|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor mye rent vann drikker du hver dag? | |||
| Jeg drikker aldri noe annet enn vann og er godt innenfor 2 liter (eller mer) |
|
20 | 15,63% |
| Jeg drikker aldri rent vann (Imsdal el.l eller fra springen) |
|
5 | 3,91% |
| Jeg drikker nok for lite vann selv om jeg prøver, fordi jeg drikker andre ting |
|
29 | 22,66% |
| Jeg drikker for lite selv om jeg prøver, fordi jeg glemmer å drikke |
|
47 | 36,72% |
| Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp |
|
27 | 21,09% |
| Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Drikker vi nok vann?Sånn helt ærlig...hvor mye vann drikker vi hver dag?
|
|
|
#4 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok vann. Jeg drikker nesten bare vann. Har ikke alltid vært sånn. Før i tiden likte jeg liksom ikke vann. Da drakk jeg pepsi max i stedet. Nå er pepsin byttet ut med vann. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Drikker vi nok vann?Er ikke det at vi trenger så himla mye vann en myte, da?
|
|
|
#6 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg leste akkurat en artikkel et eller annet sted om at det påståtte behovet for 2-3 liter vann om dagen er sterkt overdrevet. For mye vann er heller ikke bra. Hva som er 'nok' er sikkert individuelt og avhengig av aktivitet, temperatur, luftfuktighet og så videre.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg tror jeg er ganske nær. Drikker alltid vann til alle måltider og hvis jeg er tørst.
|
|
|
#8 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg vet ikke om det er en myte. Jeg bare har en følelse av at JEG har det bedre når urinen ikke er mørkeoransje...
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg tror jeg drikker nok vann.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker masse vann. Glemmer jeg det, blir jeg slapp og muggen. Det er mannens første forslag hvis jeg ikke er i slag, og det bruker å hjelpe.
|
|
|
|
#12 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker en god del vann og har vannflasker på jobb, hjemme, på trening og på tur. Vann er den eneste tørstedrikken jeg inntar, liker verken brus, saft eller melk, og juice drikker jeg kun til hotell- og "borte"-frokoster. Drikker stort sett bare 2-3 kopper kaffe utenom vann. Daglig inntak ligger på ca 1.5 liter pluss det jeg måtte innta på trening og under turer. Forbruket er betydelig høyere når jeg oppholder meg i varmere strøk eller i høyden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok godt over to liter vann om dagen, så jeg krysset av for førstevalget selv om det ikke er det eneste jeg drikker; jeg drikker en god del kaffe også, noen ganger te, og så øl og vin ved anledning. Men jeg drikker hverken melk, saft eller brus, og bare veldig små mengder juice.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Drikker vi nok vann?
Klart. To liter er for øvrig ikke sjokkerende mye. Det var jo en periode at rådene gikk ut på at man burde drikke så mye vann som mulig, og helst fem liter om dagen og sånt.
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Sv: Drikker vi nok vann?
Ikke sant, det trodde jeg også. Jeg er ingen stordrikker, og drikker vann bare av plikt, egentlig. Merker ingenting på kroppen hvis jeg ikke drikker så mye, annet enn at jeg slipper å fly på do i eninga. Det blir vel kanskje halvannen liter om dagen eller noe sånt - noe mindre når jeg ikke trener (men det gjør jeg de fleste dagene).
|
|
|
|
#16 |
|
er her
|
Sv: Drikker vi nok vann?Følte ikke helt at noen alternativ passet. Jeg drikker litt vann når jeg er tørst (ble det av å lese denne tråden, så nå har jeg hentet meg et stort glass vann), man kan like godt drikke andre ting som saft, brus eller juice. Jeg er sjelden oppe i over to liter om dagen med rent vann, det må være sommerstid med litt fysisk aktivitet i tillegg. Men jeg er ikke dehydrert eller noe da, så kanskje jeg bør svare at jeg drikker passe i forhold til min kropps behov.
|
|
|
|
#17 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg vet at jeg drikker for lite vann.
|
|
|
#18 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok for min kropp. det varierer litt fravdag til dag, med luftfuktighet, temperatur og aktivitetsnivå.
|
|
|
#19 |
|
Tøff
|
Sv: Drikker vi nok vann?Nå når jeg er gravid tror jeg jeg trenger mer vann, og jeg blir veldig slapp og utafor om jeg ikke får i meg nok. Sitter med beina på bordet og en stor kanne vann ved siden av nå, og prøver å bli kvitt en hodepine. :skål:
|
|
|
#20 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker definitivt for lite vann. Jeg går sjelden på do, og fargen på det som kommer ut er ofte mørk. Så jeg antar at jeg drikker for lite ja.
|
![]() |
|
|