|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor mye rent vann drikker du hver dag? | |||
| Jeg drikker aldri noe annet enn vann og er godt innenfor 2 liter (eller mer) |
|
20 | 15,63% |
| Jeg drikker aldri rent vann (Imsdal el.l eller fra springen) |
|
5 | 3,91% |
| Jeg drikker nok for lite vann selv om jeg prøver, fordi jeg drikker andre ting |
|
29 | 22,66% |
| Jeg drikker for lite selv om jeg prøver, fordi jeg glemmer å drikke |
|
47 | 36,72% |
| Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp |
|
27 | 21,09% |
| Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok vann til min kropp, trur eg. Blir ca 1,4 liter på jobb, drikker sjelden vann hjemme, bortsett fra til middag. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
By the Sea
|
Sv: Drikker vi nok vann?Ingen av alternativene passet - jeg drikker to liter vann/farris om dagen, men jeg drikker også andre ting (kaffe, te, brus av og til).
|
|
|
#24 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg vet ikke hvor mye vann jeg drikker. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Permakulturell
|
Sv: Drikker vi nok vann?I følge den britiske legen Margaret McCartney vet vi egentlig ikke nok. Sakset fra denne artikkelen på forskning.no:
|
|
|
#26 |
|
geskjeftig
|
Sv: Drikker vi nok vann?
|
|
|
#27 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Drikker vi nok vann?jeg drikker kun vann og kaffe/melk. Men tror jeg ikke klarer å drikke 2,5 l. rett og slett fordi jeg glemmer det. ligger vel på 1,5 liter kanskje.. merker det på kvelden, at det er for lite.. for da får jeg vondt i hodet og er tørst..
|
|
|
#29 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok 2 liter vann per dag, uten at det er fordi det er anbefalt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Drikker vi nok vann?Det går litt i rykk og napp med meg, men jeg drikker ganske mye vann, ofte to liter eller mer. Og så merker jeg enorm forskjell på hud og "system" på dager med lite og mye vann. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Ja, her har jeg en teori. Jeg plages jo enda med acne (
|
|
|
#34 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg prøver å drikke vann, men er definitivt ikke i balanse - jeg drikker ca 2 liter kaffe på en ekstremdag i tillegg, så da trenger jeg sikkert 4 liter vann for å veie opp
|
|
|
#35 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Oi, tenker jeg da, hvordan går det med dobesøk - tisser du hele dagen, eller? Det er jo så fryktelig upraktisk med alle dobesøkene i tide og utide, og det er for meg den eneste ulempen på dager med høyt vanninntak. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg er veldig dårlig på å komme på å drikke vann. Når jeg kommer hjem og skal spise middag kan jeg bøtte innpå med vann fordi jeg er uttørket.
|
|
|
#39 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok mer kaffe enn vann. Men mest vann som tørstedrikke. Merker om kveldene at jeg er veldig tørr på leppene,så generelt sett bør jeg drikke mer vann,ja. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Drikker vi nok vann?Ja, jeg tror at jeg er innafor. Selv om jeg kan ta et glass melk eller jus til frokost eller kveldsmat. Har stadig et glass stående på kontorpulten, og hjemme har vi noen store glass som jeg fyller og tømmer på rutine.
|
![]() |
|
|