Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brenner på Ullevål!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 13:14   #37
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenner på Ullevål!

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ok. De fleste iranere jeg kjenner, markerer denne dagen nettopp fordi de er uenige med regimet i Iran, tror jeg...

Det jeg synes er så fint med måten mange feirer Newroz, er at de tilgir alle for de feil man har gjort, om man feks er uvenner, skal man bli venner igjen, etc.

Vi muslimer gjør jo litt av det samme til Eid da, for oss som er fra land som ikke feirer newroz, det er jo en lokal skikk fra Iran/Kurdistan/deler av Afghanistan, som ikke har noe med islam å gjøre.

Det er en morsom greie forresten, man av og til ser blandt iranere, at de vil bli norskere enn nordmenn selv. Min bror ble truet på livet av en iraner en gang, fordi han ikke ville spise svin

Kan være jeg har misforstått litt. Mor til sønnens bestevenn er superkoselig, men har ikke helt klart å få inn alle norske ord, og prater ganske gebrokkent.
Det jeg hvertfall forstod, var at de flyttet fordi mannen hadde protestert kraftig mot regimet, og det var meget farlig for dem å være der lenger.
Har en følelse at de helst vil få alt som har med hjemlandet å gjøre på stor avstand.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.