og en god hobby ? Nei, definitivt ikke. Dermed ville jeg heller ikke at en slik person skulle vært lærer for ungene mine.

Hva om det kommer en dag når han ikke lenger klarer å skille jobb og privatliv ?

Der er vel egentlig i endel yrker man bør tenke over hva man publiserer på nett av egne holdninger/meninger. Og lærere synes jeg definitivt faller inne i denne kategorien.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 00:22   #88
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det har aldri slått meg før at så mange tenker at ytringsfrihet skulle innebære retten til å si akkurat det man vil og samtidig kunne ha tilgang til alle mulige miljøer/yrker/verv?

Jeg vet ikke om noen stillingsinnstrukser som innbefatter ytringer. Jeg har selv hatt en stilling med en spesiell klausul. Hvis vi stjal på jobben ble vi sparket på dagen, det sto i stillingsinstruksen, men vi fikk lov å fleipe med at vi skulle forsyne oss med pengene og dra til Bahamas (jeg jobbet i bank, da). Alle andre slike klausuler jeg vet om, innbefatter ikke ytringer. Yrkessjåfører kan få sparken hvis de fyllekjører (fordi de mister sertifikatet). Leger kan miste lisensen hvis ikke stopper ved trafikkulykker. Og jeg mener at dommere ikke kan dømmes for lovbrudd (over en viss alvorlighetsgrad. Det går greit å kjøre i 90 i 80 sonen) og fremdeles være dommere. Det er vel også et krav i Norge at de som jobber med barn skal ha plettfri vandel når det kommer til seksuelle overgrep? Men alt dette er ting man gjør, ikke ting man ytrer.

Det er mange som blir berørt av nyhetene, personlig synes jeg alle bilder av denne typen er en uting. Jeg liker ikke å se norske, døde barn noe bedre/verre enn pakistanske, døde barn. Hadde likt det best om vi slapp unna alt. Men hvis man først skal trykke det, er ikke det ene verre enn det andre.

Sist redigert av him : 11-02-12 kl 00:36. Årsak: la til "og fremdeles være dommere"
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 00:32   #89
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit det, him - og å få sparket folk er nær umulig (jeg har hørt om lærere som har slått barn uten å miste jobben).

Så akkurat det med grunnlag for å si opp noen, det skal sikkert litt til (dessverre).

Om dette hadde kommet opp før mannen var til jobbintervju, ville han aldri blitt ansatt. Punktum. Personlig egnethet er selvfølgelig veldig viktig - og for en lærerjobb innebærer det blant annet toleranse. det står i læreplanen at toleranse skal formildes.

Generelt blir det feil å anta at jobb og fritid er to helt adskildte bobler. De er ikke det. Om man har et elendig menneskesyn på ettermiddagen foran PC'en, så har man et elendig menneskesyn i når man står foran småtasser dagen etter også.

Man passer ikke til lærerjobben om man er talsmann for intoleranse, fordommer og vold på fritiden - for man bærer selvfølgelig alt dette med seg i personligheten på jobb også. Man passer ikke til jobben som prest om man er en elendig samtalepartner heller. Selv om det ikke er forbudt ved norsk lov å være en elendig samtalepartner.

Gammel 11-02-12, 00:33   #90
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn på sidelinja, og ytringsforbud i stillingsinstruks: den barnehageorganisasjonen jeg jobber innunder, har ganske så klare instrukser på hva vi ansatte ikke får lov å nevne på FB og i andre typer medier. Overtramp av dette, fører til advarsel, og i verste fall til oppsigelse, selv om jeg vil tro den sitter et stykke inne. Dette er noe man er, eller i det minste bør, være klar over når man signerer kontrakten. Man kan like det eller mislike det, men det er å en gang noe som følger med om man vil beholde jobben.

Gammel 11-02-12, 00:41   #91
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man passer ikke til lærerjobben om man er talsmann for intoleranse, fordommer og vold på fritiden - for man bærer selvfølgelig alt dette med seg i personligheten på jobb også. Man passer ikke til jobben som prest om man er en elendig samtalepartner heller. Selv om det ikke er forbudt ved norsk lov å være en elendig samtalepartner.

