|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JentefestenJeg finansierer gjerne at mannen skal gå hjemme, og det bør vel være slik i og med at jeg jobber i et typisk mannsyrke og tjener mest av oss to...
|
|
|
#163 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jentefesten
|
|
|
#164 |
|
Passiv
|
Jepp.
Jaggu. |
|
|
|
#166 |
|
Eppur si muove.
|
|
|
#167 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, huff og huff. Det er virkelig slemt at vi prøver å poengtere viktigheten av å kunne forsørge seg selv og eventuelle barn.... |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Passiv
|
De har valgt sin selvstendighet bort. Om de har valgt selvstendigheten bort med vilje eller ikke er det som er spørsmålet som er stilt i HI. Aka når tusen flokkfugler snur samtidig - er de da frivillige i sin flyvning eller styrt? |
|
|
|
#169 |
|
Eppur si muove.
|
|
|
#170 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Har jeg sagt det? Jeg sier at vi alle er produkter av samfunnet rundt oss, og at få av oss velger helt fritt og upåvirket av gjeldende verdier. Det er du som sier at valgene er så frie.
|
|
|
#171 |
|
Passiv
|
Selvsagt er jeg en del av samfunnet rundt meg. Forskjellen på det du preker og det jeg preker er at det jeg preker gir kvinner evne til å forsørge seg og barna sine selv. De får dermed massivt med valgmuligheter i forhold til hvordan de skal leve sine liv og er ikke prisgitt å holde seg lekre nok til at mannen forhåpentligvis ikke stikker av. Og gjør han det likevel, eller de hiver ham ut, så har de da egne bein å stå på. |
|
|
|
#172 |
|
geskjeftig
|
Så lenge det ikke er ulovlig, er det en valgmulighet.
|
|
|
#173 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvordan i all verden kan du mene det? Du kan velge akkurat hva du vil. Mener du virkelig at man ikke skal snakke omkring følgene av å gjøre seg økonomisk avhengig av en annen?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 18-03-12 kl 11:51. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Eppur si muove.
Sv: JentefestenLuftslottet: Jeg tror du glemmer at mennesker har ulike verdier. Jeg orker ikke leve livet mitt med fokus på alt som muligens en gang i framtiden kanskje kan skje, og etter min mening høres ikke det ut som et godt liv. Selvsagt skal man ikke glemme sikkerhet, men for noen betyr det å sørge for at absolutt alle valgmuligheter er åpne ved en evt skillsmisse at de ikke får leve et 100% lykkelig liv her og nå. Kanskje er fulltidsjobb det tryggeste økonomisk sett, men hvis man har et stort ønske om å være mer hjemme med barna sine enn en fullstidsjobb tillater er det synd hvis fokuset på hva som muligens kan skje skal overgå dette. For mange er det vel så viktig å være lykkelig her og nå (uten at det nødvendigvis betyr at man gir fullstendig blaffen i sikkerhet). Jeg synes også det er underlig å tenke at alle som har jobbet redusert en gang ikke har egne ben å stå på. Noen års redusert arbeidstid er ikke det som setter kroken på døra for fremtidig økonomisk trygghet.
|
|
|
#175 |
|
Librocubicularist
|
Sv: JentefestenEg synest ikkje det er mindre problematisk å leve livet med ei ureflektert her-og-nå-haldning. Ting skjer - og viss mannen min ramler ned frå taket neste gong han skal rense takrennene og blir arbeidsufør (noko som er hans jobb på grunn av at eg har høydeskrekk, ikkje på grunn av at han er mann), vil vår felles inntekt halverast. Viss eg i tillegg har fem år utan arbeidserfaring og rutine i jobben, rusten fagkunnskap og lite oppdatert kunnskap om regelverk og forskrifter, vil eg som jobbsøkar stille svakere enn om eg er i full jobb. Eg har ei åtteårig utdanning og tilsvarande stort studielån. For meg vil dette vere bortkasta, dersom eg heller skal tenke her-og-nå og gå heime og bake cupcakes. Eller makroner. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
geskjeftig
|
Sv: JentefestenNei, jeg glemmer ikke at folk har ulike verdier. Jeg husker bare samtidig på at det ikke forandrer hvor stort behov man har for mat og bolig når man blir eldre.
|
|
|
#177 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JentefestenEr det kokosmakroner dere snakker om, eller finnes det flere varianter? |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Librocubicularist
|
Nei, det er slike hippe, kule, fargerike makroner som er i ferd med å utkonkurrere cupcakes ifølgje amerikanske trendforskarar. Får ikkje til å lime inn bilete frå iPad, men slike http://www.google.no/search?q=makron...E6qo4gTF0uSrCA |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JentefestenHmm-første gang jeg ser noe sånt... Men jeg har en gang pyntet et slikt pepperkaketre med nonstop, det skal jeg ha. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Eppur si muove.
|