Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Edderkopp + Støvsuger = Sant ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 14:52   #81
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Edderkopp + Støvsuger = Sant ?

Jeg klarer ikke å dy meg, men må bare presentere hjortelusflua! Hoppekopp, også kalt. Det er et slags edderkopplignende beist som, hold på hatten, kan fly! Den flyr rett på deg og klamrer seg hardt til deg, slipper vingene, og gnager seg fast før den suger blod. De opptrer ofte i svermer. Jeg er redd for edderkopper, men er livredd for hjortelusfluer. :erfart: Sånn, nå er dere advart:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 14:54   #82
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høh?!! Hvor oppholder den seg vanligvis? I nærheten av hjort?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 14:55   #83
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Høh?!! Hvor oppholder den seg vanligvis? I nærheten av hjort?

Der hvor folk ferdes i naturen.

Gammel 09-03-12, 14:56   #84
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jepp. En grusom tid.

Enig. Men her dukker de altså opp i mars/april en periode også. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Å flytte ser med ett veldig attraktivt ut!!

Gammel 09-03-12, 14:57   #85
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessverre er hjort ingen forutsetning for det ekle krypet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 14:58   #86
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg klarer ikke å dy meg, men må bare presentere hjortelusflua! Hoppekopp, også kalt. Det er et slags edderkopplignende beist som, hold på hatten, kan fly! Den flyr rett på deg og klamrer seg hardt til deg, slipper vingene, og gnager seg fast før den suger blod. De opptrer ofte i svermer. Jeg er redd for edderkopper, men er livredd for hjortelusfluer. :erfart: Sånn, nå er dere advart:

Gammel 09-03-12, 14:58   #87
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville fått den støvsugerpposen ut med en gang etterpå. Støvsuget noe dopapir, og så alt ned i en pose og ut i søpla.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 15:02   #88
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Der hvor folk ferdes i naturen.

Javel. Da får jeg slutte å være i naturen.

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Enig. Men her dukker de altså opp i mars/april en periode også. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Å flytte ser med ett veldig attraktivt ut!!

De pleier å komme om våren her også, jeg hadde bare fortrengt det. Det verste er at naboene nekter for å ha noen! Jeg skjønner det ikke. Why me, liksom?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Dessverre er hjort ingen forutsetning for det ekle krypet.

Og jeg som trodde jeg var trygg her i mitt hjorteløse område.

Hva er poenget med disse ekle krypene, egentlig? Det er utrolig dårlig design av naturen må jeg si.

Gammel 09-03-12, 15:07   #89
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De pleier å komme om våren her også, jeg hadde bare fortrengt det. Det verste er at naboene nekter for å ha noen! Jeg skjønner det ikke. Why me, liksom?

.

Jeg fnyser av folk som sier at det ikke finnes edderkopper der de bor, elelr at de aldri har sett en inne hos seg.
De har ikke radarblikket.
Sambo ser jo ikke edderkopper om den henger rett foran nesen sin en gang.
Jeg ser edderkopper med en gang de vurderer å røre det huset jeg befinner meg i.

Gammel 09-03-12, 15:07   #90
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke stor forskjell på by og skog heller. Edderkoppene lever overalt. Teite krypene.

Gammel 09-03-12, 15:09   #91
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Hva er poenget med disse ekle krypene, egentlig? Det er utrolig dårlig design av naturen må jeg si.

Edderkopper skal visst være bra. De spiser masse uhumskheter og greier som vi ikke vil omgi oss med. Skaperen av hjortelusfluer må imidlertid ha hatt en utrolig dårlig dag.

Gammel 09-03-12, 15:10   #92
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Og jeg som trodde jeg var trygg her i mitt hjorteløse område.

Nope, de er hjerteløse.

Gammel 09-03-12, 15:21   #93
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg fnyser av folk som sier at det ikke finnes edderkopper der de bor, elelr at de aldri har sett en inne hos seg.
De har ikke radarblikket.
Sambo ser jo ikke edderkopper om den henger rett foran nesen sin en gang.
Jeg ser edderkopper med en gang de vurderer å røre det huset jeg befinner meg i.

Jeg har et ekstremt radarblikk, oppvokst som jeg er i et hus som formelig ble invadert hver høst. Fremdeles vil jeg helst ikke på overnatting der om høsten. Men saken er at de fantes ikke her før for ca fem år siden, helt sant. Det var en ganske stor deal for meg, og jeg snakket ofte om hvor herlig det var å bo i et edderkoppfritt hus. Hva skjedde?

Det er ikke stor forskjell på by og skog heller. Edderkoppene lever overalt. Teite krypene.

Onde idioter.

Edderkopper skal visst være bra. De spiser masse uhumskheter og greier som vi ikke vil omgi oss med. Skaperen av hjortelusfluer må imidlertid ha hatt en utrolig dårlig dag.

Vel, jeg synes man burde ha kommet opp med en langt bedre løsning på uhumskhetene enn edderkopper store som tallerkner. Hvor vanskelig kan det være da?

Gammel 09-03-12, 15:22   #94
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Og innendørs?!? Hvorfor skal de INN? De er vel ikke skapt for å bo inne, vel? Idiotisk skaper, må ha vært bakfull.

Gammel 09-03-12, 15:30   #95
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Min største skrekk er å kverke en edderkopp med dopapir, hive den i do - og så glemme å spyle ned. For så å bli brutalt påminnet av det når jeg setter meg på doskålen en halv time etterpå....

Gammel 09-03-12, 15:37   #96
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Skaperen av hjortelusfluer må imidlertid ha hatt en utrolig dårlig dag.

Jeg glemte å nevne at de er bortimot umulige å klemme ihjel. Hardføre beist, så skaperen må ha den aller dårligste dagen. Mens fra helvete, tenker jeg.

Gammel 09-03-12, 15:43   #97
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det gjør det.

Det er jo en grunn til at jeg ikke trenger å selge boligen min hvert år, liksom.

Her har Boss skadedyrutryddelse en egen spray (Boss insektsspray?) som sprayes rundt dører og vinduer og ventiler og slikt, også holder edderkoppene seg unna, eller dør hvis de er idioter og går over sprayet område likevel. Hvis du skulle finne en edderkopp og sprayer denne sprayen på den så kan du omtrent se at den skvetter og dør.
Funker i ca 8 uker før man må spraye på nytt. Det som er viktig er å spraye nå. Da dør alle edderkoppungene som klekkes litt lengre utpå våren.

Boss kommer med ny sprayflaske til meg når jeg ringer dem og sier jeg er tom. Jeg elsker dem. Den skader ikke planter eller katter og hunder og slikt, og den er ikke farlig for unger.
Man bør ikke spise den, da.

Jeg feiret 30-årsdagen min ute i friluft. Gjett om alt av benker og bord og telt og bålplass og trær i nærheten var nedsprayet ...

Hvem er Boss, og hvor finner jeg han?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 15:46   #98
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Jeg fant Boss på nett! Han påstår han er i hele landet. Jeg skal ringe ham i morgen den dag.

Gammel 09-03-12, 15:51   #99
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant Boss på nett! Han påstår han er i hele landet. Jeg skal ringe ham i morgen den dag.

Det skal jammen jeg gjøre også. Men tar Boss livet av katten? Det kan vi jo ikke ha noe av, selvom katten ikke er spesiellt flink til å ta livet av edderkoppene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 15:52   #100
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri møtt på store edderkopper, bare søte små. Ikke på ferie i varmere strøk heller. Hva slags størrelser er det snakk om? Er det som en tarantella?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.