Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det norske landbruket - kommunisme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 16:09   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det norske landbruket- kommunisme?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg skulle ønske du hadde rett. Forskning viser at du tar feil.

Har du link til forskningen? Jeg skjønner ikke helt hvordan de har testet det, siden man aldri har hatt reell valgfrihet i norkse butikker. Det er ikke bare bøndenes feil, altså. Men også de dominerende kjedene med sine avtaler.

Jeg gleder meg til Mathallen åpner!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 16:22   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det norske landbruket- kommunisme?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du link til forskningen? Jeg skjønner ikke helt hvordan de har testet det, siden man aldri har hatt reell valgfrihet i norkse butikker. Det er ikke bare bøndenes feil, altså. Men også de dominerende kjedene med sine avtaler.

Jeg gleder meg til Mathallen åpner!

Det er forsket ganske mye på dette i forhold til både økologisk og "nisje"mat.
I spørreundersøkelser viser det seg at den type mat har et stort marked og store muligheter for å kunne ta ut en høyere pris. Altså at folk ønsker å kjøpe økologisk og lokalprodusert. Men når de står ovenfor valget ute i butikken, så velger de tradisjonelt og etter pris. De gjør altså ikke som de sier de skal gjøre.

Jeg kan godt lete opp helt konkret dokumentasjon på dette. Men pr i dag svømmer Norge over av økologisk mat ingen gidder/vil kjøpe.
TINE har inntaksstopp på ølologisk melk. Nortura har gitt opp økologisk kjøtt. Fordi markedet er så veldig, veldig lite.
At noen få ønsker seg en vare hjelper så lite.
Alikevel har vi et politisk mål om å produsere 15% økologisk om noen få år. Forstå det den som kan

Helt på siden er det, sett i et globalt forbruks perspektiv, ikke heldig med stort utvalg. Det gir mer svinn og mer kasting av mat .

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.