|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedJeg skulle ønske vi alltid ga beskjed, men sannheten er at vi en gang har glemt en bursdag. Da ba vi bursdagsbarnet om unskyldning og hun fikk gave på etterskudd. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedJa jeg gir alltid beskjed. Jeg skriver i invitasjon at det er fint om de gir beskjed om de kommer eller ikke.Også sender jeg mld til de som ikke har svart.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedSelvfølgelig, noe annet kunne ikke falt meg inn. Men merker at mange har en slapp holdning til det å gi beskjed generelt. Som f.eks. avtalt besøk mellom små venner (når foreldrene har avtalt). Syns det er dårlig gjort å ikke gi beskjed når det kommer noe i veien. Å ikke gi beskjed om at man ikke kommer i bursdag eller at man ikke kommer på avtalt besøk, syns jeg vitner om liten respekt for andre mennesker.
|
|
|
#24 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjed
Signerer denne. Gir beskjed enten hun kommer eller ikke når femåringen inviteres i bursdag. Ber om tilbakemelding på om de kommer når vi selv inviterer, og purrer de jeg ikke har hørt noe fra per sms et par dager før.
|
|
|
|
#26 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Å ikke gi beskjedJa, vi gir beskjed. Men nå, med barn på 9 og 6 har jeg endel erfaringer med bursdager. Noen gir aldri beskjed, og kommer ikke. Vi fortsetter å invitere, så lenge disse barna er en naturlig del av en gruppe, men etter hvert regner vi ikke med dem.
|
|
|
#27 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Å ikke gi beskjedSelvsagt, man gir alltid beskjed om man kommer eller ei når man inviteres til noe. Med mindre man mangler sosiale antenner eller er fullstendig blottet for normal folkeskikk, da. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ad astra
|
Sv: Å ikke gi beskjedVi gir alltid beskjed. Alltid. Og finleser invitasjonene, ettersom det varierer om folk vil ha beskjed dersom man kommer, evt beskjed dersom man ikke kommer...Men beskjed gir vi.
|
|
|
#29 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Å ikke gi beskjedVi gir alltid beskjed, ja - men jeg tror aldri noen av ungene har vært nødt til å takke nei til en bursdagsfeiring.
|
|
|
#30 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Å ikke gi beskjedJeg brente meg på denne da jeg sendte med Ungen bursdagsinvitasjoner på skolen. Da hadde tydeligvis invitasjonene havnet nederst i sekken hos mange. Så for fremtiden velger jeg Arran sin løsning: Gi beskjed uansett og så purre på de som ikke har svart.
|
|
|
#31 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å ikke gi beskjedSå kjedelig. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Originala
|
Sv: Å ikke gi beskjedJa, vi gir alltid beskjed. Jeg er et sosehode uten sidestykke, men akkurat der har jeg skinnende ren samvittighet. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedDet er vanlig å gi beskjed når man ikke kan komme. Det gjør de heldigvis i mellomste sin klasse. Var ikke alle som gjor det i eldste sin klasse og det var utrolig irriterende.
|
|
|
|
#35 |
|
Unik
|
Sv: Å ikke gi beskjedDette har faktisk vert størst problem i barnehagen. Jenta mi opplevde at berre to dukka opp ein gong. Dei andre gav ikkje beskjed ein gong.
|
|
|
#36 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir alltid beskjed, også bekreftelse på at han kommer. Pleier å be om der samme selv for å få bekrefte at de har mottatt invitasjonen. Litt behov for kontroll, ja.
|
|
|
#37 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å ikke gi beskjedFor meg er det en selvfølge å gi beskjed om Guttungen ikke kan komme i en fødselsdag, og jeg syns det er fint om folk gir beskjed til meg om barna deres ikke kan komme når vi inviterer.
|
|
|
#38 |
|
Livsnyter
|
Sv: Å ikke gi beskjedEtter å ha opplevd akkurat det samme en gang har jeg begynt å skrive at det er fint med tilbakemelding om det kommer eller ikke, uten at det har hjulpet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Å ikke gi beskjedMen hvor er dere som ikke gir beskjed? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tåler regn
|
Sv: Å ikke gi beskjedDet å ikke gi beskjed viser mangel på respekt for andre og mangel på folkeskikk. Vi har heldigvis kun en elev (eller rettere sagt foreldrene) i tøtta sin klasse som ikke gir beskjed. |
|
|
|
![]() |
|
|