Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 09:34   #121
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Nei, nei. Legg merke til at hun legger vekt på STORE søppeldunker.

Alt er relativt, hvor lang er en tråd f.eks.? Eller hvor mye veier en fisk?

Gammel 14-02-12, 09:37   #122
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Jeg tenkte at det må være svært vanskelig åbevege seg. Lurt. Ikke så mye søl da. Lurer på om jeg også skal kle mine i det. Jeg har tre dunker og tre unger.

Grønn, brun og grå ja!? Genialt med ulik farge også, så blir det virkelig ikke noe problem å skille den ene ungen fra den andre!!

Gammel 14-02-12, 09:46   #123
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Oljemaling er jo horribelt,,, hadde det i det minst vært vannmaling!!! Nylig i praksis hadde vi en oppgave med ungene and å male på snø. Vi brukte vannmaling men kledde allikevel ungene i store søppeldunker i tillegg. Selv om det går vekk i vask..
Dette er jo utrolig respektløst... Tror de virkelig at folk bæsjer penger??

Bare sånn at det er klart, vannmaling (til interiør altså) må vaskes bort fra tøy før det tørker for at det skal være mulig å få bort. Vannbasert maling på klær som har tørket, har herdet og er ikke mulig å vaske av klærne. :btdt: (Muligens det går med ws det har jeg ikke forsøkt, men vil anta det vil ta all farge også, så resultatet ikke ville blitt noe penere.)

Gammel 14-02-12, 21:52   #124
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Skikkelig irriterende
Det samme hendte i vår barnehage, og da vi hentet fikk vi beskjed om hva som hadde skjedd, og tilbud om erstatning av klærne. Datteren min hadde på seg en fleece som det ikke var så farlig med, men andre hadde dyrere klær som de fikk erstattet. Tidligere har de erstattet både dresser og gore tex sko (som det var sølt stearin på etter lyslaging i skogen).
Jeg er enig i at slik maling ikke har noe i en barnehage å gjøre, men er skaden først skjedd, burde de erstattet tøyet

Gammel 14-02-12, 22:15   #125
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Haha søppelsekker!! iPhone!!!

Og det var vannmaling! Vanlig.. Til ark. Ikke til
Interiør.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:06   #126
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt rimelig sur.

Jeg vil at Poden skal se ok ut, og dette gjalt også mens han var gikk barnehagen. Det er stor forskjell på slitte klær, og klær som vitner om at man ikke kan ta vare på ting. Jeg hadde antagelig ikke brukt den til annet enn reserve om den så fæl ut.

Syntes ikke det er relevant at barn ikke bryr seg egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 23:56   #127
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Haha søppelsekker!! iPhone!!!

Og det var vannmaling! Vanlig.. Til ark. Ikke til
Interiør.

Det sier de alle. Dunker it is.

Gammel 16-02-12, 00:15   #128
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Fanken, der tok du meg ...svarte svin!!!

Nei, men Absalone då! Rasisme vil vi IKKJE ha her inne.

Gammel 16-02-12, 00:18   #129
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Nei, men Absalone då! Rasisme vil vi IKKJE ha her inne.

Gammel 16-02-12, 00:20   #130
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kalle stakkar Bloppy for svarte svin. Ikkje greit! Eg ringer Media!!!

Gammel 16-02-12, 20:14   #131
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Makan! Ring VG! :skingrestemme:
Tenkomattehvisomatte jeg hadde vært brunere enn jeg er da.

Gammel 18-02-12, 08:39   #132
techsmechs
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2011
techsmechs er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Det er store kontraster i dagens samfunn.

Unge (?) "barnehagetanter" vet kanskje ikke forskjellen på oljemaling og vannbasert maling før de har gått kurs. Oljedamp/innånding er helt uproblematisk utendørs, men klinet det medfører er verre. Hva hvis en unge veiver med kosten og "limer" igjen øyet til et annet barn. Noe bedre blir det ikke når enkelte foreldre bringer spesialavfall inn i barnehagen. Kunne ikke barna heller få lekt seg med noen liter kvikksølv?

