|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Flere kvinner som tjener mest
Selv om vi er (eller gir uttrykk for å være) mer enn snittet likestilte her inne, så tror jeg det er to faktorer som gjør at jeg syns resultatet er troverdig:
|
|
|
#163 |
|
Passiv
|
Det er ganske mange som har svart at de tjener nokså likt, men litt over mannen. |
|
|
|
#164 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Enig i det.
|
|
|
|
#165 |
|
Er frisk!
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg pleier å svare i de pollene, og jeg og mannen tjener 400000 hver. Trodde det var temmelig vanlig lønn jeg - blond.
|
|
|
|
#166 |
|
Passiv
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg kommer ganske høyt på disponibel inntekt siden jeg har pleid å ha skatteklasse 2, mye gjeld som trekker skatten enda mer ned pluss bidrag g barnetrygd og ikke minst - hundrevis av overtidstimer. Men grunnlønna mi er ikke i nærheten av det jeg får inntrykk av at er minstesatsen for ingeniører med et minimum av ambisjoner - sånn millionen pluss liksom. |
|
|
|
#167 |
|
Er frisk!
|
Millionen for ingeniører?
|
|
|
|
#168 |
|
Passiv
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestDet var humor. Håper jeg. |
|
|
|
#169 |
|
Textrovert
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg ble veldig deprimert av denne tråden, faktisk. Selvbildet mitt raser rett i dass i slike tråder. At jeg har vært dum og tenkt for lite på fremtiden, valgt feil utdannelse og har bare meg selv og takke når jeg sitter her med en lønn som er i øvre sjikt av hva folk med min type jobb tjener, men som likevel er til å pekele av i FP-sammenheng.
|
|
|
#170 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg valgte ut fra jobbmuligheter og lønn, når jeg hadde snevret inn til det som var interessant faglig sett. Tjener bra til å gjøre det jeg gjør (jobber i det private).
|
|
|
#171 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestDet blir jo litt misvisende å vite om man tjener mer eller mindre enn partneren om man ikke vet hvor mye partneren tjener, da. Jeg har ikke høy lønn, men tjener allikevel ganske mye mer enn mannen min.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#172 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror også at det er helt vanlig og ålreit lønn. Dere er to personer med solid utdannelse og grei lønn i mitt hode. Det er utrolig mange som tjener veldig mye mindre enn det i fulltidsjobber.
|
|
|
|
#173 |
|
ej ikke møjkets heije
|
I utgangspunktet var dette en tråd bare for å få vite hva man tjente i forhold til partner helt uavhengig av hva partner tjente. Det var jo det artikkelen handlet om.
|
|
|
|
#174 |
|
intro
|
Dette tror jeg er en veldig tungtveiende faktor også.
|
|
|
|
#175 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi har høyere utdannelse begge to og jeg tjener bra. Mannen tjener derimot tre ganger så mye som meg. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette stemmer i alle fall for meg, om man ser bort i fra ansiennitet. Men jeg tjener bedre enn fler av mennene jeg jobber sammen med, og vi har samme oppgaver og samme utdanning. Jeg har vært flink til å snakke for meg selv når det gjelder lønn, og det er det ikke alle ellers om er. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Passiv
|
Nå var poenget mitt da altså at ingeniører i hovedsak altså ikke har rn mill i grunnlønn. At mange av oss bikker en million og enda mer har en del med antall timer på jobb å gjøre også. Jobber man med mennesker så har jeg inntrykk av at man har arbeidsår med noenlunde normal lengde. I min bisniss er det ikke uvanlig å ha firehundre timer overtid. Eller mer. |
|
|
|
#179 |
|
Er frisk!
|
Jeg tror du vet at jeg også har hatt minst 400 timer for mye arbeidstid flere år, innbakt i lønna. (Vi skal jobbe rundt 1700 timer, jeg har ved flere anledninger bikket 2100 og et ekstremt år enda mye mer enn det). Jeg vet at du bare vil si at jeg må sette grenser for dette selv, og jeg skal jobbe med det i fremtiden. Men å påstå at arbeid med mennesker ikke betyr mange timer lagt ned på jobb er en sannhet med modifikasjoner. Vi (lærere og sikkert flere andre yrkesgrupper som jeg ikke vet noe om) lønnes bare ikke for det, og overtid er et fullstendig ukjent begrep.
Sist redigert av oslo78 : 29-02-12 kl 16:23. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestAt noen som jobber omtrent døgnet rundt da også får en lønn som matcher det er helt greit. Men det finnes også jobber med lik arbeidsmengde og lik arbeidstid, men som allikevel er lønnet veldig forskjellig pga arbeidets verdi. |
|
|
|
![]() |
|
|