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Det er mye jeg personlig misliker som jeg mener vi ikke bør ha lovforbud mot. For meg går mye av dette på hvordan ting skal håndheves og hvor store konsekvenser ting har. Det blir litt det samme som dødsstraff, jeg synes i mange tilfeller at dødsstraff ville "vært rimelig" (som i "greit for meg personlig"), men jeg er alikevel motstander av dødsstraff. Og det er det flere grunner til. Den grunnen som er relevant i dette tilfelle er at jeg mener at domsavsigelser ikke skal være motivert av hevnlyst, men jeg synes alikevel at privatpersoner skal kunne ha slike følelser (og derfor skal de heller ikke få agere på det).

Huff, over midnatt, føler det ble klumsete formulert, men forhåpentligvis forståelig alikevel.

Gammel 11-02-12, 00:56   #92
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Det er mye jeg personlig misliker som jeg mener vi ikke bør ha lovforbud mot. For meg går mye av dette på hvordan ting skal håndheves og hvor store konsekvenser ting har. Det blir litt det samme som dødsstraff, jeg synes i mange tilfeller at dødsstraff ville "vært rimelig" (som i "greit for meg personlig"), men jeg er alikevel motstander av dødsstraff. Og det er det flere grunner til. Den grunnen som er relevant i dette tilfelle er at jeg mener at domsavsigelser ikke skal være motivert av hevnlyst, men jeg synes alikevel at privatpersoner skal kunne ha slike følelser (og derfor skal de heller ikke få agere på det).

Huff, over midnatt, føler det ble klumsete formulert, men forhåpentligvis forståelig alikevel.

Det jeg snakker om, er at det det verken er merkelig eller galt på noe vis om bruk av ytringsfriheten får konsekvenser i form av at man ikke kan få innpass til akkurat det man ønsker. Det er klart at man kangjøre mye merkelig i privatlivet som ikke påvirker arbeidsituasjonen - men i akkurat dette tilfellet er det ytring av holdninger i fritiden som er på agendaen, og de forsvinner ikke på mirakuløst vi mellom 08.00 og 16.00. Og det er ingen betenkelig begrensning av ytringsfrihet at enkelte holdninger ikke er forenelig med enkelte stillinger/verv.

Om speiderlederen skriver at "speidere er losers!" på FB-statusen sin, er det ikke sikkert at han skal fortsette som speiderleder. Det er det ikke det minste lille blaff av frarøvelse av ytringsfriheten over - det er bare et åpenbart tilfelle av handling konsekvens og at vi alle får ikke lov til å holde på med alt mulig rart, bare fordi vi har lyst og ikke har brutt noen lover.

Gammel 11-02-12, 01:07   #93
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg snakker om, er at det det verken er merkelig eller galt på noe vis om bruk av ytringsfriheten får konsekvenser i form av at man ikke kan få innpass til akkurat det man ønsker. Det er klart at man kangjøre mye merkelig i privatlivet som ikke påvirker arbeidsituasjonen - men i akkurat dette tilfellet er det ytring av holdninger i fritiden som er på agendaen, og de forsvinner ikke på mirakuløst vi mellom 08.00 og 16.00. Og det er ingen betenkelig begrensning av ytringsfrihet at enkelte holdninger ikke er forenelig med enkelte stillinger/verv.

Jeg mener at det er et langt sprang fra å ikke bli ansatt i en jobb, som følge av å ha gitt uttrykk for dumme, usmakelige eller uakseptable holdninger, og på å bli sparket fra en stilling man allerede innehar på bakgrunn av det samme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 08:49   #94
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet et sted der stillingsinstruksen sa noe sånt som "ansatte skal ikke ytre holdninger eller meninger som går på tvers av våre holdninger og verdier".

