Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker vi nok vann?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mye rent vann drikker du hver dag?
Jeg drikker aldri noe annet enn vann og er godt innenfor 2 liter (eller mer) 20 15,63%
Jeg drikker aldri rent vann (Imsdal el.l eller fra springen) 5 3,91%
Jeg drikker nok for lite vann selv om jeg prøver, fordi jeg drikker andre ting 29 22,66%
Jeg drikker for lite selv om jeg prøver, fordi jeg glemmer å drikke 47 36,72%
Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp 27 21,09%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-12, 11:09   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker vi nok vann?

Sånn helt ærlig...hvor mye vann drikker vi hver dag?

Når man googler saken, ser det ut til at vi trenger ca 2,5 liter vann om dagen, men det er inkludert vann fra mat. Ca 80% av inntaket burde visst komme som vann og det vil si ca 2 liter da.

Klarer dere drikke så mye?

Spørris kommer

Gammel 22-02-12, 11:11   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker vi nok vann?

Nei, jeg drikker absolutt ikke nok vann.

Gammel 22-02-12, 11:11   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei, langt i fra, men jeg lider ingen merkbar nød.

Gammel 22-02-12, 11:15   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker nok vann. Jeg drikker nesten bare vann. Har ikke alltid vært sånn. Før i tiden likte jeg liksom ikke vann. Da drakk jeg pepsi max i stedet. Nå er pepsin byttet ut med vann.

Men det blir feil å si at jeg ALDRI drikker noe annet enn vann da. Jeg drikker f.eks mjølk hver dag også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:16   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke det at vi trenger så himla mye vann en myte, da?

Selv drikker jeg nok vann. Jeg drikker lite av andre kalde drikker. Jeg føler meg sjelden tørst eller dehydrert. Jeg prøver bevisst å drikke litt ekstra før og etter trening, men utenom det, så teller jeg ikke antall decilitere eller noe.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:17   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leste akkurat en artikkel et eller annet sted om at det påståtte behovet for 2-3 liter vann om dagen er sterkt overdrevet. For mye vann er heller ikke bra. Hva som er 'nok' er sikkert individuelt og avhengig av aktivitet, temperatur, luftfuktighet og så videre.

Gammel 22-02-12, 11:17   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er ganske nær. Drikker alltid vann til alle måltider og hvis jeg er tørst.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:18   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om det er en myte. Jeg bare har en følelse av at JEG har det bedre når urinen ikke er mørkeoransje...

Gammel 22-02-12, 11:18   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg drikker nok vann.
Jeg ligger stort sett på ca 2 liter hver dag.

Jeg drikker ikke noe særlig annet som tørstedrikk/kosedrikk.
Det hender jeg drikker juice til frokost i helgene, men sjelden det også egentlig.

Annen drikke jeg drikker er kaffe og te. (og øl/cider hvis det er festligheter)

Gammel 22-02-12, 11:18   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker masse vann. Glemmer jeg det, blir jeg slapp og muggen. Det er mannens første forslag hvis jeg ikke er i slag, og det bruker å hjelpe. Alternativene passer ikke helt, jeg drikker jo kaffe og juice også, men er absolutt innenfor anbefalingen på reint vann.

Gammel 22-02-12, 11:18   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker masse vann, drikker nok mer enn 2 l om dagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:19   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker en god del vann og har vannflasker på jobb, hjemme, på trening og på tur. Vann er den eneste tørstedrikken jeg inntar, liker verken brus, saft eller melk, og juice drikker jeg kun til hotell- og "borte"-frokoster. Drikker stort sett bare 2-3 kopper kaffe utenom vann. Daglig inntak ligger på ca 1.5 liter pluss det jeg måtte innta på trening og under turer. Forbruket er betydelig høyere når jeg oppholder meg i varmere strøk eller i høyden.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:22   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker nok godt over to liter vann om dagen, så jeg krysset av for førstevalget selv om det ikke er det eneste jeg drikker; jeg drikker en god del kaffe også, noen ganger te, og så øl og vin ved anledning. Men jeg drikker hverken melk, saft eller brus, og bare veldig små mengder juice.

Gammel 22-02-12, 11:23   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg vet ikke om det er en myte. Jeg bare har en følelse av at JEG har det bedre når urinen ikke er mørkeoransje...

Klart. To liter er for øvrig ikke sjokkerende mye. Det var jo en periode at rådene gikk ut på at man burde drikke så mye vann som mulig, og helst fem liter om dagen og sånt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:23   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er ikke det at vi trenger så himla mye vann en myte, da?

Ikke sant, det trodde jeg også. Jeg er ingen stordrikker, og drikker vann bare av plikt, egentlig. Merker ingenting på kroppen hvis jeg ikke drikker så mye, annet enn at jeg slipper å fly på do i eninga. Det blir vel kanskje halvannen liter om dagen eller noe sånt - noe mindre når jeg ikke trener (men det gjør jeg de fleste dagene).

I tillegg kommer et glass juice annenhver dag eller noe samt én kopp te/kakao de fleste dager.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:31   #16
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Følte ikke helt at noen alternativ passet. Jeg drikker litt vann når jeg er tørst (ble det av å lese denne tråden, så nå har jeg hentet meg et stort glass vann), man kan like godt drikke andre ting som saft, brus eller juice. Jeg er sjelden oppe i over to liter om dagen med rent vann, det må være sommerstid med litt fysisk aktivitet i tillegg. Men jeg er ikke dehydrert eller noe da, så kanskje jeg bør svare at jeg drikker passe i forhold til min kropps behov.

Gammel 22-02-12, 11:33   #17
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet at jeg drikker for lite vann.

Gammel 22-02-12, 11:37   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker nok for min kropp. det varierer litt fravdag til dag, med luftfuktighet, temperatur og aktivitetsnivå.
Legen min sier hun oftere har pasienter med problemer knyttet til for høyt vanninntak enn til for lavt.

Gammel 22-02-12, 11:39   #19
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nå når jeg er gravid tror jeg jeg trenger mer vann, og jeg blir veldig slapp og utafor om jeg ikke får i meg nok. Sitter med beina på bordet og en stor kanne vann ved siden av nå, og prøver å bli kvitt en hodepine. :skål:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 11:41   #20
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker definitivt for lite vann. Jeg går sjelden på do, og fargen på det som kommer ut er ofte mørk. Så jeg antar at jeg drikker for lite ja.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg bare sliter med å få i meg nok drikke. Det hender jeg kjøper meg en farris på jobb om jeg har hodepine eller noe. Men da flyr jeg jo på do i eninga.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.