Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dere med barn som har klær fra Isbjørn of Sweden

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-12, 17:32   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dere med barn som har klær fra Isbjørn of Sweden

Det var jo en hel del som kjøpte Isbjørnklær husker jeg så da lurer jeg på noe.

Er dere fornøyde?
Hvilke plagg har dere?
Om dere ikke er fornøyde, hva er det dere er misfornøyd med?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 17:37   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med barn som har klær fra Isbjørn of Sweden

Vi er fornøyd med luen. Dressen funker nok fint i tørr snø, men her i dette våte klimaet, så funket den ikke så godt uten å bli våt. Foret går helt ned, og så blir det vått og så trekker fukten opp inni og ungen må skifte klær. Så vi har byttet tilbake til Troll igjen.

Gammel 01-03-12, 17:49   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jupp, 7 (snart 8) åringen har masse:

Isbjørn microfleecejakke- og bukse - Superfornøyd. Mykt og deilig, ikke statisk og blir ikke klamt.
Isbjørn stretch pant (litt tykkere enn fleecen) - Ikke brukt mer enn et par ganger, men er iallefall utrolig varm og blir ikke klam.
Isbjørn skalljakke- og bukse - beste skallklærne vi har hatt, helt vanntett, slitesterkt og pustende. God passform for min slanke datter.
Isbjørn climber skalljakke - like bra som den andre skalljakka, men smalere modell. Dattera mi foretrekker den ande, vanlige skalljakka.
Isbjørn Padded Winter Parka - Rett og slett nydelig kvalitet. Ikke supertykk (det hater nemlig dattera mi) men allikevel utrolig god og varm. Den er superlett og helt vanntett og pustende. Jakka er brukt i hele vinter, og ser fremdeles like bra som ny ut. Tror dette er den beste vinterjakka vi har hatt.
Isbjørn ski pant - Varm og god, helt vanntett og pustende. Brukt i hele vinter og ikke en skramme eller noen tegn til slitasje på den. Smal passform.
Isbjørn Expedition winter jumpsuit (vinterdressen) - denne var for stor i vinter, så den er ikke brukt, men akkurat samme nydelige kvalitet som i parkasen hun har brukt i vinter. Lett og myk. Regner med at den er akkurat like varm, vanntett og pustende som parkasen.
Isbjørn thin kiddie roundneck og pant -(undertøy i sportswool) god kvalitet, klør ikke og holder barnet tørt og varmt.

Har også 2-3 luer, men de er stooore i størrelsen, så de er ikke brukt i vinter.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 17:52   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har skallbukse og skalljakke. Fornøyd med alt annet enn prisen. Veldig god passform.

Gammel 01-03-12, 17:55   #5
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jupp, 7 (snart 8) åringen har masse:

Isbjørn microfleecejakke- og bukse - Superfornøyd. Mykt og deilig, ikke statisk og blir ikke klamt.
Isbjørn stretch pant (litt tykkere enn fleecen) - Ikke brukt mer enn et par ganger, men er iallefall utrolig varm og blir ikke klam.
Isbjørn skalljakke- og bukse - beste skallklærne vi har hatt, helt vanntett, slitesterkt og pustende. God passform for min slanke datter.
Isbjørn climber skalljakke - like bra som den andre skalljakka, men smalere modell. Dattera mi foretrekker den ande, vanlige skalljakka.
Isbjørn Padded Winter Parka - Rett og slett nydelig kvalitet. Ikke supertykk (det hater nemlig dattera mi) men allikevel utrolig god og varm. Den er superlett og helt vanntett og pustende. Jakka er brukt i hele vinter, og ser fremdeles like bra som ny ut. Tror dette er den beste vinterjakka vi har hatt.
Isbjørn ski pant - Varm og god, helt vanntett og pustende. Brukt i hele vinter og ikke en skramme eller noen tegn til slitasje på den. Smal passform.
Isbjørn Expedition winter jumpsuit (vinterdressen) - denne var for stor i vinter, så den er ikke brukt, men akkurat samme nydelige kvalitet som i parkasen hun har brukt i vinter. Lett og myk. Regner med at den er akkurat like varm, vanntett og pustende som parkasen.
Isbjørn thin kiddie roundneck og pant -(undertøy i sportswool) god kvalitet, klør ikke og holder barnet tørt og varmt.

Har også 2-3 luer, men de er stooore i størrelsen, så de er ikke brukt i vinter.

Ah godt å høre godeerfaringer på parkasen, den var så fin den vi kjøpte i blått.
Har endel du også ser jeg.

Gammel 01-03-12, 18:12   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Gutt snart seks og i øverste skala når det gjelder å slite ut klær.

- skalljakke. Vanntett i Bergen. Ingen slitasje etter en høstsesong.

- expedition dress. Vanntett i Bergen (!!) Slitt hull nederst på beina kunne tenkt meg en annen løsning der. Hull på uroen første dagen, legger det på aktiv gutt kontoen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 18:21   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Gutt snart seks og i øverste skala når det gjelder å slite ut klær.

- skalljakke. Vanntett i Bergen.

Seriøst? Trekker ikke vannet opp nede ved beina og gjør ham våt på innsiden?