Andre kontrastforhold:
Moderne foreldre med høy lønn kjøper dyre klær til sitt ene barn og er i høy grad opptatt av utseende, også på barnas klær.

versus

Gammeldagse foreldre med moderat lønn og mange barn - kjøper ikke dyre klær. Jeg stiller i denne siste klassen og har verken råd eller interesse av dyre klær/dyre fabrikater. Mine barn kunne fint fått gå med oljeflekkete klær - i alle fall i en barnehage der tantene står for årsaken til at de er flekkete. Heller det enn å skape mistrivsel ved å klage, selv om man i dette tilfellet bør ta opp problemet med ikke helt sunne malingsprodukter.

Det er jo ikke forbudt å være dum, så jeg har vanskelig for å bli sint på sånt.

Det her jo stått en del i aviser om folk som driver mange barnehager med kun profitt som drivkraft og bruker billig lite norsktalende mannskap. Glad jeg ikke har barna mine i sånn barnehage.

techsmechs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 09:15   #133
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble så opphengt i at du kaller barnehageansatte for tanter at jeg ikke fikk med meg innholdet i det du skrev.

Men ja, store kontraster i dagens samfunn, det er jeg med på.

Gammel 18-02-12, 09:17   #134
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Barnehagetanter" faktisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 09:18   #135
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ble så opphengt i at du kaller barnehageansatte for tanter at jeg ikke fikk med meg innholdet i det du skrev. .

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 09:19   #136
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ble så opphengt i at du kaller barnehageansatte for tanter at jeg ikke fikk med meg innholdet i det du skrev.

Men ja, store kontraster i dagens samfunn, det er jeg med på.

Det er en stor kontrast der også. Moderne foreldre kaller i alle fall ikke ansatte i barnehagen for barnehagetanter lenger.

Gammel 18-02-12, 09:24   #137
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er en stor kontrast der også. Moderne foreldre kaller i alle fall ikke ansatte i barnehagen for barnehagetanter lenger.

Jeg er helt sikker på at ped.leder i "vår" avdeling hadde reagert på det i alle fall. Han er litt sær sånn.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 09:30   #138
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg er helt sikker på at ped.leder i "vår" avdeling hadde reagert på det i alle fall. Han er litt sær sånn.

Kan jo være han har 3, pluss muligens 2 år høyere utdannelse innenfor barnehageonkel studiet. Jeg tror dette tantestudiet er tilpasset menn også i disse moderne tider vi lever i.

Gammel 18-02-12, 09:31   #139
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg lest Techmechs innlegg på nytt, og er enig i at det bør tas opp med styrer i barnehagen at oljekaminen ikke er til å leke med.
Og jeg hadde nok også latt poden bruke dressen sin videre hvis den fortsatt var varm, tørr og bevegelig.

Gammel 18-02-12, 09:42   #140
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av techsmechs, her.

Det er store kontraster i dagens samfunn.

Unge (?) "barnehagetanter" vet kanskje ikke forskjellen på oljemaling og vannbasert maling før de har gått kurs.

Nei fy fader! Si meg er du normalt så nedlatende mot ansatte i barnehagen? Mulig det er noen gode poenger ett eller annet sted i det du skriver, men du mistet meg allerede her, når du så tydelig viser hva du tenker om de som har omsorg og ansvar for barna i landets barnehager. Tror du virkelig at barnehagen er full av hjernedøde kvinnfolk som må kurses i alt som skal gjøres? Som i alle andre yrkesgrupper så finnes det selvfølgelig også barnehageansatte som nok ikke helt har havnet på sin hylle her i livet, men i det store og hele består barnehagene våre av svært kompetente mennesker med stor omsorg for ungene, og masse kunnskap og vilje til å gjøre en god jobb. Jeg tror til og med de fleste har kunnskapen som skal til for å skille oljemaling og vannbasert maling.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.