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 09:27   #95
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Nå var ikke mannen fast ansatt, da. Hadde han vært det, så hadde det nok vært mye vanskeligere å sparke ham. Han var vikar. Det er ikke ofte en vikar får sparken fra en offentlig jobb heller, men det er i alle fall mulig.

Det minner meg litt om i fjor, da en av deltagerne i Paradise hotel kunne fortelle at hun ikke fikk jobb fordi hun hadde vært med. Det hørtes veldig ille ut helt til det viste seg at hun var ringevikar på en ungdomsskole. Hun er sikkert ingen dårlig person hun heller, men veldig googlebar, og mange tenåringsgutter ville nok ha stor glede av å se bilder/klipp av læreren sin. Da er hun ikke den mest egnede på listen vil jeg tro.

Tabben til kommunen var vel at de ikke gjorde gode nok forundersøkelser før de ansatte den mannlige læreren i et vikariat. Jeg kan ikke tro at han ville vært førstevalget om de hadde kommet over voldtektsfilmene hans? Han er tross alt 28 år, ikke 18. Han burde vite bedre.
Problemet til denne vikaren er at han sa seg enig i å slutte. Han kommer nok ikke til å få en ny stilling som lærer med det første, og han vil nok heller ikke være førstevalget på en ringeliste. Mulig han må finne seg i at utdannelsen hans ikke kan brukes de første årene, eller den tiden det tar å finne seg nye hobbyer.

Sist redigert av slaraffen : 11-02-12 kl 09:32.
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 09:32   #96
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri slått meg før at så mange tenker at ytringsfrihet skulle innebære retten til å si akkurat det man vil og samtidig kunne ha tilgang til alle mulige miljøer/yrker/verv?

Enig med deg.

Jeg er heller ikke så begeistret for stillingsvernet som er i Norge i dag, og synes det er skummelt at enhver siling av arbeidstakere skal tas før de blir ansatt (hvor vi i realiteten vet fint lite), og ikke lenger vurdere egnethet så lenge kontrakten er signert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 09:51   #97
him
Leser

him sin avatar

Standard

Det jeg snakker om, er at det det verken er merkelig eller galt på noe vis om bruk av ytringsfriheten får konsekvenser i form av at man ikke kan få innpass til akkurat det man ønsker.

Men det er forskjell på å ikke få innpass og det å bli kastet ut fra en plass hvor man allerede er.

Gammel 11-02-12, 09:55   #98
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Etter en bitteliten googling fant jeg filmene hans, i alle fall. Her er episode 7:
http://www.filmeliten.no/film/serios...jegg_i_avd_7g/

Jeg trodde faktisk det var enda verre enn dette. Tydelig at det er en slags amatørfilmserie?

Gammel 11-02-12, 10:01   #99
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men det er forskjell på å ikke få innpass og det å bli kastet ut fra en plass hvor man allerede er.

Hvorfor det egentlig?

Er det bedre å bli diskriminert på arbeidsmarkedet enn å få beskjed om at det du gjør ikke er forenelig med det arbeidet arbeidsgiver betaler deg for å utføre? Når man har jobbet der en stund bør man jo ha alle mulige forutsetninger for å vite og forstå hvordan det er viktig å te seg i forhold til stillingsinstruks og tillit i forhold til arbeidsoppgaver og ansvar på jobb?

Jeg syns også på lik linje med flere over det er en fremmed tanke at man skal få innpass i alle yrker og verv uansett hvilke holdninger og verdier man har. I skole og barnehage er verdigrunnlaget faktisk lovbestemt.

Gammel 11-02-12, 10:17   #100
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så norske mødre og fedre skal slippe dette, men ikke irakiske, somaliske eller palestinske? Jøss. Vi lever i en verden der det ikke er noe som heter "på andre siden av jordkloden" når det kommer til bilder, aviser og nyheter.

Eh, nei. Ingen foreldre skal måtte være nødt til å se barnet sitt slutt i filler på forsiden sv den lokale avisa. Jeg syns rett og slett ikke det er at argument at siden andre har vært nødt til å tåle det, så må "vi" tåle det også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.