|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!
Min erfaring etter å ha jobbet 20 år som førskolelærer er at det finnes både dyktige og mindre dyktige ansatte i barnehagene. Det er et problem at enkelte(les ledere høyere opp) tror at hvem som helst kan jobbe i barnehage, og dermed omplasserer alle som ikke kan jobbe i den jobben de har lengre i barnehagene i kommunene.
|
|
|
|
#162 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Akkurat den kjenner jeg godt til, ja, Polarjenta. Det er spesielt en utfordring i kommunale barnehager, folk som er blitt overflødige, eller ikke duger et annet sted, men ikke kan fykes på gyldig grunnlag, ja de blir omplassert - til barnehage, ja for alle kan jo passe unger.
|
|
|
#163 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjå det er byrjinga på ein interessant diskusjon (i ein gaaaamal tråd)! Kva er årsaka til at dette? Eg ser jo det i vår barnehage også. Reinhaldsdamer som har vondt i skuldrene, og difor må omplasserast innad i kommuna, vert som regel plassert i ein barnehage. Om dei er brukande til det eller ikkje, er visst ikkje ein del av vurderinga. Og sjølvsagt kan ikkje desse skifte bleier/løfte, så ein får ei opphoping av slike på stor avdeling. Sjølvsagt er det nokon av desse som viser seg å vere ein ressurs, men der er mykje daukjøt, trur eg.
|
|
|
#164 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Årsaken er, tror jeg, at det handler om holdninger, de som har ansvar for disse overflødige tenker at barnehage er jo en enkel jobb, der passer man bare unger og det kan jo alle gjøre. Men så er det jo ikke bare å passe unger og alle duger ikke til å jobbe i barnehage likevel. Noen innser selv at de ikke har noe i en barnehage å gjøre, mens andre tror de er superdyktige mens sannheten er en helt annen, ofte er ikke disse menneskene motagelig for veiledning heller.
|
|
|
|
#166 |
|
Tittel og tittel....
|
Ofte har de ingen utdanning, men har jobbet som renholdere eller assistenter på sykehjem eller lignende, og når de da blir overflødige så må kommunen finne dem en ny jobb, og da er barnehage ofte løsningen.
|
|
|
|
#167 |
|
Halloen!
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Ok, da skjønner jeg. Vi har en del slike som assistenter på skolene også. Fungerer greit i 1 av 10 tilfeller, ca. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sist redigert av Enhjørning : 26-02-12 kl 00:12. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
saftig
|
Ja, der har jeg også veldig dårlig erfaring, så dette stemmer bra med mitt inntrykk også.
|
|
|
#170 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#171 |
|
Halloen!
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jepp, når assistenten jevnt over har dårligere arbeidsmoral og oppførsel enn elevene, er det liksom noe som ikke stemmer. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Det er utrolig dumt det der. Både NAV og Adecco og andre vikarbyråer sender alt mulig rart til barnehagene. Jeg har fått personer på arbeidstrening som virkelig ikke vil være der. Da er det bare en belastning for oss istedenfor hjelp. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Vikarbyråer, ja. Det har hent jeg har gitt beskjed om at jeg heller klarer meg uten vikar, enn å få den og den personen. Enkelte vikarer er det mer arbeid enn nytte med.
|
|
|
#174 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!En assistent sa eg gang at han heller tok en potteplante enn en spesiell vikar. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Ja, og av til er en potteplante akkurat like mye til nytte. Det er jo forsåvidt greit når det er snakk om vikarer, dem kan man bare slutte å bruke, men når det er fast ansatte er det en smule verre.
|
|
|
|
#178 |
|
saftig
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Min erfaring er at NAV ser ut til å putte tiltaksløse og/eller uinteresserte ungdommer inn i både skole, SFO og barnehage. Ikke særlig heldig, spør du meg.
|
|
|
#179 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!I barnehagen har de malt med vannfarger i snøen, og hverandre, så dressen til minsten var full av malingsflekker, men jeg vasket det bare vekk. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Og en liten digresjon: vi elsker barnehagen vår |
|
|
|
![]() |
|
|