Gammel 01-03-12, 18:26   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Skall buksen og skalljakken er vi fornøyd med. Han blir ikke våt. Han har vert litt våt på beina i vinterdressen og klart å rive hull i den på det tykke stoffet på beina så det har vi limt. Er veldig fornøyd med passformen og vanntettheten. Har har ingenting annet i barnehagen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 18:31   #9
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vi har vinterdressen. I Oslo er det nå mengder av søle, smeltevann, sørpe, gjørme og hva-har-du. Kosegrisen var i dag bittelitt våt på ankler og håndledd, og det kommer man aldri unna så lenge barna svømmer i sølepyttene (eller innsjøene som er nå..). Vi er superfornøyd, kunne ikke bedt om mer. Sitter og surfer etter skalltøy as we speak.

Gammel 01-03-12, 18:35   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Seriøst? Trekker ikke vannet opp nede ved beina og gjør ham våt på innsiden?

Ikke etter jeg byttet eccoskoene i sherrox. Etter det har jeg fått svært få skift hjem. Men dressen har blitt ganske våt utenpå. Men gutten har vært tørr.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:11   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ikke etter jeg byttet eccoskoene i sherrox. Etter det har jeg fått svært få skift hjem. Men dressen har blitt ganske våt utenpå. Men gutten har vært tørr.

Ah, ok. Vi hadde samme problemet med armene også, så det blir ikke denne dressen igjen på oss, hvertfall. Godt dere fikk det til å funke da!

Gammel 01-03-12, 19:29   #12
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vinterdresse, lue, polartec jakka, og votter. Elsker det. Lille har ikke vært våt i det hele tatt, selv ikke i søleføret som har vært.

Gammel 01-03-12, 19:48   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skalljakker og turbukser og i tillegg har begge ungene noen jakker som jeg ikke vet hva heter. Sistnevnte er favorittjakkene til begge ungene. De er myke og gode. Vindtette, men ikke vanntette. De skal visst passe til å ha inni dresser, men ungene mine bruker hjemmestrikkede ullgensere til slikt.

Turbuksene er geniale. Vi har dem i alle størrelser.

Av en eller annen grunn er ikke ungene noe glad i skalljakkene, men det er sikkert fordi de har tilgang på de mykere jakkene i tillegg.

Gammel 01-03-12, 19:51   #14
Chablis
Drømmer

Standard

Kanskje skrive hva vi har selv da:
Mikrofleece: mykeste og beste fleecen vi har hatt, poden elsker jakkene.
Windpro jakke: God jakke
Skalljakke: Holder tett i all slags vær og lek
Skallbukse: Samme som jakken, selv når poden sitter under takrennen å blir klissbløt er han tørr under dressen
Votter: lange og gode
Flere luer
Climber jakke: Poden foretrakk den, nå er den for liten og er solgt videre.
Vinterdress: god passform og poden holder seg tørr.Blir litt tung når poden har lekt i vannet da.

Gammel 01-03-12, 20:18   #15
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men, for noen priser da.. Må jo komme opp i nærmere 7-8 000 for ett fullt sett med innerst til ytterst.

Gammel 01-03-12, 20:28   #16
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Men, for noen priser da.. Må jo komme opp i nærmere 7-8 000 for ett fullt sett med innerst til ytterst.

7-8000 tror jeg ikke man trenger å komme opp i.

Å bruker man skallsettet som regntøy,vår og høstklær så synes jeg ikke prisen er så ille jeg.
Nå har jeg kjøpt alt på tilbud dam, full pris hadde jeg nok ikke betalt for plaggene tror jeg.

Sist redigert av Chablis : 01-03-12 kl 21:54.
Gammel 01-03-12, 20:29   #17
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har skalljakker og turbukser og i tillegg har begge ungene noen jakker som jeg ikke vet hva heter. Sistnevnte er favorittjakkene til begge ungene. De er myke og gode. Vindtette, men ikke vanntette. De skal visst passe til å ha inni dresser, men ungene mine bruker hjemmestrikkede ullgensere til slikt.

Turbuksene er geniale. Vi har dem i alle størrelser.

Av en eller annen grunn er ikke ungene noe glad i skalljakkene, men det er sikkert fordi de har tilgang på de mykere jakkene i tillegg.

Den jakken har vi i brunt, poden synes den er så god å ha på, den jakken og fleecejakken er favoritten.

Gammel 01-03-12, 21:09   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler også bare Isbjørn-klær på tilbud, og synes det er dyrt nok da. Vi har en butikk i nabolaget og holdes alltid oppdatert om tilbudene.

Gammel 01-03-12, 21:13   #19
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg handler også bare Isbjørn-klær på tilbud, og synes det er dyrt nok da. Vi har en butikk i nabolaget og holdes alltid oppdatert om tilbudene.

Jeg handler også bare på tilbud,xxl har skalljakkene til 500 nå, det synes jeg er grei pris.
Luer til 100 og votter til 150.

Jeg tror jeg har handlet fra butikken i nabolaget ditt også, men har funnet ut at xxl som regel er billigere.

Gammel 01-03-12, 21:17   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg støtter opp om det lokale næringslivet, i det minste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.