|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?
Jeg og |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Og sånn for å svare på HI så hadde jeg vel ikke holdt ungene hjemme fordi de var vanlig støle. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg får litt inntrykk av at mor ikke liker at ungene trenes hardt og derfor vil markere sin missnøye på en eller annen måte. Det er ikke sikkert alle er like vant til stølhet selv og derfor kan synes at det er ille at ungene skal få vondt i ettertid.
|
|
|
#25 |
|
Så stor, den lille lykken
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Aldri i verden hadde stølhet holdt som fraværsgrunn her i huset i hvertfall. Men jeg er jo en monstermamma.
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Det hjelper også at det er ganske kjipt å være syk. Er man frisk nok til å se for seg en hel dag foran dataen, er man frisk nok til å gå på skolen også.
|
|
|
#27 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg måtte ta en test på minste i dag. Han var fryktelig syk og måtte bli hjemme. Han var kvalm i hodet og hadde vondt på leggen og på nesa.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Eh, nei. |
|
|
|
#29 |
|
Så stor, den lille lykken
|
Sånn er minstemannen min også. Er han ekstra syk om morgenen får han varm sjokolademelk til frokost. Umiddelbar Clear Memory - effekt på alt som har med sykdom og symptomer å gjøre, og rett i barnehagen. Der har han ikke tid til å si hadet en gang, og jeg må jobbe for å få en kos før jeg går.
|
|
|
#30 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tja, jeg kjenner jo mange voksne som er syke, men tilbringer hele dagen foran dataen med fritidsaktiviteter og vennebesøk om kvelden. Det bør være likt, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg klarer ikke å se for meg at jeg ville ha holdt barn hjemme pga. stølhet. Forslåtte muskler og andre vondter kan i visse tilfeller utløse en "tilretteleggingsmelding" til skolen, da. Altså at jeg rett og slett ber om at det tas hensyn i løpet av skoledagen i forhold til hvor hardt man pusher på ting som kan gjøre vondt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hos oss gjelder samme regler rundt dette for både barn og voksne, ja.
|
|
|
|
#34 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Stølhet er jo bare nydelig! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt klart.
Jeg vil gjerna ha melding om det, for så å tilrettelegge gymtimen for elevene mine. Men en god del foreldre hører ikke på når jeg sier det, de mener en lett forstuet hand = ingen gym. Jeg kan tilrettelegge med gåtur, enkel styrkeøvelser, lett jogging + at det finnes aktiviteter i timene mine som man kan være på selv om man har litt vondt. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Er frisk!
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Praktiserer samme system for voksne og barn - er man ikke på jobb så er man ikke på noe annet heller.
|
|
|
|
#37 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Med en fotballspillende tenåring som aldri er annet enn stiv og støl skulle det tatt seg ut å la han være hjemme fra skolen av den grunn. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg ser at flere sier dette som en selvfølge. Men vi har en eller to ganger hatt tilfeller der barna har vært dårlige på morgenen og kvikner til utover dagen. Da virker det helt tåpelig å droppe alt av aktiviteter utover dagen, sånn av prinsipp. Det må da være en vurdering man tar basert på form, ikke "regler".
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg er vokst opp med at regelen om at er man syk og borte fra skole/jobb, holder man sengen og intet annet, håndheves strengt. Så da jeg var sykemeldt etter en ekstremt tung periode i livet mitt, turde jeg ikke gjøre noe annet enn å holde meg inne. Noe som ikke akkurat gjorde meg friskere.
|
|
|
|
#40 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Nei.
|
|
![]() |
|
|