|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang og ulven i OsloJeg for min del har ikke sagt så mye, men jeg er som sagt enig i det du og Polyanna skriver, selv om jeg ikke også synes vi trenger de ulvene vi har. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
can-jur
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloSå effektivt har jeg aldri sett en rovdyrdebatt bli punktert før.
|
|
|
|
#104 |
|
can-jur
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloNei, jeg tror det var meg. Og da kan jeg jo selvfølgelig klappe meg på ryggen over mine glimrende innlegg
|
|
|
|
#105 |
|
Glamorøs
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloSannheten er at jeg ikke vil diskutere rovdyrpolitikk med deg når du går inn i en tråd med en sånn ovenfra og med-holdning hvor du sitter på kunnskapen og de som er uenige driver med føleri. Det er jo ikke akkurat vits.
|
|
|
#106 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang og ulven i Oslo
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
can-jur
|
Men, du har jo ikke akkurat framstått som spesielt kunnskapsrik i denne tråden. Og når jeg etterspør dokumentasjon på påstandene dine og nyansering av meninger så himler du og går din vei......
|
|
|
|
#110 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloMen når det gjelder sauehold, så har det jo kommet frem i media, via naturvitere (?) at det er mye mer lønnsomt for bøndene at sauene blir tatt av ulv, enn av jerv og gaupe, så derfor får ulven skylda for flere sauedrap enn det den egentlig har begått. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Båndtvang og ulven i OsloHvorfor er det mer lønnsomt? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#113 |
|
can-jur
|
Men da er det jo ikke særlig sprekt å nekte å debatere med andre fordi du mener de har den samme holdningen.......
|
|
|
|
#114 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Båndtvang og ulven i OsloEr det ingen som så "Nårje" i går kveld med innslaget fra bonden som hadde fått drept 50 sauer, rasert huset, røyket opp røyken hans, tatt med det elektriske gjerdet, drukket opp spriten hans, krasjet bilen i garasjen med vodkaflaske på dashbordet, banket opp kona hans og i det hele tatt av en ULV!
|
|
|
#115 |
|
This is normal!
|
Og det er vel ikke direkte verdien av dyret man får erstattet heller. Jeg kjenner en sauebonde som har fått flere av de beste søyene drept av sau. Det ligger år med avlsarbeid bak en "god" sau, og det kompenseres ikke økonomisk. I tillegg er det den psykiske påkjenningen ved å lete etter og finne rovdyrdrepte sau og trusselen om å måtte gi opp levebrødet sitt.
|
|
|
|
#116 |
|
Passiv
|
Jeg så det. Jeg trodde jeg skulle dø av latter. Fantastisk! |
|
|
|
#117 |
|
This is normal!
|
Som Bestemor Skogmus sier: "Man spiser hverandre og ferdig med det."
|
|
|
|
#118 |
|
Passiv
|
Sv: Båndtvang og ulven i Oslo*** Sist redigert av Manitoba : 10-04-12 kl 22:15. |
|
|
|
#119 |
|
Glamorøs
|
Kan du ikke fortelle meg hva jeg er så kunnskapsløs om, og hvilke av argumentene mine som bare er basert på følerier?
|
|
|
#120 |
|
Deltidsmamma
|
Det kan jeg; etter å ha hørt noen beskrive i en annen rovdyrdebatt her inne. Rovdyrene spiser ikke alltid opp dyrene, bare halvdreper dem, og lar dem ligge, for å dø en laaangsom død over mange timer evt. dager, med store skader. Grøsser ved tanken. Tenker det er mye bedre med en smertefri, kort død! |
|
|
|
![]() |
|
|