|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit?Inni hodet til rine bor det ikke bare en kjerring, men en hel liga av dem. De er alle aktive på Facebook. *konkluderer*
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Er det greit?
Du har ikke kjennskap til systemet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ej ikke møjkets heije
|
Og det er det heller ingen som sier. Vi sier ikke at vi vet at denne snekkeren gjør noe feil. Vi mistenker det, og derfor melder vi ifra. NAV vet hvorfor personen er sykemeldt, og kan derfor raskt mene noe om dette skal undersøkes nærmere eller ikke.
![]() |
![]() |
#84 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Prøv og se forbi dette nøtteallergi-innfallet litt nå da, og se for deg at hanikke er allergisk mot noe næringsmiddel. Synes du det er rett da, at han får dobbelt opp med penger? Mottar penger fra det offentlige, samtidig som han utfører jobben sin i sykemeldingsperioden og profiterer på det? Det er jo det han snekkeren gjør og, han profiterer jo ved at det nye huset hans blir ferdig fortere og han sparer penger ved å få tid til å gjøre jobben selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Er det greit?Hmm. Jeg synes av og til at holdningen om å ikke blande seg i andres saker dras litt langt. For ikke så veldig mange år siden mente man også at familievold og overgrep ikke var noe man skulle blande seg bort i. Og mistenkte man noe skulle man isåfall være 100% sikker før man tok det videre osv.
![]() |
#87 |
Ser lyst på livet
|
Om han er sykemeldt og jobber på eget hus så ser det ut til, i følge undersøkelser denne karen har gjort, at med mindre han skatter for det, så gjør han dobbel "urett". |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Rockesøster
|
Jeg synes det må være helt legalt å utføre arbeid på egen bolig i sykemeldingsperioden dersom man helsemessig er i stand til det, og at gjeldende lover følges. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Er det greit?Artikkel ang svindel av sykepenger: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...0-3467869.html Den er fra april 2011, men ingen grunn til å tro at dette ikke gjelder nå og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Men bør de egentlig skrive en sånn artikkel når de ikke egentlig vet hva som foregår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
weird
![]() Sv: Er det greit?Rapporten som er nevnt i tv2-saken er bestilt av Arbeidsdepartementet. De samme som Sintef varslet om at de ble utsatt for press av:
Med rett til å jukse?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hva om det å bygge på huset sitt er med på å gjøre ham frisk?
![]() |
#94 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det greit?Jeg sier som Nyx og flere over meg - har man mistanke om at vedkommende er uredelig, og snylter på systemet, er det langt mer fruktbart å ta en telefon til Nav, saken blir undersøkt, enten er alt i skjønneste orden og snekker'n kan hamre videre i sykemeldingsperioden sin, eller så burde snekker'n aldri vært sykemeldt i første omgang, siden han fint kan utføre jobben sin på fritiden, og så vil jeg tro at Nav går inn med de tiltak/reaksjoner som da blir en konsekvens av hva som er avdekket.
![]() |
#95 |
weird
Jeg mener det jeg skrev. At Arbeidsdepartementet, som har bestilt denne rapporten det refereres til i artikkelen, i en annen sak la press på forskerne om hva rapporten skulle inneholde. Dette gjør meg mer skeptisk til rapporter der Arbeidsdepartementet er oppdragsgiver enn jeg var i utgangspunktet.
(Herfra)
Som det står i tv2-saken er det klart jeg har Sintefs varsling i bakhodet.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 07-03-12 kl 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Men spiller det egentlig noen rolle nøyaktig hvor stort trygdemisbrukomfanget er, når temaet er varsling? Er det ikke et poeng å avsløre de som jukser uansett hvor mange de er?
![]() |
#97 |
can-jur
|
Men da er det jo ikke noe problem da, for da sitter NAV på den informasjonen og kan hive bekymringsmeldingen i bosset.
![]() |
![]() |
#98 |
Rockesøster
|
Jeg er altså ikke i mot at man skal varsle dersom man mistenker kriminelle forhold, men ut fra hovedinnlegget spekulerte trådstarter på at man ikke kunne gå på jobb, men gjøre det samme i gitt tidsrom på døgnet. For meg blir det litt sånn, snippete, kjerring eller hva man vil kalle det all den tid de ukjente faktorene er så mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det greit?Hvor sterke tenker du indisiene bør være før man melder fra til NAV da, Nextlife? Det finnes nok av steder hvor man kan passe egne saker (naboens sexliv og kollegaens trange skjørt) men jeg synes absolutt ikke frykten for å være nysgjerrig nabo skal hindre noen i å melde fra om mistanken sin. Strengt tatt synes jeg ikke dine personlige oppfatninger om hva en kjerring er og ikke her har noen som helst relevans for diskusjonen. Det har heller ikke statistikken over hvor mange som reelt er syke eller ikke, slik jeg ser det. Her handler det vel om hvorvidt det er OK å melde fra til NAV eller ikke hvis man har mistanke om at noen svindler til seg trygdepenger. På enkelte her i tråden kan det jo virke som om man helst bør ha hele legejournalen til mannen, inkludert røntgenbilde og blodprøveresultat før man kan mene noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Rockesøster
|
For egen del bryr jeg meg rett og slett ikke om sånne ting, jeg har nok av nødvendige og påkrevde ting å bry meg med om jeg ikke skal gå rundt å lure på om naboen har en sykemelding som ikke er reell eller snyter på skatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|