Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-12, 21:15   #11
Krinoline
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Krinoline er litt kul
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei, faktisk så synes jeg ikke man kan le av det du kaller fjollenavn. Jeg garanterer at ingen foreldre som navngir et barn synes det er fjollete, og at man derfor, med respekt for andre folks følelser (som nok er ganske sterke når de navngir et barn) gir seg faen i å latterliggjøre navnevalg.

Stort sett enig i det du skriver, men likevel er det litt ekstra gøy å ta seg friheten til å diskutere navnevalg blant kongelige og kjendiser. Å være såpass lite politisk korrekt at man gjør det, det er litt sånn uskyldig moro for oss vanlige lekfolk!

Når det gjelder det å diskutere navnevalg blant folk man kjenner, stiller saken seg litt annerledes. Jeg har tvunget fram et smil og sagt "ååå...fiiint navn!", mens jeg egentlig tenker "gådd, stakkars unge..." :-/
Bor i ei lita bygd, og her er ikke folk så voldsomt sprelske i navnevalga sine, den overordna majoriteten velger Markus/Sander/Oliver og Thea/Emilie/Emma...slipper heldigvis å lyve om at disse navnene nok er fine, men ikke så veeeeldig originale da...

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.